گذرگاه یا معبر ( به انگلیسی: Thoroughfare ) یک عبارت عام برای توصیف راه یا مسیری است که دو نقطه جغرافیایی یا
مکان مختلف را به هم متصل می کند. [ ۱]
•
پیاده راه • پیاده رو: مسیر ویژه عابرین پیاده که به موازات سواره رو در یک
خیابان ساخته می شود.
• کوچه: برخی
کوچه های باریک تنها امکان تردد عابرین پیاده را دارند.
• بن بست: همانند کوچه های باریک،
بن بست های کوتاه و باریک نیز ممکن است فقط برای عبور و مرور عابرین پیاده طراحی شده باشند.
• راه پله: چه در سطح کوچه ها و چه در ساختمانها، پلکان و
راه پله عموماً فقط امکان تردد افراد پیاده را می دهد.
•
پل عابر پیاده
• پیست دوچرخه سواری
• مسیر دوچرخه سواری
• خیابان
•
بزرگراه •
آزادراه • جاده
• تنگه ( دریا )
گذرگاه (بازی ویدئویی). گذرگاه ( به انگلیسی: The Crossing ) یک
بازی ویدئویی تیراندازی اول شخص لغو شده از
آرکین استودیوز است.
این بازی نخستین بار در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۰۷ معرفی شد، [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴] [ ۵] [ ۶] اما پس از آنکه شرکت با «یک چالش مالی غیرمنتظره» روبرو شد، بازی در ۱۵ مه ۲۰۰۹ در «حالت انتظار» قرار گرفت و تصمیم بر این شد که استودیو بر روی پروژه های کوچکتر تمرکز کند. [ ۷] بعداً گذرگاه به طور رسمی برای لغو شد تا آرکین استودیوز بر روی بازی LMNO با
الکترونیک آرتس و
استیون اسپیلبرگ کار کند. [ ۸] [ ۹]
بازی ایده جهان های موازی داشت و قرار بود در دو دنیای کاملاً متفاوت در
پاریس امروزی قرار بگیرد. در یک جهان، که شباهت های بسیاری با جهان مشترک ما دارد، به دنبال فروپاشی دولت، در پاریس هرج و مرج شده است. در جهان دوم، بازی در سال ۱۳۰۷ میلادی جریان دارد.
شوالیه های معبد به جای انحلال، تاج فرانسه را به دست می گیرند. داستان، بازیکن را به هر دو جهان منتقل می کند.
گذرگاه قرار بود یک تیراندازی اول شخص باشد که روایت داستانی تک نفره دارد، اما با استفاده از یک سیستم چند نفره، عوامل کنترل شده توسط انسان جایگزین دشمنان می شوند، روشی که آرکین به آن «crossplayer» می گفت. در حالت تک نفره، درگیری های گروهی مبتنی بر
دث مچ خواهد بود، گروه هایی که برای محافظت یا ترور شخصیت، به یک بازیکن اختصاص داده می شوند. همچنین بازی شامل یک حالت چند نفره گروهی به نام skirmish بود که بازیکن اصلی سعی می کند از درگیری جلوگیری کند. [ ۱۰]
ایده گذرگاه تلاش برای یافتن راهی برای پیش بردن روایت یک بازی تک نفره با عناصر چند نفره بود، بازیکنانی که توسط انسان کنترل می شوند و جای برخی از دشمنان را در مبارزات تک نفره می گیرند. این ادغام توسط استودیو آرکین «crossplayer» لقب گرفته است. [ ۱۰] Raphaël Colantonio، مدیر ارشد اجرایی آرکین در آن زمان گفت که آنان می خواستند بازی چندنفره را امتحان کنند، اما احساس کردند که روش استاندارد چند نفره در بیشتر
بازی ها «بی معنی» است و می خواهد که فرمول دیگری را جستجو کند. [ ۱۰]
ناشری برای این بازی پیدا نشد تا اینکه سرانجام، آنان ناشر ناشناسی پیدا کردند که به کل مفهوم گذرگاه علاقه داشت. آنها حدود شش ماه با این ناشر مذاکره کردند، اما با گذشت زمان، مذاکرات بدتر شد، با بودجه پیشنهادی کوچکتر و آنها را ملزم به توسعه نسخه
پلی استیشن ۳ کرد. [ ۱۰] پس از شش ماه تصمیم بر این شد که استودیو با The Crossing به چشم انداز مورد نظر خود نخواهید رسید، در نتیجه مذاکره با ناشر متوقف شد و بازی را بایگانی کردند. آرکین با الکترونیک آرتس در یک بازی مورد حمایت استیون اسپیلبرگ به اسم LMNO کار خود را آغاز کرد که در نهایت بازی لغو شد. [ ۱۰]
گذرگاه (رایانه). گذرگاه[ ۱] یا باس[ ۲] ( به انگلیسی: Bus ) در رایانه به مجموعه سیم هایی که قادرند داده ها و دستورهای را با سرعت از میان واحد پردازشگر مرکزی، حافظه و
دستگاه های جانبی رایانه شما حرکت کنند گفته می شود. پهنای گذرگاه به تعداد
بیت داده ای که در یک واحد زمان می توانند عبور کنند ( ۸ و ۱۶ یا ۳۲ بیت داده ) اشاره دارد.
