[ویکی فقه] کفایة التفسیر. کفایة التفسیر اثـر اسماعیل بن احمد ضریر، از مفسران و علمای عصر خود می باشد.
کفایة التفسیر اثـر ابوعبداللّه اسماعیل (۳۶۱ - ۴۳۰ ق) فرزند احمد بن عبداللّه الضریر حیری نیشابوری، از مفسران و علمای عصر خود.مـفسر از شاگردان ابوالعباس انماطی و مخلدی و ابی هیثم و دیگران و از مشایخ خطیب بغدادی بوده است. صاحب تاریخ نیشابور مفسر را از طبقه دوم محدثان یاد کرده است. مفسر تفسیر خود را به شیوه روائی تالیف نموده است.نـسـخه ای نفیس از این تفسیر از اوائل سوره مریم تا آخر سوره یس به خط نسخ در سال ۵۰۶ ق به خط احمد بن حسین بن نعمة اللّه نگاشته شده و از مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی است (شماره ۱۳۷۷).
کفایة التفسیر اثـر ابوعبداللّه اسماعیل (۳۶۱ - ۴۳۰ ق) فرزند احمد بن عبداللّه الضریر حیری نیشابوری، از مفسران و علمای عصر خود.مـفسر از شاگردان ابوالعباس انماطی و مخلدی و ابی هیثم و دیگران و از مشایخ خطیب بغدادی بوده است. صاحب تاریخ نیشابور مفسر را از طبقه دوم محدثان یاد کرده است. مفسر تفسیر خود را به شیوه روائی تالیف نموده است.نـسـخه ای نفیس از این تفسیر از اوائل سوره مریم تا آخر سوره یس به خط نسخ در سال ۵۰۶ ق به خط احمد بن حسین بن نعمة اللّه نگاشته شده و از مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی است (شماره ۱۳۷۷).
[ویکی فقه] کفایة التفسیر اثـر اسماعیل بن احمد ضریر، از مفسران و علمای عصر خود می باشد.
کفایة التفسیر اثـر ابوعبداللّه اسماعیل (۳۶۱ - ۴۳۰ ق) فرزند احمد بن عبداللّه الضریر حیری نیشابوری، از مفسران و علمای عصر خود.مـفسر از شاگردان ابوالعباس انماطی و مخلدی و ابی هیثم و دیگران و از مشایخ خطیب بغدادی بوده است. صاحب تاریخ نیشابور مفسر را از طبقه دوم محدثان یاد کرده است. مفسر تفسیر خود را به شیوه روائی تالیف نموده است.نـسـخه ای نفیس از این تفسیر از اوائل سوره مریم تا آخر سوره یس به خط نسخ در سال ۵۰۶ ق به خط احمد بن حسین بن نعمة اللّه نگاشته شده و از مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی است (شماره ۱۳۷۷).
کفایة التفسیر اثـر ابوعبداللّه اسماعیل (۳۶۱ - ۴۳۰ ق) فرزند احمد بن عبداللّه الضریر حیری نیشابوری، از مفسران و علمای عصر خود.مـفسر از شاگردان ابوالعباس انماطی و مخلدی و ابی هیثم و دیگران و از مشایخ خطیب بغدادی بوده است. صاحب تاریخ نیشابور مفسر را از طبقه دوم محدثان یاد کرده است. مفسر تفسیر خود را به شیوه روائی تالیف نموده است.نـسـخه ای نفیس از این تفسیر از اوائل سوره مریم تا آخر سوره یس به خط نسخ در سال ۵۰۶ ق به خط احمد بن حسین بن نعمة اللّه نگاشته شده و از مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی است (شماره ۱۳۷۷).
wikifeqh: کفایة_التفسیر