گونتر استاینر ( به انگلیسی: Guenther Steiner ) ( متولد ۷ آوریل ۱۹۶۵ ) [ ۱] مهندس و مدیر اتومبیلرانی ایتالیایی است. وی در حال حاضر مدیر تیم تیم فرمول یک هاس و پیش از این مدیرعامل جگوار ریسینگ و مدیر فنیِ ردبول بود.
اشتاینر در مرانو، تیرول جنوبی متولد شد، [ ۱] او در جوانی به بلژیک رفت[ ۲] و آنجا کار خود را به عنوان مکانیک در مسابقات رالی قهرمانی جهان برای تیم رالی مزدا در سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ آغاز کرد.
از ژانویه ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰، اشتاینر به عنوان دستیار مدیر در تیم تاپ ران اس ار ال کار می کرد. وی از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ به عنوان رئیس شناسایی و بعداً مدیر فنی در باشگاه جولی فعالیت کرد.
در سال ۱۹۹۷، اشتاینر تیم پرودرایو را مدیریت کرد، و قهرمانی تیمی را به دست آورد و در سال ۱۹۹۸ ام اسپورت او را به عنوان مدیر پروژه استخدام کرد. وی در سال ۲۰۰۰ به سمت مدیر مهندسی ارتقا یافت، جایی که زیر نظر تیم رالی جهانی فورد در کنار رانندگان کالین مک ری و کارلوس ساینز کار می کرد تا در فصول۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ نایب قهرمانی شود. [ ۱]
اشتاینر در سال ۲۰۰۱ به فرمول یک روی آورد هنگامی که نیکی لاودا، مدیر تیم تازه تأسیس جگوار ریسینگ شد، او وی را برای شغل مدیرعاملی تیم قرار داد. [ ۱] [ ۲] لاودا اینگونه وی را پیدا کرد. پرسید آیا افراد با استعدادی در فورد وجود دارد ؟" و پاسخ این بود "آنجا گونتر است. " آن مرد دروغ گفت! " اشتاینر مسئول تیم مهندسی در میلتون کینز بود، در حالی که مدیر استراتژی جان آلیسون کارهای اداری را انجام می داد. [ ۳]
اشتاینر تیم را مرتب کرد و هزینه های تیم را خود کاهش داد. [ ۱] با این حال، جگوار در فصل ۲۰۰۲ عملکرد ضعیفی داشت، [ ۴] راننده اصلی ادی ایروین فقط ۸ امتیاز کسب کرد در حالی که هم تیمی او پدرو دلا روسا موفق به کسب امتیاز نشد، [ ۵] و شرکت مادر فورد قبل از اینکه ۷۰ عضو تیم را از اخراج کند، در ۲۶ نوامبر لاودا را اخراج کرد. . [ ۶]
در ۵ دسامبر، جگوار اعلام کرد که مدیر پروژه، دیوید پیچفورث، به عنوان بخشی از تغییر ساختار، جای استاینر را گرفته است. سخنگوی تیم گفت: او مسئولیت خود را رها کرده است اما کار اشتباهی انجام نداده است. اکنون این سازمان نسبت به زمان عضویت او در وضعیت بهتری برخوردار است. گونتر به روشنی مبانی مهندسی را ارائه داد که دیوید اکنون قصد دارد آن را به سطح بعدی برساند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاشتاینر در مرانو، تیرول جنوبی متولد شد، [ ۱] او در جوانی به بلژیک رفت[ ۲] و آنجا کار خود را به عنوان مکانیک در مسابقات رالی قهرمانی جهان برای تیم رالی مزدا در سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ آغاز کرد.
از ژانویه ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰، اشتاینر به عنوان دستیار مدیر در تیم تاپ ران اس ار ال کار می کرد. وی از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ به عنوان رئیس شناسایی و بعداً مدیر فنی در باشگاه جولی فعالیت کرد.
در سال ۱۹۹۷، اشتاینر تیم پرودرایو را مدیریت کرد، و قهرمانی تیمی را به دست آورد و در سال ۱۹۹۸ ام اسپورت او را به عنوان مدیر پروژه استخدام کرد. وی در سال ۲۰۰۰ به سمت مدیر مهندسی ارتقا یافت، جایی که زیر نظر تیم رالی جهانی فورد در کنار رانندگان کالین مک ری و کارلوس ساینز کار می کرد تا در فصول۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ نایب قهرمانی شود. [ ۱]
اشتاینر در سال ۲۰۰۱ به فرمول یک روی آورد هنگامی که نیکی لاودا، مدیر تیم تازه تأسیس جگوار ریسینگ شد، او وی را برای شغل مدیرعاملی تیم قرار داد. [ ۱] [ ۲] لاودا اینگونه وی را پیدا کرد. پرسید آیا افراد با استعدادی در فورد وجود دارد ؟" و پاسخ این بود "آنجا گونتر است. " آن مرد دروغ گفت! " اشتاینر مسئول تیم مهندسی در میلتون کینز بود، در حالی که مدیر استراتژی جان آلیسون کارهای اداری را انجام می داد. [ ۳]
اشتاینر تیم را مرتب کرد و هزینه های تیم را خود کاهش داد. [ ۱] با این حال، جگوار در فصل ۲۰۰۲ عملکرد ضعیفی داشت، [ ۴] راننده اصلی ادی ایروین فقط ۸ امتیاز کسب کرد در حالی که هم تیمی او پدرو دلا روسا موفق به کسب امتیاز نشد، [ ۵] و شرکت مادر فورد قبل از اینکه ۷۰ عضو تیم را از اخراج کند، در ۲۶ نوامبر لاودا را اخراج کرد. . [ ۶]
در ۵ دسامبر، جگوار اعلام کرد که مدیر پروژه، دیوید پیچفورث، به عنوان بخشی از تغییر ساختار، جای استاینر را گرفته است. سخنگوی تیم گفت: او مسئولیت خود را رها کرده است اما کار اشتباهی انجام نداده است. اکنون این سازمان نسبت به زمان عضویت او در وضعیت بهتری برخوردار است. گونتر به روشنی مبانی مهندسی را ارائه داد که دیوید اکنون قصد دارد آن را به سطح بعدی برساند.
wiki: گونتر استاینر