PCI منطقه ای از یک کارت دسته بندی شده با دست جهت متصل ساختن دو یا چند سوراخ راهنما که در BUS قرار دارند ( از نوک تا کف که عبارتند از: X۱۶ و X1 X16 X۴ ) را بیان نموده که این منطقه را با عنوان شکاف از این پس می شناسیم، و با یک شکاف ۳۲ بیتی PIC مقایسه می کند. در طراحی رایانه، یک bus عبارتست از: یک سیستم فرعی که داده ها را بین عناصر درونی یک کامپیوتر انتقال می دهد. بر خلاف یک اتصال نقطه به نقطه، یک bus به طور منطقی می تواند چندین محیط را با یک مجموعه مشابه از سیستم ها متصل نماید. هر bus مجموعه اتصال دهنده های خود را به وسایل دو شاخه فیزیکی، کارت ها یا کابل ها با همدیگر تعریف نماید. busهای کامپیوترهای اولیه در معنای تحت اللفظی busهای الکتریکی دو طرفه با اتصال های مرکب بودند، اما امروزه این اصطلاح برای هر مجموعه منظم
فیزیکی که نقش های منطقی مشابهی را مانند یک bus الکتریکی دو جانبه انجام دهد گفته می شود. bus های رایانه مدرن می تواند اتصال های دو جانبه و اتصال های با شماره سریال بیت را استفاده نموده، و می تواند در یک مکان شناسی چند انتهایی یا مکان شناسی با پردازنده مرکزی متصل شده یا مانند جعبه
USB به وسیلهٔ توپی های قفل شده اتصال پیدا کند.
نسل اولیه busهای کامپیوترهای اولیه دسته ای از وایرها بودند که حافظه و محیط ها را به هم تماس می دادند. این busها پس از busهای الکتریکی یا bus bar نامگذاری شدند. همچنین معمولاً یک bus برای حافظه، و یک bus دیگر برای محیط ها موجود بود، به وسیلهٔ دستورالعمل های مجزا، با پروکتل ها و زمان های مختلف قابل دستیابی بودند. یکی از مشکلات اولیه استفاده نامنظم آن ها بود. کامپیوترهای اولیه I/O را با انتظار در یک حلقه تا آماده شدن محیط به اجرا درمی آوردند. این برای برنامه ها که خود وظایف دیگری دارند از ذست دادن زمان بود. همچین اگر برنامه سعی در اجرای دگر وظایف خود داشت، بررسی دوباره توسط برنامه ممکن بود وقت زیادی را تلف نموده، در نتیجه داده ها را از دست می داد. مهندسان برای محیط هایی که CPU را مختل می کردند ترتیب داده شدند. اختلال باید در اولویت قرار می گرفت به این خاطر که CPU می تواند کد را برای یک محیط در یک زمان به اجرا درآورد، و تعدادی از تجهیزات وقت زیادی را نسبت به تجهیزات دیگر نیاز دارد. مدتی بعد از این، تعدادی از کامپیوترها شروع به اشتراک حافظه ما بین CPUهای مختلف نمودند. در این کامپیوترها، دستیابی به bus باید در اولویت قرار می گرفت. را ه ساده و کلاسیک برای در اولویت قرار دادن اختلالات یا دست یابی به bus با یک پردازنده مرکزی بود. DEC اشاره می کند که داشتن دو busکه برای
