در علوم رایانه، کشیدن و رها کردن ( به انگلیسی: drag - and - drop ) عملی است که طی آن، یک شیء مجازی در محیط رایانه با استفاده از نشانگر موشی ( به انگلیسی: mouse ) گرفته و جا به جا می شود. نتیجه این کار می تواند از جابه جا شدن یک پرونده در حافظه رایانه تا برقراری نوعی ارتباط منطقی بین دو شیء مجازی باشد. اگرچه یادگیری کشیدن و رها کردن بسیار آسان است، بسیاری از برنامه های رایانه از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.
عمل کشیدن و رها کردن از مراحل زیر تشکیل می شود:
• کلیک کردن روی شیء مورد نظر، و نگاه داشتن دکمه موشی
• جا به جا کردن نشانگر روی صفحه به طرف مقصد مورد نظر
• رها کردن دکمه موشی
قابلیت کشیدن و رها کردن اولین بار در سیستم عامل مکینتاش معرفی شد. اولین برنامه محیط ویندوز که این قابلیت را داشت، برنامه ای به نام Aporia بود که توسط جفری گرینبرگ ( به انگلیسی: Jeffrey Greenberg ) در سال ۱۹۸۸ تولید شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفعمل کشیدن و رها کردن از مراحل زیر تشکیل می شود:
• کلیک کردن روی شیء مورد نظر، و نگاه داشتن دکمه موشی
• جا به جا کردن نشانگر روی صفحه به طرف مقصد مورد نظر
• رها کردن دکمه موشی
قابلیت کشیدن و رها کردن اولین بار در سیستم عامل مکینتاش معرفی شد. اولین برنامه محیط ویندوز که این قابلیت را داشت، برنامه ای به نام Aporia بود که توسط جفری گرینبرگ ( به انگلیسی: Jeffrey Greenberg ) در سال ۱۹۸۸ تولید شد.
wiki: کشیدن و رها کردن