چرخه هیاهوی گارتنر ( به انگلیسی: Gartner hype cycle ) نموداری است که روند بلوغ، پذیرش و کاربرد عمومی فناوریهای مشخص را در گذر زمان نشان می دهد. این نمودار توسط مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره ای فناوری اطلاعات گارتنر طراحی، استفاده و برند شده است. این «چرخه هیاهو» مدعی است که بلوغ فناوری های نوظهور دارای پنج مرحله مختلف است. این مدل کامل نیست و تحقیقات نشان می دهد که بهبودهایی بر آن می توان متصور شد. [ ۱]
«چرخه هیاهو» مبتنی بر همان مدل اثر دانینگ کروگر با در نظر گرفتن «اعتماد به نفس افراد» در برابر «بینش فن آوری» است.
هر «چرخه هیاهو» به پنج مرحله کلیدی تقسیم می شود.
↑ Steinert, Martin. "Scrutinizing Gartner's hype cycle approach". ResearchGate. IEEE Xplore. Retrieved 29 September 2021.

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف«چرخه هیاهو» مبتنی بر همان مدل اثر دانینگ کروگر با در نظر گرفتن «اعتماد به نفس افراد» در برابر «بینش فن آوری» است.
هر «چرخه هیاهو» به پنج مرحله کلیدی تقسیم می شود.
↑ Steinert, Martin. "Scrutinizing Gartner's hype cycle approach". ResearchGate. IEEE Xplore. Retrieved 29 September 2021.


wiki: چرخه هیاهوی گارتنر