یک گروه کُر، [ و ۱] کُرال[ ی ۱] یا گروه هم سرایان، [ و ۲] گروهی موسیقایی متشکل از خوانندگان است. البته باید در نظر داشت موسیقی کرال، به قطعاتی گفته می شود که برای اجرای چنین گروهی نوشته می شود. به گروهی از خوانندگان که اجرای گروهی دارند، گروه کر یا گروه هم سرایان گفته می شود. اصطلاح گروه کر غالباً به گروه های وابسته به کلیسا گفته می شود؛ ( فارغ از این که جزء اعضای اصلی گروه کر هستند یا نه ) ، و دسته دوم به گروه هایی اشاره دارد که در سالن های کنسرت یا تئاتر به اجرا می پردازند. البته این تفاوت چندان سخت گیرانه نیست. اصطلاح «کر» در شکلی دیگر به معنای زیرمجموعه ای از اجرای دسته جمعی به کار می رود. بدین ترتیب ممکن است به عباراتی مانند «کر سازهای بادی - چوبیِ»[ و ۳] ارکستر، یا «کرهای» گوناگون مجموعه ای از صداها یا سازها در ساخته ای پلی کرال بربخوریم. در اوراتوریوها[ و ۴] و مس های[ و ۵] معمول سده های هجدهم تا بیست و یکم، از واژه گروه کر یا همسرایان برای نشان دادن وجود بیش از یک خواننده در هر بخش برای مقایسه با کوارتت تک خوان هایی نیز که در این کارها وجود دارد، به کار می رفته و می رود.
رهبری گروه های کر غالباً توسط یک رهبر ارکستر یا کُرمایْستِر[ و ۶] ( رهبر گروه کر ) انجام می گیرد. اغلب گروه های کر شامل چهار بخش هستند تا خواندن را در هارمونی چهاربخشی انجام دهند. اگرچه در صورتی که خواننده هایی برای خواندن بخش های بیشتر وجود داشته باشد، هیچ گونه محدودیتی در تعداد بخش های ممکن وجود ندارد. به عنوان مثال، توماس تالیس[ و ۷] موتتی ۴۰ بخشی با نام Spem in alium[ ی ۲] برای هشت گروه کر با پنج صدا برای هر گروه نوشت؛ یا قطعه Stabat Mater[ ی ۳] اثر کشیشتف پندرتسکی، برای سه گروه کر با ۱۶ صدا برای هر گروه نوشته شده است؛ یعنی در مجموع ۴۸ بخش. علاوه بر چهار بخش، سه، پنج، شش و هشت بخش از معمول ترین تعداد بخش ها در یک گروه کر هستند. گروه های کر هم توانایی خواندن با همراهی ساز را دارند و هم بدون آن. آواز بدون آکومپانیمان، آواز آکاپلا[ و ۸] نام دارد ( اگرچه هیئت مدیره انجمن کرال آمریکا ( ACDA ) این نوع استفاده از آکاپلا را به معنای عدم همراهی مناسب نمی داند، [ ۱] چرا که آکاپلا اشاره به آوازی دارد که در «کلیساها» اجرا می شود و امروزه آواز بدون همراهی موسیقایی بیشتر حالتی سکولار و غیرمذهبی دارد ) . سازهای همراهی کننده گروه کر می توانند گستره بسیار متفاوتی داشته باشند؛ از یک ساز گرفته تا یک ارکستر کامل. برای تمرینات گروه کر معمولاً از یک پیانو یا ارگ استفاده می شود، حتی اگر سازهای متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته شده باشد یا گروه کر در حال تمرین قطعات بدون ساز باشد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفرهبری گروه های کر غالباً توسط یک رهبر ارکستر یا کُرمایْستِر[ و ۶] ( رهبر گروه کر ) انجام می گیرد. اغلب گروه های کر شامل چهار بخش هستند تا خواندن را در هارمونی چهاربخشی انجام دهند. اگرچه در صورتی که خواننده هایی برای خواندن بخش های بیشتر وجود داشته باشد، هیچ گونه محدودیتی در تعداد بخش های ممکن وجود ندارد. به عنوان مثال، توماس تالیس[ و ۷] موتتی ۴۰ بخشی با نام Spem in alium[ ی ۲] برای هشت گروه کر با پنج صدا برای هر گروه نوشت؛ یا قطعه Stabat Mater[ ی ۳] اثر کشیشتف پندرتسکی، برای سه گروه کر با ۱۶ صدا برای هر گروه نوشته شده است؛ یعنی در مجموع ۴۸ بخش. علاوه بر چهار بخش، سه، پنج، شش و هشت بخش از معمول ترین تعداد بخش ها در یک گروه کر هستند. گروه های کر هم توانایی خواندن با همراهی ساز را دارند و هم بدون آن. آواز بدون آکومپانیمان، آواز آکاپلا[ و ۸] نام دارد ( اگرچه هیئت مدیره انجمن کرال آمریکا ( ACDA ) این نوع استفاده از آکاپلا را به معنای عدم همراهی مناسب نمی داند، [ ۱] چرا که آکاپلا اشاره به آوازی دارد که در «کلیساها» اجرا می شود و امروزه آواز بدون همراهی موسیقایی بیشتر حالتی سکولار و غیرمذهبی دارد ) . سازهای همراهی کننده گروه کر می توانند گستره بسیار متفاوتی داشته باشند؛ از یک ساز گرفته تا یک ارکستر کامل. برای تمرینات گروه کر معمولاً از یک پیانو یا ارگ استفاده می شود، حتی اگر سازهای متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته شده باشد یا گروه کر در حال تمرین قطعات بدون ساز باشد.
wiki: گروه کر