گردشگری در کره جنوبی به صنعت گردشگری در جمهوری کره گفته می شود. در سال ۲۰۱۲، حدود ۱۱٫۱ میلیون گردشگر خارجی از کره جنوبی بازدید کردند و این کشور را به عنوان بیستمین کشور پربازدید در جهان و ششمین کشور پر بازدید در آسیا تبدیل کردند. [ ۱] [ ۲] بیشتر گردشگران غیر کره ای از مناطق دیگر آسیای شرقی مانند ژاپن، چین، تایوان و هنگ کنگ می آیند. محبوبیت اخیر فرهنگ عامه کره ای که اغلب به آن موج کره ای می گویند، در این کشورها ورود گردشگران را افزایش داده است. [ ۳] سئول مقصد اصلی گردشگری برای بازدید کنندگان است. مقاصد گردشگری محبوب خارج از سئول شامل شهر ساحلی بزرگ بوسان، پارک ملی Seorak - san، شهر تاریخی گیونگجو و جزیره نیمه گرمسیری ججودو است. [ ۴] سفر به کره شمالی به طور معمول بدون اجازه ویژه امکان پذیر نیست اما در سال های اخیر تورهای گروهی سازمان یافته به گروه های شهروندان کره جنوبی اجازه بازدید از کوه کومگانگ را داده است.
بیشتر صنعت گردشگری کره جنوبی توسط گردشگری داخلی پشتیبانی می شود. به لطف شبکه قطارها و اتوبوس های گسترده، بیشتر کشور در یک روز رفت و برگشت از هر شهر بزرگ قرار دارد. گردشگران بین المللی در درجه اول از کشورهای نزدیک آسیا می آیند. ژاپن، چین، هنگ کنگ و تایوان تقریباً ۷۵٪ از کل گردشگران بین المللی را تشکیل می دهند. [ ۵] علاوه بر این، موج کره تعداد بیشتری گردشگر را از جنوب شرقی آسیا و هند به ارمغان آورده است. سازمان گردشگری کره ( KTO ) حدود ۱۰۰٬۰۰۰ گردشگر از هند را در سال ۲۰۱۳ هدف قرار داده است. [ ۶]
از سال ۲۰۱۰ تعداد گردشگران داخلی کره افزایش یافته است. تعداد افرادی که در سفرهای داخلی شرکت کرده اند ( که شامل سفرهای یک روزه می شود ) حدود ۲۳۸٫۳ میلیون نفر ( در سال ۲۰۱۵ ) بوده است. نسبت به سال ۲۰۱۴ ( ۲۲۷٫۱ میلیون نفر ) ۴٫۹٪ افزایش یافته است. [ ۷] در سال ۲۰۱۴، هزینه گردشگری داخلی کره ۱۴٫۴ تریلیون پوند بود. [ ۸]
همچنین، از سال ۲۰۱۰ گردشگران خارج از کشور کره در حال افزایش هستند. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، تعداد افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند به طور متوسط حدود ۸٫۲٪ افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴، تعداد گردشگران کره ای در خارج از کشور حدود ۱۶٫۱ میلیون نفر بوده است؛ و هزینه های گردشگری کره جنوبی ۱۹٬۴۶۹/۹ میلیون دلار بوده است. [ ۹]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبیشتر صنعت گردشگری کره جنوبی توسط گردشگری داخلی پشتیبانی می شود. به لطف شبکه قطارها و اتوبوس های گسترده، بیشتر کشور در یک روز رفت و برگشت از هر شهر بزرگ قرار دارد. گردشگران بین المللی در درجه اول از کشورهای نزدیک آسیا می آیند. ژاپن، چین، هنگ کنگ و تایوان تقریباً ۷۵٪ از کل گردشگران بین المللی را تشکیل می دهند. [ ۵] علاوه بر این، موج کره تعداد بیشتری گردشگر را از جنوب شرقی آسیا و هند به ارمغان آورده است. سازمان گردشگری کره ( KTO ) حدود ۱۰۰٬۰۰۰ گردشگر از هند را در سال ۲۰۱۳ هدف قرار داده است. [ ۶]
از سال ۲۰۱۰ تعداد گردشگران داخلی کره افزایش یافته است. تعداد افرادی که در سفرهای داخلی شرکت کرده اند ( که شامل سفرهای یک روزه می شود ) حدود ۲۳۸٫۳ میلیون نفر ( در سال ۲۰۱۵ ) بوده است. نسبت به سال ۲۰۱۴ ( ۲۲۷٫۱ میلیون نفر ) ۴٫۹٪ افزایش یافته است. [ ۷] در سال ۲۰۱۴، هزینه گردشگری داخلی کره ۱۴٫۴ تریلیون پوند بود. [ ۸]
همچنین، از سال ۲۰۱۰ گردشگران خارج از کشور کره در حال افزایش هستند. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، تعداد افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند به طور متوسط حدود ۸٫۲٪ افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴، تعداد گردشگران کره ای در خارج از کشور حدود ۱۶٫۱ میلیون نفر بوده است؛ و هزینه های گردشگری کره جنوبی ۱۹٬۴۶۹/۹ میلیون دلار بوده است. [ ۹]
wiki: گردشگری در کره جنوبی