تولید انبوه میکروکامپیوترها نقشه برداری محیط ها درون حافظه busوقت گیر و گران بوده، بنابراین قطعات بنظر می رسند که مکان هایی برای حافظه باشند. سیستم های busمیکروکامپیوترهای اولیه ضرورتاً یک تخته سیم کشی به صورت مستقیم یا از طریق آمپلی فایرهای محافظ به پیچ های CPU وصل شده اند. حافظه و دیگر قطعات باید با استفاده از چنین دستورالعمل که CPU کنترل می شود، که داده ها را از قطعات خوانده یا نوشته و در صورتی که حافظه را مسدود نمایند، با استفاده از دستورالعملی مشبه به صورت تمام وقت به وسیلهٔ یک ساعت مرکزی سرعت CPU را کنترل می کنند. هنوز، قطعات با استفاده از فرستادن سیگنال روی پین های CPU مجزا گسیختگی ایجاد می کنند. به عنوان مثال یک کنترل کننده راه انداز دیسکی می تواند به CPU که داده های جدید آماده
خواندن هستند سیگنال بفرستد، که در آن نقطه CPU می تواند داه ها را با خواندن «مکان حافظه» که به راه انداز دیسک متصل است، حرکت دهد. همچنین تمام میکروکامپیوترهای اولیه که به این مدل ساخته می شوند با S - 100 bus در یک ستاده شروع می شوند. در بعضی از نمونه ها، خیلی قابل توجه است مثلاً در IBMPC، طراحی فیزیکی مشابهی بکار بسته شده، ابزارها برای دست یابی به محیط و حافظه، در کل به طور واحد قرار نگرفته اند، و هنوز از سیگنال های CPU مشخصی که می تواند برای بکار بستن یک I/ O bus مورد استفاده قرار گیرد، بهره می برد. این سیستم هایbus ساده هنگامی که برای کامپیوترهای عمومی استفاده می شود، دارای یک نقطه ضعف جدی است. تمام تجهیزات روی busدر صورتی که یک ساعت سیگنال مشترک داشته باشند، باید با سرعت مشابه عمل نمایند. افزایش سرعت CPU سخت تر می شود، به این خاطر که سرعت تمام قطعات به همین شکل باید افزایش یابد. این موضوع اغلب به یک موقعیت غیرعادی می شود که CPUهای خیلی سریع به منظور همخوانی با دیگر قطعات کامپیوتر باید کند شود. در حالیکه تغییر شکل چنین سیستم هایی وقتی که از تجهیزات غیر مفید استفاده کرده باشند، مشکل است. عموماً هر کارتی که اضافه می شود جهنده های زیادی نیاز دارد تا آدرس های حافظه، آدرس های I/O، برنامه های متقدم گسیخته، و شماره های گسیخته را هماهنگ نمایند.
گذرگاه (فیلم). گذرگاه ( انگلیسی: Causeway ) فیلمی آمریکایی در ژانر
درام روان شناختی به کارگردانی
لیلا نوگباور است که در ۲۰۲۲ منتشر شد. این
فیلم از فیلم نامه ای به نویسندگی آتوسا مشفق، لوک گوبل و الیزابت سندرز ساخته شده است و
جنیفر لارنس و
برایان تایری هنری در آن ایفای نقش کرده اند. [ ۲] داستان دربارهٔ لینزی ( لارنس ) ، سربازی است که در حین اعزام به افغانستان دچار آسیب مغزی می شود و در تلاش است تا خود را با زندگی در زادگاهش وفق دهد. لیندا ایمند، جین هودیشل،
استیون مک کینلی هندرسون و
راسل هاروارد در نقش های مکمل حضور دارند.
گذرگاه در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ در جشنوارهٔ فیلم
تورنتو به نمایش درآمد. این فیلم در ۲۸ اکتبر اکران محدودی در سینما داشت و در ۴ نوامبر از طریق
اپل تی وی پلاس منتشر شد. این فیلم نقدهای مثبتی را از منتقدان دریافت کرده است و نقش آفرینی بازیگران تحسین شده است.
