پیسْتون، والْتِر (۱۸۹۴ـ۱۹۷۶)(Piston, Walter)
پیسْتون، والْتِر
آهنگ ساز و مدرّس امریکایی. موسیقی او از سرمشق های نئوکلاسیک اروپایی پیروی می کند، و اغلب به بافت های کنترپوانی رومی آورد؛ ازجمله آثار اوست: هشت سمفونی (۱۹۳۷ـ۱۹۶۵)،تعدادی کنسرتو، موسیقی مجلسی، سوییت ارکستری سه طرح نیوانگلندی (۱۹۵۹)، و بالۀ فلوت نواز باورنکردنی (۱۹۳۸). تعدادی کتاب آموزشی نیز دارد، ازجمله هارمونی (۱۹۴۱) و ارکستراسیون (۱۹۵۵). پیستون در راکلَند، مِین، به دنیا آمد. پس از تحصیل در دانشگاه هاروارد و در پاریس نزد نادیا بولانژه به امریکا بازگشت و از ۱۹۲۶ تا ۱۹۶۰ در دانشگاه هاروارد تدریس کرد؛ لئونارد برنستاین از شاگردان او بود. موسیقی پیستون روشن، شفاف و کاملاً مطابق اصول است، و جنبه های نزدیکی با کار نئوکلاسیک استراوینسکی دارد. ازجمله آثار اوست: ارکستری. سوییت، کنسرتو، قطعۀ سمفونیک، کنچرتینو کلارینت؛ دو کنسرتوی ویولن (۱۹۶۰،۱۹۳۹). موسیقی مجلسی. پنج کوآرتت زهی (۱۹۳۳ـ۱۹۶۲)؛ پارتیتا برای ویولن، ویولا، و ارگ. نیز ترانۀ کارناوال برای کُر مردانه و سازهای برنجی.
پیسْتون، والْتِر
آهنگ ساز و مدرّس امریکایی. موسیقی او از سرمشق های نئوکلاسیک اروپایی پیروی می کند، و اغلب به بافت های کنترپوانی رومی آورد؛ ازجمله آثار اوست: هشت سمفونی (۱۹۳۷ـ۱۹۶۵)،تعدادی کنسرتو، موسیقی مجلسی، سوییت ارکستری سه طرح نیوانگلندی (۱۹۵۹)، و بالۀ فلوت نواز باورنکردنی (۱۹۳۸). تعدادی کتاب آموزشی نیز دارد، ازجمله هارمونی (۱۹۴۱) و ارکستراسیون (۱۹۵۵). پیستون در راکلَند، مِین، به دنیا آمد. پس از تحصیل در دانشگاه هاروارد و در پاریس نزد نادیا بولانژه به امریکا بازگشت و از ۱۹۲۶ تا ۱۹۶۰ در دانشگاه هاروارد تدریس کرد؛ لئونارد برنستاین از شاگردان او بود. موسیقی پیستون روشن، شفاف و کاملاً مطابق اصول است، و جنبه های نزدیکی با کار نئوکلاسیک استراوینسکی دارد. ازجمله آثار اوست: ارکستری. سوییت، کنسرتو، قطعۀ سمفونیک، کنچرتینو کلارینت؛ دو کنسرتوی ویولن (۱۹۶۰،۱۹۳۹). موسیقی مجلسی. پنج کوآرتت زهی (۱۹۳۳ـ۱۹۶۲)؛ پارتیتا برای ویولن، ویولا، و ارگ. نیز ترانۀ کارناوال برای کُر مردانه و سازهای برنجی.
wikijoo: پیستون،_والتر_(۱۸۹۴ـ۱۹۷۶)