کتاب عوبدیا یکی از کتاب های کتاب مقدس عبری ( برای مسیحیان عهد عتیق و برای یهودیان تنخ ) است که در تقسیمات جزو پیامبران کهین به شمار می رود و با داشتن یک باب و ۲۱ آیه کوتاه ترین کتاب عهد عتیق به شمار می رود[۱]
... [مشاهده متن کامل]
در یهودیت و مسیحیت نویسنده این کتاب عوبدیا تصور می شود که در لغت به معنی «بنده یهوه» است. [۲] محتوای آن درباره پیش بینی عقوبت هولناک برای قوم ادوم است که به کمک دیگر قوم ها درصدد از بین بردن قوم خدا ( بنی اسرائیل ) هستند. [۳]
منابع [ویرایش]
↑ Nelson's Compact Illustrated Bible Dictionary, Thomas Nelson Publishers, 1978, p. 191, ISBN 0 - 8407 - 5636 - 4
↑ قاموس کتاب مقدس نوشه جیمز هاکس صفحه ۶۲۳
↑ کتاب مقدس، عهد عتیق کتاب عوبدیا
Wikipedia contributors, "Book of Obadiah, " Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en. wikipedia. org/w/index. php?title=Book_of_Obadiah&oldid=444332224 ( accessed August 23, 2011 ) .
پیوند به بیرون [ویرایش]
متن انگلیسی با نوشته های راشی
[نهفتن]
ن • ب • و
کتاب های مقدس
تقسیمات اصلی
عهد عتیق
( قانون اول )
پیدایش • خروج • لاویان • اعداد • تثنیه • یوشع • داوران • روت • ساموئیل اول - دوم • پادشاهان اول - دوم • تواریخ اول - دوم • عزرا • نحمیا • استر • ایوب • مزامیر • امثال سلیمان • جامعه • غزل غزل ها • اشعیا • ارمیا • مراثی • حزقیال • دانیال • هوشع • یوئیل • عاموس • عوبدیا • یونس • میکاه • ناحوم • حبقوق • صفنیا • حجی • زکریا • ملاکی
قانون ثانی
و
اسفار مشکوک
کاتولیک، ارتدوکس
طوبیا · یهودیت · افزوده ها به استر · مکابیان اول · مکابیان دوم · خرد سلیمان · سیراخ · باروخ و نامه ارمیا · افزوده ها به دانیال ( سوزان، سرود سه کودک، بل و اژدها )
ارتدوکس
اسدراس اول · اسدراس دوم · دعای منسّه · مزمور ۱۵۱ · مکابیان سوم · مکابیان چهارم · کتاب غزل ها
ارتدوکس اتیوپی
خنوخ · پنجاهه ها · مقابیان یکم تا سوم · تتمه باروخ
عهد جدید
متی • مرقس • لوقا • یوحنا • اعمال رسولان • رومیان • اول قرنتیان • دوم قرنتیان • غلاطیان • افسسیان • فیلیپیان • کولسیان • اول تسالونیکیان • دوم تسالونیکیان • اول تیموتاوس • دوم تیموتاوس • تیتوس • فیلیمون • عبرانیان • یعقوب • اول پطرس • دوم پطرس • اول یوحنا • دوم یوحنا • سوم یوحنا • یهودا • مکاشفه
متون قانون
قانون ثانی · اسفار مشکوک
دیگر تقسیمات
پنج گانه ها · پیامبر مِهین و پیامبر کهین · انجیل ها ( هم نوا ) · نامه های ( پولسی، یوحنایی، شبانی، کاتولیکی )
دست نوشته ها
هفتادگانی · پنج گانهٔ سامری · طومارهای دریای مرده · تَرگُم · دیاتسارون · سینائیه · متن موراتوری · پشیتا · انجیل لاتین قدیم · متن مسوره ای
رده های صفحه: پیامبران کهین تنخ عهد عتیق کتاب های هزاره اول پیش از میلاد
قس عربی
سفر عوبدیا هو أحد اسفار التناخ والعهد القدیم.
