ژیفار، هانْری (۱۸۲۵ـ۱۸۸۲)(Giffard, Henri)
نخستین کشتی هوایی سرنشین دار و هدایت شونده (1852)
مخترع فرانسویِ نخستین کشتی هوایی سرنشین دار و هدایت شونده (۱۸۵۲) . این کشتی هوایی ۴۳ متر طول و موتور بخاری به قدرت ۲۲۰۰ وات با سه اسب بخار داشت که ملخی سه تیغه را می چرخاند. این کشتی با گاز هیدروژن پر و با سکانی بادبان مانند هدایت می شد. سرعت میانگین آن پنج کیلومتر در ساعت بود. در اوایل دهۀ ۱۸۵۰، ژیفار در زمینۀ روش های هدایت بالون آزمایش هایی صورت داد و سپس، کشتی هوایی خود را ساخت. او در ۲۴ سپتامبر ۱۸۵۲، از هیپودرومدر پاریس به هوا برخاست و تا الن کورتدر نزدیک ترپسپرواز کرد. در ۱۸۵۵، ژیفار کشتی هوایی دیگر و تعدادی بالون بزرگ ساخت. او هزینۀ اجرای این طرح ها را از محل عواید اختراعات دیگر خود تأمین می کرد. اختراع دیگر او انژکتوری برای تزریق آب به داخل دیگ بخار ماشین بخار بود که به منظور جلوگیری از کمبود بخار و هنگامی به کار می رفت که ماشین در حال کار نبود.
نخستین کشتی هوایی سرنشین دار و هدایت شونده (1852)
مخترع فرانسویِ نخستین کشتی هوایی سرنشین دار و هدایت شونده (۱۸۵۲) . این کشتی هوایی ۴۳ متر طول و موتور بخاری به قدرت ۲۲۰۰ وات با سه اسب بخار داشت که ملخی سه تیغه را می چرخاند. این کشتی با گاز هیدروژن پر و با سکانی بادبان مانند هدایت می شد. سرعت میانگین آن پنج کیلومتر در ساعت بود. در اوایل دهۀ ۱۸۵۰، ژیفار در زمینۀ روش های هدایت بالون آزمایش هایی صورت داد و سپس، کشتی هوایی خود را ساخت. او در ۲۴ سپتامبر ۱۸۵۲، از هیپودرومدر پاریس به هوا برخاست و تا الن کورتدر نزدیک ترپسپرواز کرد. در ۱۸۵۵، ژیفار کشتی هوایی دیگر و تعدادی بالون بزرگ ساخت. او هزینۀ اجرای این طرح ها را از محل عواید اختراعات دیگر خود تأمین می کرد. اختراع دیگر او انژکتوری برای تزریق آب به داخل دیگ بخار ماشین بخار بود که به منظور جلوگیری از کمبود بخار و هنگامی به کار می رفت که ماشین در حال کار نبود.
wikijoo: ژیفار،_هانری_(۱۸۲۵ـ۱۸۸۲)