پژو ۳۰۸ یک خودروی خانوادگی کوچک ( در کلاس C ) است که توسط پژو تولید می شود. این خودرو در ۵ ژوئن ۲۰۰۷ رونمایی گردید و در سپتامبر همان سال به بازار ارائه شد. توسعه این خودرو با نام پروژه T7 انجام شد و این خودرو نخستین مدل از نسل هشتم ( X08 ) محصولات پژو می باشد. دامنه گسترده ای از موتورهای بنزینی و دیزل برای ۳۰۸ قابل نصب است. در مارس سال ۲۰۱۱ بر روی ۳۰۸ فیس لیفتی انجام شد و در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد. نسل دوم این خودرو با چهره و امکاناتی کاملاً متفاوت در پاییز سال ۲۰۱۳ معرفی شد و توانست در سال ۲۰۱۴ مقام خودروی سال اروپا را کسب کند.
نسل سوم نیز به عنوان نخستین خودروی پژو با نشان جدید این شرکت، در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.
پژو ۳۰۸ از سبک طراحی خودروی کانسپت پژو ۹۰۷ در چراغ ها، خطوط دینامیکی و آیرودینامیکی بهره می برد. این موضوع به دلیل آنست که طراحی این دو خودرو به صورت موازی و توسط تیم طراحی با سرپرستی جرارد وِلتر پیش می رفت. در زمینهٔ کیفیت و محصول نهایی، پژو خودروسازان آلمانی به ویژه آئودی را هدف گرفته بود؛ مخصوصاً مدل آئودی ای۳ که هم کلاس و هم قیمت این خودرو نیز بود.
در سپتامبر ۲۰۰۷، مدل ۵ در هاچ بک آن معرفی و جایگزین پژو ۳۰۷ شد. پس از آن در دسامبر همان سال مدل ۳ در و در آوریل ۲۰۰۸ مدل استیشن واگن آن معرفی شد. در ادامهٔ جایگزینی ها، پژو ۳۰۸ سی سی در مارس ۲۰۰۹ به عنوان جایگزین پژو ۳۰۷ سی سی معرفی شد. در سپتامبر سال ۲۰۰۷از کانسپت پژو ۳۰۸ آر سی زد در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود که یک خودروی کوپه اسپرت براساس پژو ۳۰۸ بود که در نوامبر ۲۰۰۹ با حذف نام ۳۰۸ از آن، با نام پژو آر سی زد تولید شد.
در سال ۲۰۱۰ تولید نسخهٔ ۳در آن متوقف می شود و در نهایت در سال ۲۰۱۱، نسل دوم آن با امکانات متفاوت نسبت به نسل اول و موتورهای جدیدتر معرفی می گردد.
پژو ۳۰۸ به عنوان جانشین پژو ۳۰۷ در ۵ ژوئن ۲۰۰۷ به بازارهای جهانی معرفی شد. فاز یک این خودرو دارای ضریب درگ ۰٫۲۹ بود که در فاز دوم، به مقدار ۰٫۲۸ رسید.
تولید این خودرو در سوشو و مولوز فرانسه آغاز شد، بعداً خطوط تولید آن در سال ۲۰۱۰ در روسیه و ۲۰۱۲ در آرژانتین راه اندازی شد. فاز یک این خودرو در بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ با تنوع اتاق های ۳ و ۵ در هاچ بک، ۴ در سدان ( مخصوص بازار چین ) ، ۵ در استیشن و ۲ در کروک تولید شد. فاز دوم نیز در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ تولید شد که در آن، تولید نسخهٔ ۳ در هاچ بک متوقف شده بود. در نهایت در سال ۲۰۱۱، نسل دوم پژو ۳۰۸ با امکانات متفاوت نسبت به نسل اول و موتورهای جدیدتر معرفی گشت.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفنسل سوم نیز به عنوان نخستین خودروی پژو با نشان جدید این شرکت، در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.
پژو ۳۰۸ از سبک طراحی خودروی کانسپت پژو ۹۰۷ در چراغ ها، خطوط دینامیکی و آیرودینامیکی بهره می برد. این موضوع به دلیل آنست که طراحی این دو خودرو به صورت موازی و توسط تیم طراحی با سرپرستی جرارد وِلتر پیش می رفت. در زمینهٔ کیفیت و محصول نهایی، پژو خودروسازان آلمانی به ویژه آئودی را هدف گرفته بود؛ مخصوصاً مدل آئودی ای۳ که هم کلاس و هم قیمت این خودرو نیز بود.
در سپتامبر ۲۰۰۷، مدل ۵ در هاچ بک آن معرفی و جایگزین پژو ۳۰۷ شد. پس از آن در دسامبر همان سال مدل ۳ در و در آوریل ۲۰۰۸ مدل استیشن واگن آن معرفی شد. در ادامهٔ جایگزینی ها، پژو ۳۰۸ سی سی در مارس ۲۰۰۹ به عنوان جایگزین پژو ۳۰۷ سی سی معرفی شد. در سپتامبر سال ۲۰۰۷از کانسپت پژو ۳۰۸ آر سی زد در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود که یک خودروی کوپه اسپرت براساس پژو ۳۰۸ بود که در نوامبر ۲۰۰۹ با حذف نام ۳۰۸ از آن، با نام پژو آر سی زد تولید شد.
در سال ۲۰۱۰ تولید نسخهٔ ۳در آن متوقف می شود و در نهایت در سال ۲۰۱۱، نسل دوم آن با امکانات متفاوت نسبت به نسل اول و موتورهای جدیدتر معرفی می گردد.
پژو ۳۰۸ به عنوان جانشین پژو ۳۰۷ در ۵ ژوئن ۲۰۰۷ به بازارهای جهانی معرفی شد. فاز یک این خودرو دارای ضریب درگ ۰٫۲۹ بود که در فاز دوم، به مقدار ۰٫۲۸ رسید.
تولید این خودرو در سوشو و مولوز فرانسه آغاز شد، بعداً خطوط تولید آن در سال ۲۰۱۰ در روسیه و ۲۰۱۲ در آرژانتین راه اندازی شد. فاز یک این خودرو در بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ با تنوع اتاق های ۳ و ۵ در هاچ بک، ۴ در سدان ( مخصوص بازار چین ) ، ۵ در استیشن و ۲ در کروک تولید شد. فاز دوم نیز در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ تولید شد که در آن، تولید نسخهٔ ۳ در هاچ بک متوقف شده بود. در نهایت در سال ۲۰۱۱، نسل دوم پژو ۳۰۸ با امکانات متفاوت نسبت به نسل اول و موتورهای جدیدتر معرفی گشت.
wiki: پژو ۳۰۸