کالاها اقلامی هستند که معمولاً ( نه همیشه ) ملموس هستند، مانند لوازم التحریر یا میوه جات. خدمات فعالیت هایی هستند که توسط افراد دیگر مانند معلمان یا آرایشگران ارائه می شوند. به طور کلی، تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات زیربنای همه فعالیت های اقتصادی و بازرگانی است. بر اساس دانش اقتصاد، فرض بر این است که مصرف کالاها و خدمات به منظور فراهم آوری مطلوبیت ( رضایت ) برای مصرف کننده یا کاربر نهایی انجام می شود، اگرچه بنگاه های اقتصادی نیز به منظور تولید کالاها و خدمات دیگر، کالاها و خدمات را مصرف می کنند.
اکثر نظریه پردازان بازرگانی، زنجیره ای را با خدمات خالص در یک نقطه و کالاهای محسوس فیزیکی در نقطه دیگر در نظر می گیرند و محصولات را بین این دو حد قرار می دهند. به عنوان مثال، یک غذاخوری کالای فیزیکی ( غذای آماده ) ارائه می دهد، اما خدماتی را نیز در قالب محیط، چیدمان، نظافت، ارسال رایگان و غیره ارائه می دهد. [ ۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاکثر نظریه پردازان بازرگانی، زنجیره ای را با خدمات خالص در یک نقطه و کالاهای محسوس فیزیکی در نقطه دیگر در نظر می گیرند و محصولات را بین این دو حد قرار می دهند. به عنوان مثال، یک غذاخوری کالای فیزیکی ( غذای آماده ) ارائه می دهد، اما خدماتی را نیز در قالب محیط، چیدمان، نظافت، ارسال رایگان و غیره ارائه می دهد. [ ۱]
wiki: کالاها و خدمات