چارلز کوریا ( انگلیسی: Charles Correa؛ زادهٔ ۱ سپتامبر ۱۹۳۰ - درگذشته ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ ) یک معمار اهل هند بود.
وی فارغ التحصیل دانشگاه میشیگان بود
• معمار، طراح و برنامه ریز، تئوریسین، استاد بین المللی و سیاح:
آثار کورئا در هند بیانگر یک توسعه بی عیب و نقص، سازش و انطباق اندیشه های مدرنیسم و اندیشه های غیر غربی است.
در آثار اولیه کورئا تمایل به کاوش در شیوه های بومی – محلی در تضاد با جهان مدرن اطراف مشهود است.
اما طرح های استفاده از زمین کورئا و طرح ها و برنامه های عمومی او دائماً در تکاپو برای یافتن راه حل، ورای راه حل های معمولی، برای جوامع جهان سومی هستند.
مرد اول معماری هند، فلسفهٔ ساده ای در زندگی دارد:
باید به کار خود ایمان داشت ، در غیر این صورت آن کار خسته کننده خواهد بود.
• کورئا همیشه پذیرای بازخوردها بوده است اما هیچگاه از طرح هایش و چیزی که به آن ایمان داشته کوتاه نیامده و بر سر آن سازش نکرده است.
چارلز کورئا:
من به خوبی به نظرات دیگران گوش می سپارم. اما ترجیح میدهم یک مشتری را از دست بدهم تا اینکه تغییراتی ایجاد کنم که به آن باور ندارم.
همچون بسیاری دیگر از معماران نسل خود، چارلز کورئا نیز تحت تأثیر لوکوربوزیه بود، اما بر اساس شرایط اقلیمی محیطی خود و با نظر قاطع و جدی اش براینکه باور داشت تجلی افکار لو کوربوزیه در شرایط اقلیمی سردتر سودمند نبوده است زیرا اشکال و اشارات حماسی که میبایست در
شرایط اقلیمی مطابق با آن و قابل حفاظت توسط آن قرار می گرفتند، در شرایطی قرار خواهند گرفت که باید توسط وسایل گرمایشی داخل ساختمان حفاظت شوند.
در سال 1955 در راه برگشت به بمبئ بودم که در پاریس خانه ژائول ( لو کوربوزیه ) را در دست ساخت دیدم.
کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته بودم. با چیزهایی که در آمریکا درس داده میشد یک دنیا تفاوت داشت، سپس شهر خیالی چندیگر که توسط کوربوزیه طراحی شده بود را دیدم. احساس کردم به این میگویند معماری!
آرمان گاندی برای یک هند مستقل، مدلی روستایی و غیر صنعتی بوده است با معماری و سنتی
کورئا در کارهای اولیه اش ( موزه یادبود گاندی ) این ایده را در قالب فرم با قدرت بیان می کند و آن را به مثابه حکمی غیرقابل انعطاف به نمایش میگذارد.
• کار تدریجی و مرحله به مرحله
• جاگذاری
• چندگانگی و جمع گرایی
• جریان پیشرو
• تعادل
• توجه به فضای باز
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفوی فارغ التحصیل دانشگاه میشیگان بود
• معمار، طراح و برنامه ریز، تئوریسین، استاد بین المللی و سیاح:
آثار کورئا در هند بیانگر یک توسعه بی عیب و نقص، سازش و انطباق اندیشه های مدرنیسم و اندیشه های غیر غربی است.
در آثار اولیه کورئا تمایل به کاوش در شیوه های بومی – محلی در تضاد با جهان مدرن اطراف مشهود است.
اما طرح های استفاده از زمین کورئا و طرح ها و برنامه های عمومی او دائماً در تکاپو برای یافتن راه حل، ورای راه حل های معمولی، برای جوامع جهان سومی هستند.
مرد اول معماری هند، فلسفهٔ ساده ای در زندگی دارد:
باید به کار خود ایمان داشت ، در غیر این صورت آن کار خسته کننده خواهد بود.
• کورئا همیشه پذیرای بازخوردها بوده است اما هیچگاه از طرح هایش و چیزی که به آن ایمان داشته کوتاه نیامده و بر سر آن سازش نکرده است.
چارلز کورئا:
من به خوبی به نظرات دیگران گوش می سپارم. اما ترجیح میدهم یک مشتری را از دست بدهم تا اینکه تغییراتی ایجاد کنم که به آن باور ندارم.
همچون بسیاری دیگر از معماران نسل خود، چارلز کورئا نیز تحت تأثیر لوکوربوزیه بود، اما بر اساس شرایط اقلیمی محیطی خود و با نظر قاطع و جدی اش براینکه باور داشت تجلی افکار لو کوربوزیه در شرایط اقلیمی سردتر سودمند نبوده است زیرا اشکال و اشارات حماسی که میبایست در
شرایط اقلیمی مطابق با آن و قابل حفاظت توسط آن قرار می گرفتند، در شرایطی قرار خواهند گرفت که باید توسط وسایل گرمایشی داخل ساختمان حفاظت شوند.
در سال 1955 در راه برگشت به بمبئ بودم که در پاریس خانه ژائول ( لو کوربوزیه ) را در دست ساخت دیدم.
کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته بودم. با چیزهایی که در آمریکا درس داده میشد یک دنیا تفاوت داشت، سپس شهر خیالی چندیگر که توسط کوربوزیه طراحی شده بود را دیدم. احساس کردم به این میگویند معماری!
آرمان گاندی برای یک هند مستقل، مدلی روستایی و غیر صنعتی بوده است با معماری و سنتی
کورئا در کارهای اولیه اش ( موزه یادبود گاندی ) این ایده را در قالب فرم با قدرت بیان می کند و آن را به مثابه حکمی غیرقابل انعطاف به نمایش میگذارد.
• کار تدریجی و مرحله به مرحله
• جاگذاری
• چندگانگی و جمع گرایی
• جریان پیشرو
• تعادل
• توجه به فضای باز

wiki: چارلز کوریا