گاتری ادوین

دانشنامه آزاد فارسی

گاتْری، اِدوین (۱۸۸۶ـ۱۹۵۹)(Guthrie, Edwin)
رفتارگرای امریکایی. کوشید نظریه ای را دربارۀ یادگیری وضع کند که بر اساس آن نقش تقویت (پاداش یا تنبیه) در ارتباط بین محرک پاسخ امری ثانویه است. به اعتقاد او مجاورت محرک و پاسخ عاملی بسیار مهم است. گاتری محتوای نظریه های تقویت را مبنی بر این که مجاورت محرک و پاسخ باید تکرار شود تا یادگیری صورت گیرد، رد کرد و معتقد بود که حتی یک بار مجاورت محرک و پاسخ نیز موجب یادگیری می شود.

پیشنهاد کاربران

بپرس