پژو ۴۰۴ ( به انگلیسی: Peugeot 404 ) خودرویی است که در سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۵ ( اروپا ) ۱۹۹۱ ( کنیا ) تولید شده است. طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور عقب بوده است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۳ دنده به صورت خودکار و ۴ دنده به صورت دستی است.
بر اساس شواهد نخستین محصول پرفروش پژو در ایران، مدل چهار در صندوق دار ۴۰۴ بود. طبق آمار، ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۳۷۴ دستگاه از پژو ۴۰۴ تولید شد.
این محصول را مؤسسه معتبر طراحی Pinifarina ایتالیا طراحی کرده بود. [ ۳] ۴۰۴ از سال ۱۹۶۰ تا سال ۱۹۷۵ یعنی به مدت ۱۵ سال در خط تولید کارخانه پژو در شهر سوشو فرانسه باقی ماند. هم چنین از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۰ هم در آرژانتین و استرالیا به تولید رسید.
اما این خودرو حتی تا سال ۱۹۹۱ در کنیا روی خط تولید قرار داشت.
از این رو بسیاری از علاقه مندان به بازسازی این خودرو در سراسر جهان، برای تهیه لوازم یدکی و تزئینی مدل ۴۰۴ به دنبال خرید از بازارهای کنیا و آرژانتین و استرالیا هستند. هرچند قطعات یدکی این خودرو در سال های اخیر بسیار گران شده است اما هنوز هم بسیاری از قطعات آن را می توان حتی در ایران پیدا کرد.
زیرا تعداد بسیار زیادی از این مدل راهی ایران شد. به عبارتی می توان گفت ایرانیان پژو را به صورت واقعی با مدل ۴۰۴ شناختند و بعدها مدل ۵۰۴ توانست پژو را در ایران به اوج برساند. ۴۰۴ یک ویژگی دیگر نیز در ایران دارد.
این خودرو مورد استفاده بسیاری از مدیران دولتی، روحانیون معروف و در کل سیاسیون ایران بوده است. [ ۴] از این رو به پژو آخوندی معروف شد.
پینین فارینا در طراحی این خودرو سعی کرد از نهایت سادگی و البته سبک و سیاق خودش استفاده کند. به همین دلیل چهره ای را برایش پدیدآورد که هم در زمان خودش شیک بود و هم بدون شلوغی. چراغ های جلو مثل خودروهای آن روزگار شامل ۲ چراغ گرد بزرگ بودند. راهنماها نیز در زیر این چراغ ها قرار داشتند. البته در طول سالیان دراز تولید چهره خودرو گاهی دچار تغییرات شده است. اما استایل کلی همیشه بیان گر یک ۴۰۴ اصیل بوده است. .
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبر اساس شواهد نخستین محصول پرفروش پژو در ایران، مدل چهار در صندوق دار ۴۰۴ بود. طبق آمار، ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۳۷۴ دستگاه از پژو ۴۰۴ تولید شد.
این محصول را مؤسسه معتبر طراحی Pinifarina ایتالیا طراحی کرده بود. [ ۳] ۴۰۴ از سال ۱۹۶۰ تا سال ۱۹۷۵ یعنی به مدت ۱۵ سال در خط تولید کارخانه پژو در شهر سوشو فرانسه باقی ماند. هم چنین از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۰ هم در آرژانتین و استرالیا به تولید رسید.
اما این خودرو حتی تا سال ۱۹۹۱ در کنیا روی خط تولید قرار داشت.
از این رو بسیاری از علاقه مندان به بازسازی این خودرو در سراسر جهان، برای تهیه لوازم یدکی و تزئینی مدل ۴۰۴ به دنبال خرید از بازارهای کنیا و آرژانتین و استرالیا هستند. هرچند قطعات یدکی این خودرو در سال های اخیر بسیار گران شده است اما هنوز هم بسیاری از قطعات آن را می توان حتی در ایران پیدا کرد.
زیرا تعداد بسیار زیادی از این مدل راهی ایران شد. به عبارتی می توان گفت ایرانیان پژو را به صورت واقعی با مدل ۴۰۴ شناختند و بعدها مدل ۵۰۴ توانست پژو را در ایران به اوج برساند. ۴۰۴ یک ویژگی دیگر نیز در ایران دارد.
این خودرو مورد استفاده بسیاری از مدیران دولتی، روحانیون معروف و در کل سیاسیون ایران بوده است. [ ۴] از این رو به پژو آخوندی معروف شد.
پینین فارینا در طراحی این خودرو سعی کرد از نهایت سادگی و البته سبک و سیاق خودش استفاده کند. به همین دلیل چهره ای را برایش پدیدآورد که هم در زمان خودش شیک بود و هم بدون شلوغی. چراغ های جلو مثل خودروهای آن روزگار شامل ۲ چراغ گرد بزرگ بودند. راهنماها نیز در زیر این چراغ ها قرار داشتند. البته در طول سالیان دراز تولید چهره خودرو گاهی دچار تغییرات شده است. اما استایل کلی همیشه بیان گر یک ۴۰۴ اصیل بوده است. .
wiki: پژو ۴۰۴