کامان کی - ۱۶بی ( به انگلیسی: Kaman K - 16B ) یک هواگرد آزمایشی عمودپرواز تیلت روتور ساخت شرکت کامان آمریکا بود. در سال ۱۹۵۹ ایدهٔ ساخت یک هواگرد عمودپرواز در شرکت کامان مطرح شد و مهندسان این شرکت یک هواپیمای گرومن جی - ۲۱ گوس را که در آزمایش های تونل باد بشدت فرسوده شده بود، برای این کار انتخاب کردند تا هزینه های پژوهش را کاهش دهند؛ درهرصورت این هواگرد هرگز پرواز نکرد و سه سال بعد در سال ۱۹۶۲ درحالیکه تنها یک نمونه از آن تولید شده بود پروژه رها شد. [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴]
داده ها از Jane's 1959–1960[ ۲] and the New England Air Museum. [ ۴] All performance data estimated.
ویژگی های کلی
• خدمه: ۲
• طول: ۳۸ فوت ۴ اینچ ( ۱۱٫۶۸ متر )
• پهنای بال: ۳۴ فوت ۰ اینچ ( ۱۰٫۳۶ متر )
• ارتفاع: ۱۹ فوت ۲ اینچ ( ۵٫۸۴ متر )
• وزن خالی: ۶٬۵۰۰ پوند ( ۲٬۹۴۸ کیلوگرم )
• وزن ناخالص: ۸٬۰۰۰ پوند ( ۳٬۶۲۹ کیلوگرم )
• پیشرانه هواگرد: ۲ عدد turboshafts General Electric YT58 - GE - 2A، ۱٬۳۲۴٫۹ اسب بخار ( ۹۸۸٫۰ کیلووات ) در هر موتور
• ملخ ها: ۳ - bladed Kaman, ۱۴ فوت ۱۰ اینچ ( ۴٫۵۲ متر ) diameter
عملکرد
• حداکثر سرعت: ۲۰۰ مایل بر ساعت ( ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت؛ ۱۷۴ گره )
• بُرد: ۲۵۰ مایل ( ۲۱۷ مایل دریایی؛ ۴۰۲ کیلومتر )
• حداکثر ارتفاع: ۱۶٬۰۰۰ فوت ( ۴٬۹۰۰ متر )
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفداده ها از Jane's 1959–1960[ ۲] and the New England Air Museum. [ ۴] All performance data estimated.
ویژگی های کلی
• خدمه: ۲
• طول: ۳۸ فوت ۴ اینچ ( ۱۱٫۶۸ متر )
• پهنای بال: ۳۴ فوت ۰ اینچ ( ۱۰٫۳۶ متر )
• ارتفاع: ۱۹ فوت ۲ اینچ ( ۵٫۸۴ متر )
• وزن خالی: ۶٬۵۰۰ پوند ( ۲٬۹۴۸ کیلوگرم )
• وزن ناخالص: ۸٬۰۰۰ پوند ( ۳٬۶۲۹ کیلوگرم )
• پیشرانه هواگرد: ۲ عدد turboshafts General Electric YT58 - GE - 2A، ۱٬۳۲۴٫۹ اسب بخار ( ۹۸۸٫۰ کیلووات ) در هر موتور
• ملخ ها: ۳ - bladed Kaman, ۱۴ فوت ۱۰ اینچ ( ۴٫۵۲ متر ) diameter
عملکرد
• حداکثر سرعت: ۲۰۰ مایل بر ساعت ( ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت؛ ۱۷۴ گره )
• بُرد: ۲۵۰ مایل ( ۲۱۷ مایل دریایی؛ ۴۰۲ کیلومتر )
• حداکثر ارتفاع: ۱۶٬۰۰۰ فوت ( ۴٬۹۰۰ متر )
wiki: کامان کی ۱۶بی