هذه بذرة مقالة عن موضوع دینی أو کهنوتی تحتاج للنمو والتحسین، ساهم فی إثرائها بالمشارکة فی تحریرها.
هذه بذرة مقالة عن المسیحیة تحتاج للنمو والتحسین، فساهم فی إثرائها بالمشارکة فی تحریرها.
أسفار العهد القدیم
التوراة: التکوین - الخروج - اللاویین - العدد - التثنیة
الأنبیاء: یشوع - القضاة - صموئیل الأول - صموئیل الثانی - الملوک الأول - الملوک الثانی - إشعیا - إرمیا - حزقیال الأنبیاء الصغار: هوشع - یوئیل - عاموس - عوبدیا - یونان - میخا - ناحوم - حبقوق - صفنیا - حجی - زکریا - ملاخی
الکتابات: المزامیر - الأمثال - أیوب - نشید الأنشاد - راعوث - مراثی إرمیا - الجامعة - أستیر - دانیال - عزرا - نحمیا - أخبار الأیام الأول - أخبار الأیام الثانی
تصنیفان: العهد القدیم تناخ
قس عبری
עובדיה הוא שם הספר הקצר ביותר בתנ"ך, הקרוי כשם הנביא הבא בכותרת הספר. הספר כולל פרק אחד ובו 21 פסוקים. זהו הספר הרביעי בתרי עשר, אחרי הושע, יואל ועמוס. הוא סודר במקום זה כנראה בגלל שנבואתו, העוסקת באדום, משלימה את נבואתו האחרונה של עמוס, ספר עובדיה נקרא בהפטרה של פרשת וישלח.
תוכן עניינים [הצגה]
[עריכה]זמנו
בנבואה נזכר רק שמו של הנביא - עובדיה - ותו לא. נתון זה לא יכול לעזור לנו, כיוון שיש במקרא רבים שנקראים בשם זה ובתקופות שונות.
בחז"ל ( סנהדרין לט ) יש דעה שעובדיה הנביא הוא "עובדיהו אשר על הבית" המוכר לנו מימי אחאב, שמסופר עליו שהיה בקשר עם 'בני הנביאים'. וכן תרגום השבעים ויוסף בן מתתיהו מתייחסים אליו כנביא. האבן עזרא דחה סברה זו, וקבע כי אין דרך לדעת דורו.
בדורות האחרונים טענו חוקרים אחדים, שעובדיה ניבא לאחר חורבן בית המקדש הראשון, מפני שהוא מאשים את אדום בהתנכלות ליהודה בשעה שזו הובסה, נשבתה ונחרבה. בתקופה זו ברור שאדום סייעו לחורבן יהודה, אולם הפסוקים יכולים להתפרש גם על תקופות אחרות, כיוון שאין ציון מדויק של האויבים ורמת החורבן. ישנן קביעות נוספות לגבי זמנה של נבואת עובדיה, והן שונות זו מזו עד כדי פער של חמש מאות שנים ויותר ביניהן.
[עריכה]תוכנו של הספר
הספר מהווה נבואה אחת המתחלקת לשלושה חלקים:
א - ט: נבואה על חורבן אדום, בניגוד ליהירותם. הנביא מספר שה' קרא למלחמה כנגד אדום והיא תחרב גם "אִם - תַּגְבִּיהַּ כַּנֶּשֶׁר וְאִם - בֵּין כּוֹכָבִים" ( פס' ד ) .
י - יד: תוכחה לאדום על יחסם לממלכת יהודה בעת צרתם. אנשי אדום ייענשו על שלא סייעו ליהודה במלחמתם, ולא זו בלבד אלא שצחקו ושמחו לאידם ובסופו של דבר אף הצטרפו למנצחים ופגעו בשרידים האחרונים.
