کمونیسم مسیحی ( انگلیسی: Christian communism ) یک دیدگاه الهیاتی است که آموزه های عیسی مسیحیان را وادار به حمایت از کمونیسم مذهبی می کند. اگرچه هیچ توافق جهانی در مورد تاریخ دقیق شروع ایده ها و اعمال کمونیستی در مسیحیت وجود ندارد، بسیاری از کمونیست های مسیحی استدلال می کنند که شواهد از کتاب مقدس نشان می دهد که اولین مسیحیان، از جمله رسولان در عهد جدید، جامعه کوچک کمونیستی خود را در عهد جدید تأسیس کردند. سالها پس از مرگ و رستاخیز عیسی بسیاری از طرفداران کمونیسم مسیحی و دیگر کمونیست ها، از جمله کارل کائوتسکی، استدلال می کنند که این توسط عیسی تعلیم داده شده و توسط خود رسولان انجام شده است. این امر به طور کلی توسط مورخان تأیید شده است.
کسانی هستند که معتقدند کلیسای اولیه مسیحی، مانند آنچه در اعمال رسولان توصیف شده، شکل اولیه کمونیسم و سوسیالیسم مذهبی بوده است. دیدگاه این است که کمونیسم در عمل فقط مسیحیت بود و عیسی اولین کمونیست بود. این پیوند در یکی از نوشته های اولیه کارل مارکس برجسته شده بود، که بیان می کرد: «مسیح واسطه ای است که انسان تمام الوهیت خود، همه پیوندهای دینی خود را بر دوش او می کشد، بنابراین دولت واسطه ای است که در آن وجود دارد. او تمام بی خدایی خود، تمام آزادی انسانی خود را منتقل می کند.
کمونیسم مسیحی مبتنی بر مفهوم کوینونیا بود که به معنای زندگی مشترک یا مشترک است، این یک دکترین اقتصادی نبود بلکه بیان عشق آگاپ بود. این اشتراک داوطلبانه کالاها در میان جامعه بود. اعمال رسولان ۴:۳۵ ثبت می کند که در کلیسا ی مسیحی اولیه در اورشلیم « ادعا نمی کرد که هیچ یک از دارایی های او متعلق به اوست، اما در همه چیز مشترک بودند. » این الگو به مسیحیان اولیه کمک کرد تا پس از محاصره اورشلیم زنده بمانند و برای چندین قرن جدی گرفته شد. در حالی که بعداً از تاریخ کلیسا ناپدید شد، در داخل باقی ماندرهبانیت و یک عامل حمایت کننده مهم در ظهور فئودالیسم بود. این آرمان در قرن نوزدهم با احیای رهبانیت و ظهور جنبش های مذهبی که خواستار احیای برابری خواهی اولیه مسیحی بودند، بازگشت. از آنجا که آنها به دلیل ارتباط آن با مارکسیسم به بی خدایی متهم شدند، کمونالیسم را برای توصیف کمونیسم مسیحی خود ترجیح دادند.
پدران اولیه کلیسا، مانند پیشینیان مذهبی غیر ابراهیمی خود، معتقد بودند که جامعه بشری از یک نظم اجتماعی برابری طلبانه که اکنون از دست رفته، به وضعیت کنونی تنزل یافته است. چندین مورخ کلیسای اولیه مسیحی را همان طور که در اعمال رسولان توضیح داده شده است ( به ویژه مرجع omnia sunt communia در اعمال رسولان ۲:۴۴–۴۵ و اعمال ۴:۳۲–۳۵ ) می دانند به عنوان شکل اولیه کمونیسم. در میان کمونیست های مسیحی، دیدگاه این است که کمونیسم در عمل فقط مسیحیت بود و عیسی یک کمونیست بود. مورخان بعدی در طول چندین قرن از خواندن جوامع اولیه کلیسا به عنوان ساختار کمونیستی حمایت کردند.

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفکسانی هستند که معتقدند کلیسای اولیه مسیحی، مانند آنچه در اعمال رسولان توصیف شده، شکل اولیه کمونیسم و سوسیالیسم مذهبی بوده است. دیدگاه این است که کمونیسم در عمل فقط مسیحیت بود و عیسی اولین کمونیست بود. این پیوند در یکی از نوشته های اولیه کارل مارکس برجسته شده بود، که بیان می کرد: «مسیح واسطه ای است که انسان تمام الوهیت خود، همه پیوندهای دینی خود را بر دوش او می کشد، بنابراین دولت واسطه ای است که در آن وجود دارد. او تمام بی خدایی خود، تمام آزادی انسانی خود را منتقل می کند.
کمونیسم مسیحی مبتنی بر مفهوم کوینونیا بود که به معنای زندگی مشترک یا مشترک است، این یک دکترین اقتصادی نبود بلکه بیان عشق آگاپ بود. این اشتراک داوطلبانه کالاها در میان جامعه بود. اعمال رسولان ۴:۳۵ ثبت می کند که در کلیسا ی مسیحی اولیه در اورشلیم « ادعا نمی کرد که هیچ یک از دارایی های او متعلق به اوست، اما در همه چیز مشترک بودند. » این الگو به مسیحیان اولیه کمک کرد تا پس از محاصره اورشلیم زنده بمانند و برای چندین قرن جدی گرفته شد. در حالی که بعداً از تاریخ کلیسا ناپدید شد، در داخل باقی ماندرهبانیت و یک عامل حمایت کننده مهم در ظهور فئودالیسم بود. این آرمان در قرن نوزدهم با احیای رهبانیت و ظهور جنبش های مذهبی که خواستار احیای برابری خواهی اولیه مسیحی بودند، بازگشت. از آنجا که آنها به دلیل ارتباط آن با مارکسیسم به بی خدایی متهم شدند، کمونالیسم را برای توصیف کمونیسم مسیحی خود ترجیح دادند.
پدران اولیه کلیسا، مانند پیشینیان مذهبی غیر ابراهیمی خود، معتقد بودند که جامعه بشری از یک نظم اجتماعی برابری طلبانه که اکنون از دست رفته، به وضعیت کنونی تنزل یافته است. چندین مورخ کلیسای اولیه مسیحی را همان طور که در اعمال رسولان توضیح داده شده است ( به ویژه مرجع omnia sunt communia در اعمال رسولان ۲:۴۴–۴۵ و اعمال ۴:۳۲–۳۵ ) می دانند به عنوان شکل اولیه کمونیسم. در میان کمونیست های مسیحی، دیدگاه این است که کمونیسم در عمل فقط مسیحیت بود و عیسی یک کمونیست بود. مورخان بعدی در طول چندین قرن از خواندن جوامع اولیه کلیسا به عنوان ساختار کمونیستی حمایت کردند.


wiki: کمونیسم مسیحی