کتاب مبین ؛ قرآن است.
- || در اصطلاح صوفیه عبارت است از لوح محفوظ قدری که آن نفس کل یا عقل کل است بلکه عبارت است از علم الهی و لارطب و لایابس الا فی کتاب مبین ( قرآن 59/6 ) مفسر از همین حضرت علم است که رطب عبارت است از وجود و یابس کنایه از عدم و احاطه این دو مرتبه متصور نیست مگر در همین حضرت. ( کشاف اصطلاحات فنون ) .
... [مشاهده متن کامل]
|| در فقه مراد مختصر قدوری است. ( یادداشت بخط مؤلف ) . || در معانی و بیان مقصود دلائل الاعجاز شیخ عبدالقادر است. ( یادداشت بخط مؤلف ) . || چون نحویان این کلمه را مطلق آرند مراد الکتاب سیبویه است. ( یادداشت به خطمؤلف ) . || در اصطلاح صوفیه کتاب اطلاق شودبر وجود مطلقی که عدم را در پیرامون آن راه نباشد. ( از کشاف اصطلاحات فنون ) .
- || در اصطلاح صوفیه عبارت است از لوح محفوظ قدری که آن نفس کل یا عقل کل است بلکه عبارت است از علم الهی و لارطب و لایابس الا فی کتاب مبین ( قرآن 59/6 ) مفسر از همین حضرت علم است که رطب عبارت است از وجود و یابس کنایه از عدم و احاطه این دو مرتبه متصور نیست مگر در همین حضرت. ( کشاف اصطلاحات فنون ) .
... [مشاهده متن کامل]
|| در فقه مراد مختصر قدوری است. ( یادداشت بخط مؤلف ) . || در معانی و بیان مقصود دلائل الاعجاز شیخ عبدالقادر است. ( یادداشت بخط مؤلف ) . || چون نحویان این کلمه را مطلق آرند مراد الکتاب سیبویه است. ( یادداشت به خطمؤلف ) . || در اصطلاح صوفیه کتاب اطلاق شودبر وجود مطلقی که عدم را در پیرامون آن راه نباشد. ( از کشاف اصطلاحات فنون ) .