گراویتی راش ( به انگلیسی: Gravity Rush ) شناخته شده در ژاپن با عنوان گراویتی دیز ( グラビティデイズ/重力的眩暈:上層への帰還において彼女の内宇宙に生じた摂動, Guraviti Deizu/Jūryoku - teki Memai: Jōsō e no Kikan ni Oite, Kanojo no Nai - Uchū ni Shōjita Setsudō؟ ) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط تیم گراویتی از استودیو ژاپن توسعه یافته و به وسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت برای کنسول بازی دستی پلی استیشن ویتا منتشر شده است. [ ۱] این بازی توسط کیچیرو تویاما کارگردانی شده و داستان آن به وسیلهٔ نائوکو ساتو نوشته شده است ( به دلیل کارهای قبلی مانند سایلنت هیل و سایرن معروف هستند ) که مکانیک اصلی بازی توانایی به دست گرفتن جاذبه و انجام حرکات منحصربه فرد است. گرافیک بازی به سبک هنری با نام Cel - Shaded است که از نظر تویاما پیروی کردن از روال غربی ها است. ساخت بازی در واقع قبل از اینکه برای پلی استیشن ویتا انتقال داده شود در سال ۲۰۰۸ برای کنسول پلی استیشن ۳ با نام گراویت ( Gravité ) آغاز شد. هوش مصنوعی و جلوه های بازی در ابتدای ساخت بسیار ساده بودند. به هر حال کارگردان گراویتی راش در نهایت به این عقیده رسید که بازی برای پلی استیشن ویتا مناسب تر است به دلیل اینکه «دستی و در دسترس است» و می تواند «تجربه ای از جهان مختلف که فراتر از یک تصویر است» را به و بازیکن به وسیله این کنسول و تکان دادن ان به بازیکن القا کند.
توسعه نسخهٔ بازسازی شده و با وضوح بالا از این بازی نیز توسط بلوپوینت گیمز انجام پذیرفت، و در دسامبر ۲۰۱۵ در کشور ژاپن، و فوریه ۲۰۱۶ در دیگر نقاط برای کنسول پلی استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت.
مکانیک کنترل جاذبه می تواند از طریق پرواز در آسمان ( توسط کنترل گرانش از جهتی که می آید ) ، قدم زدن بر روی دیوارها، ضربه زدن محوری گرانشی برای حمله به دشمنان استفاده شود. بازیکن در ابتدا باید برای شناور شدن دکمهٔ ار ( R ) را فشار دهد، سپس به طرفی که می خواهد برود توسط تکان دادن کنسول یا آنالوگ سمت راست آن را تعیین کند و بعد از آن دوباره برای فرودآمدن به آن جهتی که تعیین کرده است دکمهٔ ( R ) را باید فشار دهد تا هنگامی که به یک دیوار، کشتی متحرک یا زمین برسد. البته کت به طور دائم نمی تواند در هوا شناور باشد زیرا در بازی گرانی سنج ( Gravity Meter ) تعبیه شده است که مقدار محدودی دارد و اگر در مناطق بدون جاذبه قرار بگیرد از مقدار ان به تدریج کم می شود گرچه مقدار گرانی سنج دوباره به طور خودکار پر می شود. در بازی کت می تواند در طول مبارزاتش یا مکان هایی مشخص کریستال هایی را به دست آورد که بازیکن می تواند با این کریستال ها قدرت کت را ارتقا بدهد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفتوسعه نسخهٔ بازسازی شده و با وضوح بالا از این بازی نیز توسط بلوپوینت گیمز انجام پذیرفت، و در دسامبر ۲۰۱۵ در کشور ژاپن، و فوریه ۲۰۱۶ در دیگر نقاط برای کنسول پلی استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت.
مکانیک کنترل جاذبه می تواند از طریق پرواز در آسمان ( توسط کنترل گرانش از جهتی که می آید ) ، قدم زدن بر روی دیوارها، ضربه زدن محوری گرانشی برای حمله به دشمنان استفاده شود. بازیکن در ابتدا باید برای شناور شدن دکمهٔ ار ( R ) را فشار دهد، سپس به طرفی که می خواهد برود توسط تکان دادن کنسول یا آنالوگ سمت راست آن را تعیین کند و بعد از آن دوباره برای فرودآمدن به آن جهتی که تعیین کرده است دکمهٔ ( R ) را باید فشار دهد تا هنگامی که به یک دیوار، کشتی متحرک یا زمین برسد. البته کت به طور دائم نمی تواند در هوا شناور باشد زیرا در بازی گرانی سنج ( Gravity Meter ) تعبیه شده است که مقدار محدودی دارد و اگر در مناطق بدون جاذبه قرار بگیرد از مقدار ان به تدریج کم می شود گرچه مقدار گرانی سنج دوباره به طور خودکار پر می شود. در بازی کت می تواند در طول مبارزاتش یا مکان هایی مشخص کریستال هایی را به دست آورد که بازیکن می تواند با این کریستال ها قدرت کت را ارتقا بدهد.
wiki: گراویتی راش