کارگزینی

/kArgozini/

معنی انگلیسی:
employment, recruitment, staff department

لغت نامه دهخدا

کارگزینی. [ گ ُ ] ( حامص مرکب ) انتخاب شغل. گزینش کار. استخدام. || ( اِ مرکب ) ( اداره ٔ... ) اداره ای است که در وزارت خانه به کار اعضاء رسیدگی کرده شغل آنها را معین و تغییر مأموریت آنها را مطابق اطلاعات و احتیاج و شایستگی هر یک تعیین مینماید و سابقاً پرسنل نامیده میشد. ( فرهنگستان ) ( فرهنگ نظام ).

فرهنگ فارسی

اداره ایست که در وزارت خانه بکار اعضائ رسیدگی میکند
( اسم ) ادار. کار گزینی . اداره ایست در وزارتخانه یا اداره ای مستقل که بکار اعضا رسیدگی کند و شغل ماموریت ایشان را مطابق اطلاعات و شایستگی و سوابق آنان و احتیاج اداری تعیین نماید ادار. استخدام پرسنل .

فرهنگ معین

(گُ ) (حامص . اِمر. )۱ - به کار گماشتن (کسی را ). ۲ - اداره ای که به کار استخدام ، ماموریت ، ترفیع ، انتقال ، بازنشستگی و سایر امور مربوط به کارمندان و کارکنان یک سازمان می پردازد، ادارة استخدام .

فرهنگ عمید

بخشی در ادارات که مسئول نگه داشتن سوابق خدمت کارمندان آن اداره و تغییر مٲموریت آن ها است، واحد استخدام.

فرهنگستان زبان و ادب

{Adjutant General's Corps} [علوم نظامی] بخشی از ستاد نیروهای مسلح که مجری طرح های مربوط به مدیریت نیروهای انسانی است * مصوب فرهنگستان اول

مترادف ها

personnel (اسم)
مجموعه کارمندان یک اداره، پرسنل، کارکنان، کارمندان، کارگزینی، اجزا

فارسی به عربی

موظفون

پیشنهاد کاربران

personnel office
personnel Department
بخش مهمی از هر سازمان که پرونده های کارکنان و امور مربوط به آنان از قبیل رسیدگی به حقوق، ترفیع پایه، تعیین و اعلام محل خدمت، مرخصی ها و کارهایی از این دست را در اختیار دارد و در چارچوب قانون و زیر نظر مقام بالاتر به این امور می پردازد، کارگزینی نامیده می شود.

بپرس