این فیلم در ایران با نام مسیر میان آبی به نمایش در آمده است. [ ۳]
• جنیفر لارنس در نقش لینزی
• برایان تایری هنری در نقش جیمز اوکوین
•
لیندا ایمند در نقش گلوریا
• جین هودیشل در نقش شارون
• استیون مک کینلی هندرسون در نقش دکتر لوکاس
• راسل هاروارد در نقش جاستین
• شان کارواخال در نقش سانتیاگو
•
فرد ولر در نقش ریک
• ویل پولن در نقش برو
•
نیل هاف در نقش روان شناس اعصاب
• جاشوا هال در نقش پیمان کار امنیتی
در آوریل ۲۰۱۹ اعلام شد که جنیفر لارنس و برایان تایری هنری به گروه بازیگران یک
فیلم درام بی نام پیوسته اند که لیلا نوگباور آن را از روی فیلمنامه ای به نویسندگی الیزابت سندرز کارگردانی می کند. لارنس، جاستین پولسکی، الی بوش و
اسکات رودین به ترتیب روی بنر Excellent Cadaver و
آی ای سی به عنوان
تهیه کننده فیلم اعلام شدند و
ای۲۴ آن را توزیع می کند. [ ۴] [ ۵]
تولید فیلم در تابستان ۲۰۱۹ در نیواورلئان آغاز شد، اما به دلیل طوفان بری به تعویق افتاد. تولید در مارس ۲۰۲۰ مجدداً آغاز شد، اما بار دیگر به دلیل همه گیری کووید - ۱۹ به تعویق افتاد و در تابستان ۲۰۲۱ تکمیل شد. [ ۶]
در آوریل ۲۰۲۱، به دنبال اتهاماتی که درمورد اسکات رودین اعلام شد، او در مقام تهیه کننده از پروژه اخراج شد. [ ۷] در دسامبر ۲۰۲۱،
انجمن نویسندگان آمریکا نام های نویسندهٔ فیلم نامهٔ نهایی را سندرز و تیم
آتوسا مشفق و لوک گوبل اعلام کرد. [ ۸]
گذرگاه (فیلم ۱۹۸۶). «گذرگاه» ( فرانسوی: Le Passage ) یک فیلم به کارگردانی رنه مانزور است که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد.
آلن دلون از بازیگران این فیلم است.
گذرگاه (فیلم ۲۰۱۴). گذرگاه ( به انگلیسی: The Crossing ) ( به چینی: 太平轮 ) یک فیلم چینی درام و
جنگی به کارگردانی
جان وو که یک
داستان عاشقانه را در بستری
تاریخی -
حماسی روایت می کند. [ ۳] ژانگ زییی، تاکشی کانسشیرو، سونگ هه کیو، خوانگ شیائومینگ، تونگ داوی و
ماسامی ناگاساوا از جمله بازیگران این فیلم هستند[ ۳] داستان براساس حادثه ی فروریختن کشتی «Taiping» در سال ۱۹۴۹ است که منجر به مرگ بیش از ۱۵۰۰ مسافر و خدمه شد. اولین قسمت فیلم، در چین و در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۴ منتشر شد. قسمت دوم، در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۵ منتشر شد. [ ۴]
فیلم برداری در ۶ ژوئیه سال ۲۰۱۳ در
پکن آغاز شد [ ۳] [ ۵] [ ۶] که شامل مکان های دیگر مغولستان داخلی، شانگهای،
تایوان و تیانجین بود. [ ۷]
گذرگاه (مجموعه تلویزیونی). گذرگاه ( انگلیسی: The Crossing ) یک مجموعه تلویزیونی مهیج علمی - تخیلی آمریکایی است که از شبکه
ABC پخش می شود. این مجموعه تلویزیونی در ۲ آوریل ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد و قسمت آخر آن در ۹ ژوئن ۲۰۱۸ پخش شد. [ ۱] در ۱۹ مارس ۲۰۱۸، ABC
قسمت آزمایشی را در وب سایت خود منتشر کرد. این مجموعه تلویزیونی در بریتیش کلمبیا،
کانادا فیلمبرداری شد. در ۱۱ مه ۲۰۱۸، ABC نمایش را پس از یک فصل لغو کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف