فشرده ساز هوا ( به انگلیسی: Air compressor ) دستگاهی است که برای تبدیل قدرت یا انرژی ( که معمولاً از موتور الکتریکی ، موتور دیزل و موتور بنزینی بدست می آید ) به انرژی جنبشی استفاده می شود.
این دستگاه با فشرده سازی هوا کار می کند و هوای فشرده شده به سرعت آزاد شده و نیروی زیادی ایجاد می شود.
فشرده سازهای هوا انواع مختلفی دارن و همه آنها زیرمجموعه دو دسته ۱ - جا به جایی مثبت ۲ - جا به جایی منفی هستند.
این دستگاه با فشرده سازی هوا کار می کند و هوای فشرده شده به سرعت آزاد شده و نیروی زیادی ایجاد می شود.
فشرده سازهای هوا انواع مختلفی دارن و همه آنها زیرمجموعه دو دسته ۱ - جا به جایی مثبت ۲ - جا به جایی منفی هستند.
wiki: کمپرسور هوا
کمپرسور هوا (غواصی). کمپرسور هوای فشار قوی ( ویژه غواصی ) از لحاظ سیستم از یک موتور وسیله انتقال نیرو ( تسمه ) ، کمپرسور، خنک کننده، فیلتر مکش کاغذ ۲ میکرون، فیلتر کارتریج کربن فعال و غربال مولکولی، شیر ایمنی برای فشار بیشتر از ۳۰۰ بار تشکیل شده.
موتور: معمولاً از موتورهای هوندا که سوخت بنزین و ظرفیت 150cc استفاده می شود.
تسمه: انتقال نیرو از موتور به کمپرسور به وسیله قرقره
کمپرسور: کمپرسور فشار قوی از چهار سیلندر که از بزرگ به متوسط، کوچک و بسیار کوچک تشکیل شده که هوا به ترتیب اول وارد بزرگترین سیلندر و آخر و از کوچکترین سیلندر خارج می شود و وارد فیلتر اول و گیج فشار و شیر ایمنی و بعد وارد فیلتر دوم و بعد از ان به شیلنگ و در انتها به کپسول غواصی وصل می شود.
خنک کننده: از یک پره پلاستیکی درست شده و به میلنگ کمپرسور وصل و برای خنک کردن کمپرسور استفاده می شود.
کمپرسور های فشار قوی غواصی به اسم کمپرسور تنفسی نیز شناخته می شود و عموما این کمپرسور ها قابل حمل و جابجایی می باشد.
• هر ۵ تا ۱۰ دقیقه شیرهای فیلترها برای تخلیه روغن اضافی یا آب تشکیل شده در اثر فشار باز شود.
• روغن کمپرسور باید چک و بعد از استفاده ۵ باک بنزین تعویض شود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفموتور: معمولاً از موتورهای هوندا که سوخت بنزین و ظرفیت 150cc استفاده می شود.
تسمه: انتقال نیرو از موتور به کمپرسور به وسیله قرقره
کمپرسور: کمپرسور فشار قوی از چهار سیلندر که از بزرگ به متوسط، کوچک و بسیار کوچک تشکیل شده که هوا به ترتیب اول وارد بزرگترین سیلندر و آخر و از کوچکترین سیلندر خارج می شود و وارد فیلتر اول و گیج فشار و شیر ایمنی و بعد وارد فیلتر دوم و بعد از ان به شیلنگ و در انتها به کپسول غواصی وصل می شود.
خنک کننده: از یک پره پلاستیکی درست شده و به میلنگ کمپرسور وصل و برای خنک کردن کمپرسور استفاده می شود.
کمپرسور های فشار قوی غواصی به اسم کمپرسور تنفسی نیز شناخته می شود و عموما این کمپرسور ها قابل حمل و جابجایی می باشد.
• هر ۵ تا ۱۰ دقیقه شیرهای فیلترها برای تخلیه روغن اضافی یا آب تشکیل شده در اثر فشار باز شود.
• روغن کمپرسور باید چک و بعد از استفاده ۵ باک بنزین تعویض شود.
wiki: کمپرسور هوا (غواصی)