טו - כא: תיאור "יום ה'" הכולל ישועה לעם ישראל וחורבן לאדום. הנביא אומר לאדום "כַּאֲשֶׁר עָשִׂיתָ יֵעָשֶׂה לָּךְ" ( פסוק טו ) , האדומים יובסו על ידי ישראל עד שלא יישאר לצבאם שריד. לעומת זה לישראל הנביא מוסר שינצחו, ירחיבו את גבולם ואף ישלחו . . .
... [مشاهده متن کامل]
در یهودیت و مسیحیت نویسنده این کتاب عوبدیا تصور می شود که در لغت به معنی «بنده یهوه» است. [۲] محتوای آن درباره پیش بینی عقوبت هولناک برای قوم ادوم است که به کمک دیگر قوم ها درصدد از بین بردن قوم خدا ( بنی اسرائیل ) هستند. [۳]
منابع [ویرایش]
↑ قاموس کتاب مقدس نوشه جیمز هاکس صفحه ۶۲۳
↑ کتاب مقدس، عهد عتیق کتاب عوبدیا
Wikipedia contributors, "Book of Obadiah, " Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en. wikipedia. org/w/index. php?title=Book_of_Obadiah&oldid=444332224 ( accessed August 23, 2011 ) .
پیوند به بیرون [ویرایش]
متن انگلیسی با نوشته های راشی
[نهفتن]
ن • ب • و
کتاب های مقدس
تقسیمات اصلی
عهد عتیق
( قانون اول )
پیدایش • خروج • لاویان • اعداد • تثنیه • یوشع • داوران • روت • ساموئیل اول - دوم • پادشاهان اول - دوم • تواریخ اول - دوم • عزرا • نحمیا • استر • ایوب • مزامیر • امثال سلیمان • جامعه • غزل غزل ها • اشعیا • ارمیا • مراثی • حزقیال • دانیال • هوشع • یوئیل • عاموس • عوبدیا • یونس • میکاه • ناحوم • حبقوق • صفنیا • حجی • زکریا • ملاکی
قانون ثانی
و
اسفار مشکوک
کاتولیک، ارتدوکس
طوبیا · یهودیت · افزوده ها به استر · مکابیان اول · مکابیان دوم · خرد سلیمان · سیراخ · باروخ و نامه ارمیا · افزوده ها به دانیال ( سوزان، سرود سه کودک، بل و اژدها )
ارتدوکس
اسدراس اول · اسدراس دوم · دعای منسّه · مزمور ۱۵۱ · مکابیان سوم · مکابیان چهارم · کتاب غزل ها
ارتدوکس اتیوپی
خنوخ · پنجاهه ها · مقابیان یکم تا سوم · تتمه باروخ
عهد جدید
متی • مرقس • لوقا • یوحنا • اعمال رسولان • رومیان • اول قرنتیان • دوم قرنتیان • غلاطیان • افسسیان • فیلیپیان • کولسیان • اول تسالونیکیان • دوم تسالونیکیان • اول تیموتاوس • دوم تیموتاوس • تیتوس • فیلیمون • عبرانیان • یعقوب • اول پطرس • دوم پطرس • اول یوحنا • دوم یوحنا • سوم یوحنا • یهودا • مکاشفه
متون قانون
قانون ثانی · اسفار مشکوک
دیگر تقسیمات
پنج گانه ها · پیامبر مِهین و پیامبر کهین · انجیل ها ( هم نوا ) · نامه های ( پولسی، یوحنایی، شبانی، کاتولیکی )
دست نوشته ها
هفتادگانی · پنج گانهٔ سامری · طومارهای دریای مرده · تَرگُم · دیاتسارون · سینائیه · متن موراتوری · پشیتا · انجیل لاتین قدیم · متن مسوره ای
رده های صفحه: پیامبران کهین تنخ عهد عتیق کتاب های هزاره اول پیش از میلاد
قس عربی
سفر عوبدیا هو أحد اسفار التناخ والعهد القدیم.
هذه بذرة مقالة عن موضوع دینی أو کهنوتی تحتاج للنمو والتحسین، ساهم فی إثرائها بالمشارکة فی تحریرها.
