چامپ ( به انگلیسی: Chomp ) یک بازی ۲ نفره بر روی یک صفحه مستطیلی شکلات تشکیل شده از قطعات کوچک تر مربع شکل است. بازیکنان، به ترتیب، یک خانه از صفحه را انتخاب می کنند و تمام خانه های سمت راست و پایین آن خانه را می خورند. خانه بالا سمت چپ سمی است و بازیکنی که آن را بخورد، بازندهٔ بازی است.
شکلِ شکلاتیِ بازی را دیوید گیل به کار برده است اما شکل دیگر بازی که به صورت انتخاب مقسوم علیه اعداد صحیح ثابت است، نیز توسط فردریک شوا ارائه شده است.
در زیر، یک سری حرکت در یک بازی ساده با یک صفحه ۳*۵ آورده شده است:
بازیکن اول باید آخرین قطعه را بخورد، بنابراین بازنده بازی است.
چامپ، از جمله بازی های منصفانه ۲ نفره با اطلاعات کامل است. می توان نشان داد که برای هر صفحه مستطیلی بزرگ تر از ۱*۱، بازیکن اول، برنده است. این موضوع را می توان با استدلال سرقت راهبرد نشان داد: در نظر بگیرید که بازیکن دوم، یک راهبرد برد با توجه به هر حرکت اولیه بازیکن اول دارد. سپس، در نظر بگیرید که بازیکن اول، فقط خانه پایین سمت راست را انتخاب می کند. با توجه به فرض ما، بازیکن دوم باید یک حرکتی بکند که قطعاً به برنده شدن او بینجامد. اما اگر اینچنین حرکتی موجود باشد، بازیکن اول می توانست آن حرکت را انجام دهد که منجر به پیروزی وی شود. در نتیجه، بازیکن دوم، راهبرد پیروزی نخواهد داشت.
رایانه ها، می توانند به سادگی حرکات منجر به برد در صفحات ۲ بعدی با اندازه معقول را محاسبه کنند.
چامپ ۳ بعدی، یک تخته شکلات مکعبی که به صورت ( i, j، k ) مشخص می شود دارد. یک حرکت، تمام خانه هایی که شاخص بزرگ تر یا مساوی خانه انتخاب شده را دارند شامل می شود. با روش مشابه، می توان بازی چامپ را به هر چند بعدی تعمیم داد.
• اطلاعات کاملتر در مورد چامپ
• یک نسخه رایگان بازی، برای ویندوز
• چامپ را برخط بازی کنید
• بازی ها
• بازی های راهبردی مجرد
• بازی های ریاضی
• بازی های قلم کاغذی
• نظریه بازی های ترکیبیاتی
• مقاله های دارای واژگان به زبان انگلیسی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشکلِ شکلاتیِ بازی را دیوید گیل به کار برده است اما شکل دیگر بازی که به صورت انتخاب مقسوم علیه اعداد صحیح ثابت است، نیز توسط فردریک شوا ارائه شده است.
در زیر، یک سری حرکت در یک بازی ساده با یک صفحه ۳*۵ آورده شده است:
بازیکن اول باید آخرین قطعه را بخورد، بنابراین بازنده بازی است.
چامپ، از جمله بازی های منصفانه ۲ نفره با اطلاعات کامل است. می توان نشان داد که برای هر صفحه مستطیلی بزرگ تر از ۱*۱، بازیکن اول، برنده است. این موضوع را می توان با استدلال سرقت راهبرد نشان داد: در نظر بگیرید که بازیکن دوم، یک راهبرد برد با توجه به هر حرکت اولیه بازیکن اول دارد. سپس، در نظر بگیرید که بازیکن اول، فقط خانه پایین سمت راست را انتخاب می کند. با توجه به فرض ما، بازیکن دوم باید یک حرکتی بکند که قطعاً به برنده شدن او بینجامد. اما اگر اینچنین حرکتی موجود باشد، بازیکن اول می توانست آن حرکت را انجام دهد که منجر به پیروزی وی شود. در نتیجه، بازیکن دوم، راهبرد پیروزی نخواهد داشت.
رایانه ها، می توانند به سادگی حرکات منجر به برد در صفحات ۲ بعدی با اندازه معقول را محاسبه کنند.
چامپ ۳ بعدی، یک تخته شکلات مکعبی که به صورت ( i, j، k ) مشخص می شود دارد. یک حرکت، تمام خانه هایی که شاخص بزرگ تر یا مساوی خانه انتخاب شده را دارند شامل می شود. با روش مشابه، می توان بازی چامپ را به هر چند بعدی تعمیم داد.
• اطلاعات کاملتر در مورد چامپ
• یک نسخه رایگان بازی، برای ویندوز
• چامپ را برخط بازی کنید
• بازی ها
• بازی های راهبردی مجرد
• بازی های ریاضی
• بازی های قلم کاغذی
• نظریه بازی های ترکیبیاتی
• مقاله های دارای واژگان به زبان انگلیسی
wiki: چامپ