پیسارو، کامیّ (۱۸۳۰ـ۱۹۰۳)(Pissarro, Camille)
پیسارو، کامیّ
پیسارو، کامیّ
پیسارو، کامیّ
پیسارو، کامیّ
نقاش فرانسوی. از نمایندگان سرآمد امپرسیونیسم بود، و با شیوه های گوناگون، ازجمله پوانتیلیسم (نقطه چینی)، در دهۀ ۱۸۸۰، طبع آزمایی کرد. اگرچه درون مایۀ بیشتر آثارش را روستاها و زندگی روستایی فرانسه تشکیل می دهد، از خیابان های شهری نیز پرده های زیبایی ساخت؛ ازجمله بلوار مونمارتر (۱۸۹۷؛ اِرمیتاژ، سن پترزبورگ). پیسارو در جزایر هند غربی (وست ایندیز) به دنیا آمد، و در ۱۸۵۵ به پاریس رفت. در آکادمی سوئیس تحصیل کرد، و همان جا با کلود مونه آشنا شد و همچون بیشتر نقاشان جوان عصر خویش، از کورو و کوربه تأثیر گرفت. آثار آغازینش با رنگ های ملایم و ترکیب بندی های ساده شان از ابتدا نشان از گرایش او به فضای باز در خلوتگاه های روستایی پونتواز و لووسیان در سال های پیش از ۱۸۷۰ داشتند. در جنگ فرانسه و پروس (۱۸۷۰ـ۱۸۷۱) که خانه اش اشغال، و بیشتر نقاشی هایش نابود شد، همراهِ مونه در جنوب لندن اقامت گزید، و از کریستال پالاس، سیدنم، و آپر نوروود نقاشی کشید. پس از بازگشت، راه مونه را درپیش گرفت؛ نور را با رنگ انباشت، به ویژه آبی ها و سبزها و ارغوانی ها؛ تابلوی خانه های ناک، بلژیک (۱۸۹۴، موزۀ هنرهای معاصر تهران) از این زمره آثار اوست.
پیسارو، کامیّ
پیسارو، کامیّ
پیسارو، کامیّ
پیسارو، کامیّ
نقاش فرانسوی. از نمایندگان سرآمد امپرسیونیسم بود، و با شیوه های گوناگون، ازجمله پوانتیلیسم (نقطه چینی)، در دهۀ ۱۸۸۰، طبع آزمایی کرد. اگرچه درون مایۀ بیشتر آثارش را روستاها و زندگی روستایی فرانسه تشکیل می دهد، از خیابان های شهری نیز پرده های زیبایی ساخت؛ ازجمله بلوار مونمارتر (۱۸۹۷؛ اِرمیتاژ، سن پترزبورگ). پیسارو در جزایر هند غربی (وست ایندیز) به دنیا آمد، و در ۱۸۵۵ به پاریس رفت. در آکادمی سوئیس تحصیل کرد، و همان جا با کلود مونه آشنا شد و همچون بیشتر نقاشان جوان عصر خویش، از کورو و کوربه تأثیر گرفت. آثار آغازینش با رنگ های ملایم و ترکیب بندی های ساده شان از ابتدا نشان از گرایش او به فضای باز در خلوتگاه های روستایی پونتواز و لووسیان در سال های پیش از ۱۸۷۰ داشتند. در جنگ فرانسه و پروس (۱۸۷۰ـ۱۸۷۱) که خانه اش اشغال، و بیشتر نقاشی هایش نابود شد، همراهِ مونه در جنوب لندن اقامت گزید، و از کریستال پالاس، سیدنم، و آپر نوروود نقاشی کشید. پس از بازگشت، راه مونه را درپیش گرفت؛ نور را با رنگ انباشت، به ویژه آبی ها و سبزها و ارغوانی ها؛ تابلوی خانه های ناک، بلژیک (۱۸۹۴، موزۀ هنرهای معاصر تهران) از این زمره آثار اوست.
wikijoo: پیسارو،_کامی_(۱۸۳۰ـ۱۹۰۳)