کاوازاکی Z650. کاوازاکی زد ۶۵۰ ( معروف به کا زد ۶۵۰ در آمریکای شمالی ) به عنوان ۶۵۲ سانتی متر مکعب ( ۳۹٫۸ اینچ مکعب ) تولید شد. موتورسیکلت استاندارد کاوازاکی از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳. این موتور چهار سیلندر چهار زمانه، میل سوپاپ بالاسری، هوا خنک و خیس داشت که در سرتاسر قاب با دو سوپاپ در هر سیلندر و یک گیربکس پنج سرعته قرار داشت. این مدل که به عنوان نسخهٔ متوسط وزن کاوازاکی Z900 طراحی شده بود، «نسخه ای ضعیف شده از دم فرینگ سنتی کاوازاکی» داشت. [ ۳] در بازار با مدل کوچکتر میل سوپاپ بالاسری Honda CB650 رقابت کرد. زد ۶۵۰ مظهر " موتورسیکلت ژاپنی جهانی " ( UJM ) بود. [ ۱] [ ۴]
در اواخر سال ۱۹۷۶ هنگامی که شش دستگاه با مشخصات ایالات متحده از کارخانه آکاشی به توزیع کننده بریتانیا در نزدیکی لندن، قبل از نمایشگاه موتور سیکلت لندن، به صورت هوایی ارسال شد، اولین بار منتشر شد. دوچرخه ها مونتاژ شده و توسط حمل ونقل مسابقه جاده ای کاوازاکی بریتانیا به ادینبورگ، اسکاتلند ارسال شد تا توسط ۳۰ روزنامه نگار اروپایی مونتاژ شده آزمایش شوند. [ ۵] [ ۳]
رهبر پروژه زد ۶۵۰ بن اینامورا بود که موتور را طراحی کرد. [ ۴] زد ۶۵۰ در تاریخ هفت ساله خود دستخوش تغییراتی شد که به شرح زیر است:
این اولین زد ۶۵۰ دارای یک ۲۷۵ تک جلو بود ترمز دیسکی میلی متری و ۲۵۰ درام عقب میلی متری اگرچه موتور زد ۶۵۰ بر اساس ۹۰۰ سانتی متر مکعب ( ۵۵ اینچ مکعب ) بود چندین تفاوت وجود داشت: ۶۵۰ از یک میل لنگ یاتاقان ساده با درایو اولیه زنجیره ای های وو ( یا «مورس» ) به جای درایو دنده استفاده می کرد که نیاز به نصب یک محور سوم ( واسطه ) در گیربکس برای به حرکت درآوردن ورودی داشت. سمت کلاچ یکی دیگر از انحرافات از طراحی موتور زد وان استفاده از روش شیم زیر سطل برای تنظیم فاصله سوپاپ ها بود. ( طراحی موتور زد وان با شیم بیش از سطل باعث بروز مشکلاتی شد، زمانی که میل بادامک آن شیلنگ ها را از موقعیت خارج کردند و در نتیجه آسیب دیدند ) .
کالیپر ترمز جلو در قسمت عقب شاخک قرار گرفت و شکل مخزن سیلندر اصلی جلو تغییر کرد. یک سوئیچ خطر اضافه شد. یاتاقان های غلتکی سوزنی به جای بوش های ساده قبلی روی بازو سوار می شدند. برای بهبود عملکرد سرعت پایین، تغییراتی در تنظیم کربوهیدرات ها انجام شد. شیر سوخت کار دستی با یک واحد دیافراگم اتوماتیک جایگزین شد. یک ترمز دیسکی عقب جایگزین درام قبلی شد.


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر اواخر سال ۱۹۷۶ هنگامی که شش دستگاه با مشخصات ایالات متحده از کارخانه آکاشی به توزیع کننده بریتانیا در نزدیکی لندن، قبل از نمایشگاه موتور سیکلت لندن، به صورت هوایی ارسال شد، اولین بار منتشر شد. دوچرخه ها مونتاژ شده و توسط حمل ونقل مسابقه جاده ای کاوازاکی بریتانیا به ادینبورگ، اسکاتلند ارسال شد تا توسط ۳۰ روزنامه نگار اروپایی مونتاژ شده آزمایش شوند. [ ۵] [ ۳]
رهبر پروژه زد ۶۵۰ بن اینامورا بود که موتور را طراحی کرد. [ ۴] زد ۶۵۰ در تاریخ هفت ساله خود دستخوش تغییراتی شد که به شرح زیر است:
این اولین زد ۶۵۰ دارای یک ۲۷۵ تک جلو بود ترمز دیسکی میلی متری و ۲۵۰ درام عقب میلی متری اگرچه موتور زد ۶۵۰ بر اساس ۹۰۰ سانتی متر مکعب ( ۵۵ اینچ مکعب ) بود چندین تفاوت وجود داشت: ۶۵۰ از یک میل لنگ یاتاقان ساده با درایو اولیه زنجیره ای های وو ( یا «مورس» ) به جای درایو دنده استفاده می کرد که نیاز به نصب یک محور سوم ( واسطه ) در گیربکس برای به حرکت درآوردن ورودی داشت. سمت کلاچ یکی دیگر از انحرافات از طراحی موتور زد وان استفاده از روش شیم زیر سطل برای تنظیم فاصله سوپاپ ها بود. ( طراحی موتور زد وان با شیم بیش از سطل باعث بروز مشکلاتی شد، زمانی که میل بادامک آن شیلنگ ها را از موقعیت خارج کردند و در نتیجه آسیب دیدند ) .
کالیپر ترمز جلو در قسمت عقب شاخک قرار گرفت و شکل مخزن سیلندر اصلی جلو تغییر کرد. یک سوئیچ خطر اضافه شد. یاتاقان های غلتکی سوزنی به جای بوش های ساده قبلی روی بازو سوار می شدند. برای بهبود عملکرد سرعت پایین، تغییراتی در تنظیم کربوهیدرات ها انجام شد. شیر سوخت کار دستی با یک واحد دیافراگم اتوماتیک جایگزین شد. یک ترمز دیسکی عقب جایگزین درام قبلی شد.



wiki: کاوازاکی Z650