کوادراتوس آتنی. سنت کوادراتوس آتنی ( به یونانی: Κοδρᾶτος ) از پدران رسولی یونانی، اسقف آتن بود. [ ۱] او در سنت مسیحیت شرقی جزو هفتاد شاگرد به شمار می رود.
به گفته مورخ اولیه کلیسا، یوسبیوس قیصریه ای، گفته می شود که او شاگرد رسولان ( auditer apostolorum ) بوده است. [ ۲]
یوسبیوس در اثر خود تاریخ کلیسایی کتاب چهارم، فصل ۳، چنین می نویسد:
۱. پس از ۱۹ سال و نیم سلطنت ترایان، آلیوس آدریان جانشین او در امپراتوری شد. کوادراتوس به او گفتمانی را بیان کرد که حاوی دفاعیات از راه و ایمان ما بود، زیرا برخی از افراد شرور تلاش کرده بودند مسیحیان را آزار دهند. این اثر هنوز در دست تعداد زیادی از برادران، و همچنین در دستان ماست، و شواهد روشنی از حکمت مرد و ایمان راست رسولی او ارائه می دهد.
۲. او خود تاریخ اولیه زندگی خود را با کلمات زیر آشکار می کند: اما اعمال نجات دهنده ما همیشه وجود داشت، زیرا آنها اصیل بودند: کسانی که شفا یافتند، و کسانی که از مردگان برخاسته شدند، که دیده شدند. نه تنها زمانی که شفا یافتند و هنگامی که برخاستند، بلکه همیشه حضور داشتند. و نه تنها در زمانی که ناجی بر روی زمین بود، بلکه پس از مرگ او نیز مدتی طولانی زنده بودند، به طوری که برخی از آنها حتی تا امروز نیز زنده هستند. پس کوادراتوس چنین بود. [ ۳]
به عبارت دیگر، یوسبیوس بیان می کند که کوادراتوس گفتاری را خطاب به امپراتور روم، هادریان، حاوی دفاع یا دفاعیه از مسیحیت، زمانی که او در سال های ۱۲۴ یا ۱۲۵ پس از میلاد از آتن بازدید می کرد، یوسبیوس گفته است که او امپراتور را تشویق کرد تا فرمانی مساعد صادر کند. به نظر می رسد ذکر این که بسیاری از کسانی که توسط مسیح شفا یافته یا از مردگان زنده شده بودند هنوز زنده بودند، بخشی از این استدلال است که مسیح تنها معجزه گری نبود که تأثیراتش گذرا باشند.
یوسبیوس بعداً نامه ای از دیونیسیوس کورنتی را خلاصه می کند که به سادگی بیان می کند که کوادراتوس «پس از شهادت پوبلیوس» به اسقف آتن منصوب شد و می گوید که «با غیرت او آنها دوباره گرد هم آمدند و ایمانشان احیا شد. [ ۴]
پی آندریسن پیشنهاد کرده است که دفاعیه کوادراتوس اثری است که به عنوان نامه به دیوگنتوس شناخته می شود، [ ۵] پیشنهادی که مایکل دبلیو. هلمز آن را «جالب» می داند. در حالی که قبول می کند که نامه به دیوگنتوس شامل تنها خطابه شناخته شدهٔ نقل شده از کوادراتوس نمی شود، هولمز از این تعین هویت نویسنده با ذکر این نکته دفاع می کند «جای خالی ای بین فصل ۷ آیه ۶ و فصل ۷ آیه ۷ این کتاب وجود دارد که آن نقل قول به خوبی در آن جا می شود». [ ۶] ادگار جی. گوداسپید بیان می کند. نظریه ای مبتکرانه است، اما می گوید که بعید است و آن قطعه با آن جای خالی مطابقت ندارد. [ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبه گفته مورخ اولیه کلیسا، یوسبیوس قیصریه ای، گفته می شود که او شاگرد رسولان ( auditer apostolorum ) بوده است. [ ۲]
یوسبیوس در اثر خود تاریخ کلیسایی کتاب چهارم، فصل ۳، چنین می نویسد:
۱. پس از ۱۹ سال و نیم سلطنت ترایان، آلیوس آدریان جانشین او در امپراتوری شد. کوادراتوس به او گفتمانی را بیان کرد که حاوی دفاعیات از راه و ایمان ما بود، زیرا برخی از افراد شرور تلاش کرده بودند مسیحیان را آزار دهند. این اثر هنوز در دست تعداد زیادی از برادران، و همچنین در دستان ماست، و شواهد روشنی از حکمت مرد و ایمان راست رسولی او ارائه می دهد.
۲. او خود تاریخ اولیه زندگی خود را با کلمات زیر آشکار می کند: اما اعمال نجات دهنده ما همیشه وجود داشت، زیرا آنها اصیل بودند: کسانی که شفا یافتند، و کسانی که از مردگان برخاسته شدند، که دیده شدند. نه تنها زمانی که شفا یافتند و هنگامی که برخاستند، بلکه همیشه حضور داشتند. و نه تنها در زمانی که ناجی بر روی زمین بود، بلکه پس از مرگ او نیز مدتی طولانی زنده بودند، به طوری که برخی از آنها حتی تا امروز نیز زنده هستند. پس کوادراتوس چنین بود. [ ۳]
به عبارت دیگر، یوسبیوس بیان می کند که کوادراتوس گفتاری را خطاب به امپراتور روم، هادریان، حاوی دفاع یا دفاعیه از مسیحیت، زمانی که او در سال های ۱۲۴ یا ۱۲۵ پس از میلاد از آتن بازدید می کرد، یوسبیوس گفته است که او امپراتور را تشویق کرد تا فرمانی مساعد صادر کند. به نظر می رسد ذکر این که بسیاری از کسانی که توسط مسیح شفا یافته یا از مردگان زنده شده بودند هنوز زنده بودند، بخشی از این استدلال است که مسیح تنها معجزه گری نبود که تأثیراتش گذرا باشند.
یوسبیوس بعداً نامه ای از دیونیسیوس کورنتی را خلاصه می کند که به سادگی بیان می کند که کوادراتوس «پس از شهادت پوبلیوس» به اسقف آتن منصوب شد و می گوید که «با غیرت او آنها دوباره گرد هم آمدند و ایمانشان احیا شد. [ ۴]
پی آندریسن پیشنهاد کرده است که دفاعیه کوادراتوس اثری است که به عنوان نامه به دیوگنتوس شناخته می شود، [ ۵] پیشنهادی که مایکل دبلیو. هلمز آن را «جالب» می داند. در حالی که قبول می کند که نامه به دیوگنتوس شامل تنها خطابه شناخته شدهٔ نقل شده از کوادراتوس نمی شود، هولمز از این تعین هویت نویسنده با ذکر این نکته دفاع می کند «جای خالی ای بین فصل ۷ آیه ۶ و فصل ۷ آیه ۷ این کتاب وجود دارد که آن نقل قول به خوبی در آن جا می شود». [ ۶] ادگار جی. گوداسپید بیان می کند. نظریه ای مبتکرانه است، اما می گوید که بعید است و آن قطعه با آن جای خالی مطابقت ندارد. [ ۷]

wiki: کوادراتوس آتنی