کلاری، محمود (تهران ۱۳۳۰ش)
کلاری، محمود
عکاس و فیلم بردار ایرانی. فعالیت خود را در سینما با عکاسی فیلم مدرسۀ موش ها (۱۳۶۳ش، مرضیه برومند، محمدعلی طالبی) آغاز کرد. در آغاز دهۀ ۱۳۵۰ به صورت تجربی و از ۱۳۵۳ به شکل حرفه ای برای مطبوعات عکاسی کرد . در فیلم جاده های سرد نخستین بار فیلم برداری حرفه ای را تجربه کرد، و با روزهای انتظار (۱۳۶۶) به مقام مدیر فیلم برداری ارتقا یافت. بعد از شیر سنگی (۱۳۶۶) و ویزا (۱۳۶۷)، فیلم برداری سرب (۱۳۶۸)، دورۀ جدیدی در فعالیت حرفه ای اش است . تا پیش از سرب، وسوسه های عکاسی دست مایۀ اصلی کارهای او را تشکیل می داد؛ اما از سرب به بعد دقت ویژه ای در نورپردازی کرد که در زیبا شناسی فیلم تأثیر داشت. همچنین فیلم های ابر و آفتاب (۱۳۷۵) و رقص با رؤیا (۱۳۸۰) را کارگردانی کرده است. ازجمله کارهایی که فیلم برداری کرده است، عبارت اند از نیمه پنهان (۱۳۷۹)، خانه ای روی آب (۱۳۸۰)، آبادان (۱۳۸۱)، بوتیک (۱۳۸۲)، سربازهای جمعه (۱۳۸۲).
کلاری، محمود
عکاس و فیلم بردار ایرانی. فعالیت خود را در سینما با عکاسی فیلم مدرسۀ موش ها (۱۳۶۳ش، مرضیه برومند، محمدعلی طالبی) آغاز کرد. در آغاز دهۀ ۱۳۵۰ به صورت تجربی و از ۱۳۵۳ به شکل حرفه ای برای مطبوعات عکاسی کرد . در فیلم جاده های سرد نخستین بار فیلم برداری حرفه ای را تجربه کرد، و با روزهای انتظار (۱۳۶۶) به مقام مدیر فیلم برداری ارتقا یافت. بعد از شیر سنگی (۱۳۶۶) و ویزا (۱۳۶۷)، فیلم برداری سرب (۱۳۶۸)، دورۀ جدیدی در فعالیت حرفه ای اش است . تا پیش از سرب، وسوسه های عکاسی دست مایۀ اصلی کارهای او را تشکیل می داد؛ اما از سرب به بعد دقت ویژه ای در نورپردازی کرد که در زیبا شناسی فیلم تأثیر داشت. همچنین فیلم های ابر و آفتاب (۱۳۷۵) و رقص با رؤیا (۱۳۸۰) را کارگردانی کرده است. ازجمله کارهایی که فیلم برداری کرده است، عبارت اند از نیمه پنهان (۱۳۷۹)، خانه ای روی آب (۱۳۸۰)، آبادان (۱۳۸۱)، بوتیک (۱۳۸۲)، سربازهای جمعه (۱۳۸۲).
wikijoo: کلاری،_محمود_(تهران_۱۳۳۰ش)