پژو ۵۰۸ یک خودروی اندازه متوسط است که تولید آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است[ ۱] و دارای نسخه های استیشن و کراس اوور چهار چرخ متحرک با فناوری HYbrid4 است.
این خودرو بر اساس کانسپت پژو SR1 که در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد طراحی و توسعه یافته است. این خودرو رقیب مستقیم برای خودروهایی نظیر آئودی ای۴، ولوو ایکس سی۷۰، فولکس واگن پاسات و ب ام و سری ۳ در بازار اروپا محسوب می شود.
این خودرو به عنوان جایگزین پژو ۴۰۷ و خودروی شرکتی پژو ۶۰۷ معرفی شد و با سیتروئن سی۵ نسل دوم دارای پلت فرم و برخی قطعات مشترک است. این دو خودرو در خطوط تولید مشترک در شهر رن فرانسه[ ۲] و ووهان چین[ ۳] تولید می شوند که خودروهای تولیدی در چین، ویژه بازار داخلی چین بوده و کارکرد صادراتی ندارد. در پایان سال ۲۰۱۴، پژو نسل دوم ۵۰۸ را معرفی کرد که در چهره، فناوری های استفاده شده در خودرو و موتورهای استفاده شده در آن تغییرات فراوانی مشاهده می شود. از جمله آن ها می توان به چراغ های جلو مجهز به فناوری FULL LED و معرفی نسخهٔ چهار چرخ متحرک با فناوری HYbrid4 اشاره کرد. [ ۴]
پژو ۵۰۸ جوایز متعدد فراوانی دریافت کرده است که از آنها می توان به خودروی سال ۲۰۱۱ در اسپانیا، بهترین خودروی اندازه متوسط سال ۲۰۱۱ برای جادار بودن و داشتن تجهیزات کامل برای سرنشینان، کیفیت ساخت عالی در بین رقیبان و بهترین مصرف سوخت در کلاس خود[ ۵] و بهترین خودروی سایز متوسط وارداتی سال ۲۰۱۱ از دید مجله آلمانی Auto Zeitung اشاره نمود. [ ۶]
پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۱ توسط مؤسسه یورو ان سی ای پی مورد تست تصادف قرار گرفت و توانست ۵ ستاره از ۵ ستاره ایمنی در تصادفات را کسب کند که شامل ۹۰٪ ایمنی برای سرنشینان، ۸۷٪ ایمنی کودکان، ۴۱٪ عابرین پیاده و ۹۷٪ در بخش ایمنی خودرو قبل از تصادف می شود.
تمامی نسخه های پژو ۵۰۸ ( به جز نسخه های مخصوص بازار چین ) به سامانه S& S = STOP and START ( سامانه استاپ/استارت ) مجهز هستند. پژو ۵۰۸ در ایران، با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو EP6 FDT دارای قدرت ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتون - متر که در دور موتور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه حاصل می شود، ارائه می گردد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین خودرو بر اساس کانسپت پژو SR1 که در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد طراحی و توسعه یافته است. این خودرو رقیب مستقیم برای خودروهایی نظیر آئودی ای۴، ولوو ایکس سی۷۰، فولکس واگن پاسات و ب ام و سری ۳ در بازار اروپا محسوب می شود.
این خودرو به عنوان جایگزین پژو ۴۰۷ و خودروی شرکتی پژو ۶۰۷ معرفی شد و با سیتروئن سی۵ نسل دوم دارای پلت فرم و برخی قطعات مشترک است. این دو خودرو در خطوط تولید مشترک در شهر رن فرانسه[ ۲] و ووهان چین[ ۳] تولید می شوند که خودروهای تولیدی در چین، ویژه بازار داخلی چین بوده و کارکرد صادراتی ندارد. در پایان سال ۲۰۱۴، پژو نسل دوم ۵۰۸ را معرفی کرد که در چهره، فناوری های استفاده شده در خودرو و موتورهای استفاده شده در آن تغییرات فراوانی مشاهده می شود. از جمله آن ها می توان به چراغ های جلو مجهز به فناوری FULL LED و معرفی نسخهٔ چهار چرخ متحرک با فناوری HYbrid4 اشاره کرد. [ ۴]
پژو ۵۰۸ جوایز متعدد فراوانی دریافت کرده است که از آنها می توان به خودروی سال ۲۰۱۱ در اسپانیا، بهترین خودروی اندازه متوسط سال ۲۰۱۱ برای جادار بودن و داشتن تجهیزات کامل برای سرنشینان، کیفیت ساخت عالی در بین رقیبان و بهترین مصرف سوخت در کلاس خود[ ۵] و بهترین خودروی سایز متوسط وارداتی سال ۲۰۱۱ از دید مجله آلمانی Auto Zeitung اشاره نمود. [ ۶]
پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۱ توسط مؤسسه یورو ان سی ای پی مورد تست تصادف قرار گرفت و توانست ۵ ستاره از ۵ ستاره ایمنی در تصادفات را کسب کند که شامل ۹۰٪ ایمنی برای سرنشینان، ۸۷٪ ایمنی کودکان، ۴۱٪ عابرین پیاده و ۹۷٪ در بخش ایمنی خودرو قبل از تصادف می شود.
تمامی نسخه های پژو ۵۰۸ ( به جز نسخه های مخصوص بازار چین ) به سامانه S& S = STOP and START ( سامانه استاپ/استارت ) مجهز هستند. پژو ۵۰۸ در ایران، با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو EP6 FDT دارای قدرت ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتون - متر که در دور موتور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه حاصل می شود، ارائه می گردد.
wiki: پژو ۵۰۸