کم فرمانی ( اصطلاحات رانندگی ) : در پیچ ها، اگر چرخ های جلو قبل از چرخ های عقب چسبندگی خود را با جاده از دست بدهند، خودروی شما دچار کم فرمانی خواهد شد. در این حالت در حالی که چرخ های عقب همچنان چسبندگی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
خوبی با جاده دارند، چرخ های جلو مطابق با مسیری که شما فرمان را می چرخانید نخواهند چرخید. نترسید. بهترین کار این است که پای خود را از روی پدال گاز بردارید تا چسبندگی تایرهای جلو اندکی افزایش یافته و بتوانید بچرخید.
کم فرمانی Understeer ( اصطلاحات رانندگی ) : کلمه کم فرمانی اصطلاحی است که برای بیان handling ( خوش دستی ) در اتومبیل استفاده می شود و به وضعیتی گفته می شود که اتومبیل در هنگام عبور از ویراژ سرعت کمتری نسبت به میل راننده در تند رفتن داشته باشد. چرا که در این وضعیت چرخ های جلو در طول مسیر داخلی ویراژ در حال سر خوردن می باشند. در اتومبیل های مدرن مسابقه ای مخصوصا رقابت های فرمول یک کم فرمانی بیشتر به اقتضای شکل آیرودینامیکی اتومبیل می باشد.
... [مشاهده متن کامل]
وجود نیروی آیرودینامیکی رو به پایین ( downforce ) وسنگینی در جلوی اتومبیل از سر خوردن چرخ های جلو جلوگیری می کند. البته در ویراژهای کند ( کم سرعت ) کم فرمانی در اتومبیل نه تنها باعث افزایش سرعت نمی شود بلکه تاثیری منفی برکنترل آن در هنگام عبور از ویراژ می گذارد.
... [مشاهده متن کامل]
وجود نیروی آیرودینامیکی رو به پایین ( downforce ) وسنگینی در جلوی اتومبیل از سر خوردن چرخ های جلو جلوگیری می کند. البته در ویراژهای کند ( کم سرعت ) کم فرمانی در اتومبیل نه تنها باعث افزایش سرعت نمی شود بلکه تاثیری منفی برکنترل آن در هنگام عبور از ویراژ می گذارد.