هذه بذرة مقالة عن المسیحیة تحتاج للنمو والتحسین، فساهم فی إثرائها بالمشارکة فی تحریرها.
أسفار العهد القدیم
التوراة: التکوین - الخروج - اللاویین - العدد - التثنیة
الأنبیاء: یشوع - القضاة - صموئیل الأول - صموئیل الثانی - الملوک الأول - الملوک الثانی - إشعیا - إرمیا - حزقیال الأنبیاء الصغار: هوشع - یوئیل - عاموس - عوبدیا - یونان - میخا - ناحوم - حبقوق - صفنیا - حجی - زکریا - ملاخی
الکتابات: المزامیر - الأمثال - أیوب - نشید الأنشاد - راعوث - مراثی إرمیا - الجامعة - أستیر - دانیال - عزرا - نحمیا - أخبار الأیام الأول - أخبار الأیام الثانی
تصنیفان: العهد القدیم تناخ
قس عبری
עובדיה הוא שם הספר הקצר ביותר בתנ"ך, הקרוי כשם הנביא הבא בכותרת הספר. הספר כולל פרק אחד ובו 21 פסוקים. זהו הספר הרביעי בתרי עשר, אחרי הושע, יואל ועמוס. הוא סודר במקום זה כנראה בגלל שנבואתו, העוסקת באדום, משלימה את נבואתו האחרונה של עמוס, ספר עובדיה נקרא בהפטרה של פרשת וישלח.
תוכן עניינים [הצגה]
[עריכה]זמנו
בנבואה נזכר רק שמו של הנביא - עובדיה - ותו לא. נתון זה לא יכול לעזור לנו, כיוון שיש במקרא רבים שנקראים בשם זה ובתקופות שונות.
בחז"ל ( סנהדרין לט ) יש דעה שעובדיה הנביא הוא "עובדיהו אשר על הבית" המוכר לנו מימי אחאב, שמסופר עליו שהיה בקשר עם 'בני הנביאים'. וכן תרגום השבעים ויוסף בן מתתיהו מתייחסים אליו כנביא. האבן עזרא דחה סברה זו, וקבע כי אין דרך לדעת דורו.
בדורות האחרונים טענו חוקרים אחדים, שעובדיה ניבא לאחר חורבן בית המקדש הראשון, מפני שהוא מאשים את אדום בהתנכלות ליהודה בשעה שזו הובסה, נשבתה ונחרבה. בתקופה זו ברור שאדום סייעו לחורבן יהודה, אולם הפסוקים יכולים להתפרש גם על תקופות אחרות, כיוון שאין ציון מדויק של האויבים ורמת החורבן. ישנן קביעות נוספות לגבי זמנה של נבואת עובדיה, והן שונות זו מזו עד כדי פער של חמש מאות שנים ויותר ביניהן.
[עריכה]תוכנו של הספר
הספר מהווה נבואה אחת המתחלקת לשלושה חלקים:
א - ט: נבואה על חורבן אדום, בניגוד ליהירותם. הנביא מספר שה' קרא למלחמה כנגד אדום והיא תחרב גם "אִם - תַּגְבִּיהַּ כַּנֶּשֶׁר וְאִם - בֵּין כּוֹכָבִים" ( פס' ד ) .
י - יד: תוכחה לאדום על יחסם לממלכת יהודה בעת צרתם. אנשי אדום ייענשו על שלא סייעו ליהודה במלחמתם, ולא זו בלבד אלא שצחקו ושמחו לאידם ובסופו של דבר אף הצטרפו למנצחים ופגעו בשרידים האחרונים.
טו - כא: תיאור "יום ה'" הכולל ישועה לעם ישראל וחורבן לאדום. הנביא אומר לאדום "כַּאֲשֶׁר עָשִׂיתָ יֵעָשֶׂה לָּךְ" ( פסוק טו ) , האדומים יובסו על ידי ישראל עד שלא יישאר לצבאם שריד. לעומת זה לישראל הנביא מוסר שינצחו, ירחיבו את גבולם ואף ישלחו . . .