[ویکی فقه] گرایش به حکومت (قرآن). شیطان به این مسئله پی برد که حضرت آدم (علیه السلام) تمایل به زندگی جاویدان و رسیدن به قدرت بی زوال دارد؛ لذا برای کشاندن او به مخالفت فرمان پروردگار، از این دو عامل استفاده کرد، و به تعبیر دیگر همان گونه که خداوند به آدم وعده داد که اگر شیطان را از خود دور سازی همیشه در بهشت مشمول نعمت های پروردگارت خواهی بود، شیطان نیز در وسوسه هایش انگشت روی همین نقطه گذارد.
گرایش به داشتن حکومت و سلطنت ابدی، زمینه نفوذ شیطان در آدم (علیه السلام) است: •• «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطَانُ قَالَ یَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلَی شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْکٍ لَّا یَبْلَی»؛ «ولی شیطان او را وسوسه کرد و گفت: ای آدم! آیا می خواهی تو را به درخت زندگی جاوید، و ملکی بی زوال راه نمایی کنم؟!».
← بیان تفسیری آیه
۱. ↑ طه/سوره۲۰، آیه۱۲۰.
مرکز فرهنگ و معارف قرآن، فرهنگ قرآن، ج۱۲، ص۱۷۰، برگرفته از مقاله «گرایش به حکومت».
...
گرایش به داشتن حکومت و سلطنت ابدی، زمینه نفوذ شیطان در آدم (علیه السلام) است: •• «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطَانُ قَالَ یَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلَی شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْکٍ لَّا یَبْلَی»؛ «ولی شیطان او را وسوسه کرد و گفت: ای آدم! آیا می خواهی تو را به درخت زندگی جاوید، و ملکی بی زوال راه نمایی کنم؟!».
← بیان تفسیری آیه
۱. ↑ طه/سوره۲۰، آیه۱۲۰.
مرکز فرهنگ و معارف قرآن، فرهنگ قرآن، ج۱۲، ص۱۷۰، برگرفته از مقاله «گرایش به حکومت».
...
wikifeqh: گرایش_به_حکومت_(قرآن)