گِلْدِرود، میشل دو (۱۸۹۸ـ۱۹۶۲)(Ghelderode, Michel de)
گِلْدِرود، میشل دو
نمایش نامه نویس بلژیکی. نمایش نامه های او عمدتاً به موضوعات مذهبی می پردازند، گرچه دربردارندۀ خشونت مضحک و تمایلات جنسی اند و از همانندی با تئاتر پوچی حکایت می کنند. ازجمله آثار اوست: مرگ دکتر فاوست (۱۹۲۶)، پانتاگلیزه (۱۹۳۰)، تواریخ ایّام جهنم (۱۹۲۹)، و جادوی قرمز (۱۹۳۱). موضوع بسیاری از نمایش نامه هایش در فلاندر قرون وسطا می گذرند، و تأثیر نقاشی های پیتر بروگل مهتر و هیرونیموس بوس را انعکاس می بخشند. آثار او که احساسات تراژیک و غنایی را با فارس ترسناک درهم می آمیزند، از نمایش مذهبی قرون وسطا و تئاتر عروسکی سُنتّی بلژیکی نیز تأثیر پذیرفتند.
گِلْدِرود، میشل دو
نمایش نامه نویس بلژیکی. نمایش نامه های او عمدتاً به موضوعات مذهبی می پردازند، گرچه دربردارندۀ خشونت مضحک و تمایلات جنسی اند و از همانندی با تئاتر پوچی حکایت می کنند. ازجمله آثار اوست: مرگ دکتر فاوست (۱۹۲۶)، پانتاگلیزه (۱۹۳۰)، تواریخ ایّام جهنم (۱۹۲۹)، و جادوی قرمز (۱۹۳۱). موضوع بسیاری از نمایش نامه هایش در فلاندر قرون وسطا می گذرند، و تأثیر نقاشی های پیتر بروگل مهتر و هیرونیموس بوس را انعکاس می بخشند. آثار او که احساسات تراژیک و غنایی را با فارس ترسناک درهم می آمیزند، از نمایش مذهبی قرون وسطا و تئاتر عروسکی سُنتّی بلژیکی نیز تأثیر پذیرفتند.
wikijoo: گلدرود،_میشل_دو_(۱۸۹۸ـ۱۹۶۲)