پیشرانه های عملکرد بالای مرسدس آام گ. پیشرانه های عملکرد بالای مرسدس آام گ ( انگلیسی: Mercedes AMG High Performance Powertrains ) ( که پیشتر با نام های مهندسی ایلمور ( به انگلیسی: Ilmor Engineering ) و موتورهای عملکرد بالای مرسدس - بنز ( به انگلیسی: Mercedes - Benz High Performance Engines ) شناخته می شد ) یک تولیدکنندهٔ موتور خودروهای فرمول یک مستقر در بریتانیا است. این شرکت در فصل ۱۹۹۴ برای تیم سائوبر، از فصل ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ برای تیم مک لارن، از فصل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ برای فورس ایندیا، در فصل ۲۰۰۹ برای تیم براون جی پی، از فصل ۲۰۱۰ تاکنون برای تیم کارخانه ای مرسدس، از فصل ۲۰۱۴ برای تیم ویلیامز، در فصل ۲۰۱۵ برای لوتوس، در فصل ۲۰۱۶ برای مانور ریسینگ، در فصل ۲۰۱۸ برای ریسینگ پوینت فورس ایندیا و از فصل ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ برای تیم های ریسینگ پوینت و ویلیامز و از سال ۲۰۲۱ تاکنون برای تیم های استون مارتین و مک لارن و ویلیامز به تأمین پیشرانه مشغول بوده است. موتورهای تولید شده توسط این شرکت هشت بار برندهٔ مقام قهرمانی سازندگان جهان و ده بار برندهٔ مقام قهرمانی رانندگان جهان شده اند.
شرکت ایلمور در سال ۱۹۸۳ توسط ماریو ایلین و پل مورگان و به عنوان یک تأمین کنندهٔ مستقل موتور برای خودروهای فرمول یک تأسیس شد. نام این شرکت از نام خانوادگی بنیانگذاران آن گرفته شده بود. ایلمور در ابتدا ساخت موتور برای خودروهای مسابقات ایندی کار را با استفاده از سرمایهٔ راجر پنسکی، تولیدکنندهٔ شاسی و صاحب یکی از تیم های مسابقات ایندی کار آغاز کرد.
دایملر - بنز در سال ۱۹۹۳ سهم ۲۵ درصدی جنرال موتورز در شکرت ایلمور را خریداری کرد. در سال ۲۰۰۲، دایملر آگ سهم خود در این شرکت را به ۵۵٪ افزایش داد و نام آن را به مرسدس - ایلمور تغییر داد. [ ۱] بعداً و در سال ۲۰۰۵، دایملر مالکیت تام شرکت ایلمور را از آن خود کرد و نام آن را نیز به «موتورهای عملکرد بالای مرسدس - بنز» تغییر داد. در دسامبر ۲۰۱۱ و همزمان با تغییر نام تیم مرسدس جی پی، نام این شرکت نیز جهت هماهنگ بودن با نشان تجاری مرسدس - آام گ دوباره تغییر کرد و نام «پیشرانه های عملکرد بالای مرسدس آام گ» برای آن انتخاب شد. [ ۲]
در همان زمان، بخش کوچک پروژه های ویژهٔ این شرکت، که بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ تحت قراردادی جهت توسعه، آرایش، آماده سازی و بهبود عملکرد موتورهای هوندا برای مسابقات سری ایندی کار قرار داشت، منشعب و به یک شرکت جداگانه تبدیل شد که مالکیت آن نیز متعلق به ماریو ایلین و راجر پنسکی بود. این شرکت جدید، که کاملاً مستقل از شرکت مرسدس بود، دوباره نام مهندسی ایلمور را برای خود برگزید.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشرکت ایلمور در سال ۱۹۸۳ توسط ماریو ایلین و پل مورگان و به عنوان یک تأمین کنندهٔ مستقل موتور برای خودروهای فرمول یک تأسیس شد. نام این شرکت از نام خانوادگی بنیانگذاران آن گرفته شده بود. ایلمور در ابتدا ساخت موتور برای خودروهای مسابقات ایندی کار را با استفاده از سرمایهٔ راجر پنسکی، تولیدکنندهٔ شاسی و صاحب یکی از تیم های مسابقات ایندی کار آغاز کرد.
دایملر - بنز در سال ۱۹۹۳ سهم ۲۵ درصدی جنرال موتورز در شکرت ایلمور را خریداری کرد. در سال ۲۰۰۲، دایملر آگ سهم خود در این شرکت را به ۵۵٪ افزایش داد و نام آن را به مرسدس - ایلمور تغییر داد. [ ۱] بعداً و در سال ۲۰۰۵، دایملر مالکیت تام شرکت ایلمور را از آن خود کرد و نام آن را نیز به «موتورهای عملکرد بالای مرسدس - بنز» تغییر داد. در دسامبر ۲۰۱۱ و همزمان با تغییر نام تیم مرسدس جی پی، نام این شرکت نیز جهت هماهنگ بودن با نشان تجاری مرسدس - آام گ دوباره تغییر کرد و نام «پیشرانه های عملکرد بالای مرسدس آام گ» برای آن انتخاب شد. [ ۲]
در همان زمان، بخش کوچک پروژه های ویژهٔ این شرکت، که بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ تحت قراردادی جهت توسعه، آرایش، آماده سازی و بهبود عملکرد موتورهای هوندا برای مسابقات سری ایندی کار قرار داشت، منشعب و به یک شرکت جداگانه تبدیل شد که مالکیت آن نیز متعلق به ماریو ایلین و راجر پنسکی بود. این شرکت جدید، که کاملاً مستقل از شرکت مرسدس بود، دوباره نام مهندسی ایلمور را برای خود برگزید.