چری آریزو ۶ ( به چینی ساده شده: 艾瑞泽6 ) ( با کُد ام۱دی ) یک خودروی کامپکت است که بر پایه چری آریزو ۵ است و در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو در طول فاز توسعه «چری آریزو ۶» نام داشت و در برخی بازارها ( مانند بازار ایران ) نیز با همین نام عرضه می شود. با این حال این خودرو در بازار داخلی چین با نام چری آریزو جی ایکس عرضه شد. آریزو ۶ بین مدل های آریزو ۵ و آریزو ۷ است و قیمت آن از ۷۹٬۹۰۰ تا ۱۰۶٬۹۰۰ یوان است.
... [مشاهده متن کامل]
این خودرو در ابتدا با یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری ۱۶ سوپاپ و در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژر عرضه شد که در نمونهٔ تنفس طبیعی ۱۱۸ اسب بخار و در نمونهٔ توربوشارژر ۱۵۶ اسب بخار قدرت داشت. این قدرت از طریق یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی یا سی وی تی با شبیه سازی ۹ دنده به چرخ های جلو منتقل می شد. در سال ۲۰۱۹ یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ توربوشارژر و مجهز به تکنولوژی تزریق مستقیم بنزین به این خودرو اضافه شد که ۱۹۶ اسب بخار قدرت تولید می کند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ۷ سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.
در سال ۲۰۲۱ نمونهٔ فیس لیفت شدهٔ این خودرو با نام چری آریزو ۵ پلاس و در دو نسخهٔ شیائو آی و اوزاوا در بازار چین عرضه شد که این دو نسخه به جز طراحی نمای جلو در سایر بخش ها تفاوتی با هم ندارند. این فیس لیفت در ایران با نام فونیکس آریزو ۶ پرو عرضه می شود.
چری آریزو ۶ در نیمهٔ اول سال ۱۳۹۸ در ایران عرضه شد. چری آریزو ۶ علیرغم افزایش قیمت های متداول ( به دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب کشور و بی ثباتی قیمت ارز ) توانست فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو مانند دیگر محصولات چری توسط مدیران خودرو مونتاژ می شود. نمونه عرضه شده آریزو ۶ در ایران، از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر ۱۴۷ اسب بخاری و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک از نوع سی وی تی بهره می برد و امکانات رفاهی متعددی را در کابین خود جای داده است. از نیمهٔ دوم سال ۱۳۹۹، آریزو ۶ با لوگوی مدیران خودرو عرضه شد.
در نیمه اول سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، مدیران خودرو اقدام به مونتاژ فیس لیفت چری آریزو ۶ کرد. این خودرو، آریزو ۶ پرو نامیده می شود و در سایر کشورها آریزو ۵ پلاس نام دارد. رادار نقطه کور، شارژر بدون سیم، سنسور باران، دماسنج و نورپردازی داخلی با طیف رنگ وسیع و متفاوت از جمله آپشن های اضافه شده به آریزو ۶ پرو هستند. همچنین ترکیب رنگ داشبورد این خودرو و خطوط طراحی شده روی صندلی، متفاوت با نسخه پیشین است.
... [مشاهده متن کامل]
این خودرو در ابتدا با یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری ۱۶ سوپاپ و در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژر عرضه شد که در نمونهٔ تنفس طبیعی ۱۱۸ اسب بخار و در نمونهٔ توربوشارژر ۱۵۶ اسب بخار قدرت داشت. این قدرت از طریق یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی یا سی وی تی با شبیه سازی ۹ دنده به چرخ های جلو منتقل می شد. در سال ۲۰۱۹ یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ توربوشارژر و مجهز به تکنولوژی تزریق مستقیم بنزین به این خودرو اضافه شد که ۱۹۶ اسب بخار قدرت تولید می کند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ۷ سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.
در سال ۲۰۲۱ نمونهٔ فیس لیفت شدهٔ این خودرو با نام چری آریزو ۵ پلاس و در دو نسخهٔ شیائو آی و اوزاوا در بازار چین عرضه شد که این دو نسخه به جز طراحی نمای جلو در سایر بخش ها تفاوتی با هم ندارند. این فیس لیفت در ایران با نام فونیکس آریزو ۶ پرو عرضه می شود.
چری آریزو ۶ در نیمهٔ اول سال ۱۳۹۸ در ایران عرضه شد. چری آریزو ۶ علیرغم افزایش قیمت های متداول ( به دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب کشور و بی ثباتی قیمت ارز ) توانست فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو مانند دیگر محصولات چری توسط مدیران خودرو مونتاژ می شود. نمونه عرضه شده آریزو ۶ در ایران، از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر ۱۴۷ اسب بخاری و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک از نوع سی وی تی بهره می برد و امکانات رفاهی متعددی را در کابین خود جای داده است. از نیمهٔ دوم سال ۱۳۹۹، آریزو ۶ با لوگوی مدیران خودرو عرضه شد.
در نیمه اول سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، مدیران خودرو اقدام به مونتاژ فیس لیفت چری آریزو ۶ کرد. این خودرو، آریزو ۶ پرو نامیده می شود و در سایر کشورها آریزو ۵ پلاس نام دارد. رادار نقطه کور، شارژر بدون سیم، سنسور باران، دماسنج و نورپردازی داخلی با طیف رنگ وسیع و متفاوت از جمله آپشن های اضافه شده به آریزو ۶ پرو هستند. همچنین ترکیب رنگ داشبورد این خودرو و خطوط طراحی شده روی صندلی، متفاوت با نسخه پیشین است.