پژو ۲۰۷ ( به انگلیسی: Peugeot 207 ) خودرویی است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ توسط خودروسازی فرانسوی پژو در فرانسه، اسپانیا و اسلواکی تولید می شد. [ ۱] طراحی آن موتور جلو - محور جلو بوده و طول آن در حالت طبیعی ۴٬۰۴۵ میلیمتر ( ۱۵۹٫۳ اینچ ) ، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۴۸ میلیمتر ( ۶۸٫۸ اینچ ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۷۲ میلیمتر ( ۵۸٫۰ اینچ ) است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه خودرو ژنو ارائه شد و در آوریل ۲۰۰۶ به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ تولید شد. پلتفرم این خودرو با سیتروئن سی۳ مشترک است.
این خودرو با خودروی پژو ۲۰۷آی تولید شده در ایران بسیار تفاوت داشته و خودرویی که با نام ۲۰۷ در ایران تولید و عرضه می شود در واقع فیس لیفت پژو ۲۰۶ است که پژو ۲۰۶ پلاس نام دارد و طراحی آن توسط پژو برزیل انجام شده است. در سطح بین المللی، در آوریل ۲۰۱۲، پژو ۲۰۸ جایگزین این خودرو شد. پژو ۲۰۷ در سال ۲۰۰۶ از زبان طراحی جدید پژو بهره می برد. ۲۰۷ نسبت به رقبای خود ایمن تر بود و کیفیت به مراتب بالاتری داشت اما در نسخه RC هاچبک به خوبی رقبای خود نبود. ۲۰۷ RC از پیشرانهٔ کم توانی استفاده می کرد که با مینی کوپر S مشترک است.
۲۰۷ در آوریل ۲۰۰۶ به بازارهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا آمد و کمی بعد از آن، وارد دیگر کشورهای اروپایی و غرب آسیا شد. در ژانویه ۲۰۰۴، پژو تصمیم گرفت که ۲۰۷ را در رایتون تولید نکند. [ ۲]
این خودرو در ۸ ژوئن ۲۰۰۶ وارد بریتانیا شد. در همان روز، تعدادی از کارکنان شرکت خودروسازی رایتن پلنت علیه خودروهای دو کارخانهٔ سیتروئن و پژو تظاهراتی به راه انداختند که به نام «تحریم پژو سیتروئن» معروف شد. اعتراض کارگران به دلیل تصمیم شرکت پژو برای بستن کارخانه رایتن پلنت که زیرشاخه ای از پژو بود، رخ داد. با وجود چنین تحریم هایی توسط برخی از مردم، فروش پژو در بریتانیا بیشتر شد. [ ۳]
قبل از عرضه، پژو کمپینی را برای ۲۰۷ در MSN به راه انداخت. [ ۴]
۲۰۷ جانشین ۲۰۶ بود. ۲۰۷ بر اساس نسخه ای اصلاح شده از پلتفرم مورد استفاده برای سیتروئن سی۳ ساخته شد و در پوآسی ( فرانسه ) ، مادرید ( اسپانیا ) و یک کارخانه جدید در ترناوا، اسلواکی مونتاژ شد.
در ابتدا، سه موتور بنزینی برای این خودرو در دسترس بود: ۱٫۴ لیتری ۸ سوپاپ با قدرت ۷۵ اسب بخار، ۱۶ سوپاپ با قدرت ۹۰ اسب بخار ( ۶۷ کیلووات؛ ۹۱ اسب بخار متری ) و ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار ترمز ( ۸۲ کیلووات؛ ۱۱۲ اسب بخار متری ) . از پایان سال ۲۰۰۶، مدل های ۱٫۴ و ۱٫۶ ۱۶ سوپاپ با موتورهای جدید 1. 4 vti با قدرت ۹۵ اسب بخار ترمز ( ۷۱ کیلووات؛ ۹۶ اسب بخار متری ) و 1. 6 vti با قدرت ۱۲۰ اسب بخار ترمز ( ۸۹ کیلووات؛ ۱۲۲ اسب بخار متری ) Valvetronic جایگزین شدند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین خودرو با خودروی پژو ۲۰۷آی تولید شده در ایران بسیار تفاوت داشته و خودرویی که با نام ۲۰۷ در ایران تولید و عرضه می شود در واقع فیس لیفت پژو ۲۰۶ است که پژو ۲۰۶ پلاس نام دارد و طراحی آن توسط پژو برزیل انجام شده است. در سطح بین المللی، در آوریل ۲۰۱۲، پژو ۲۰۸ جایگزین این خودرو شد. پژو ۲۰۷ در سال ۲۰۰۶ از زبان طراحی جدید پژو بهره می برد. ۲۰۷ نسبت به رقبای خود ایمن تر بود و کیفیت به مراتب بالاتری داشت اما در نسخه RC هاچبک به خوبی رقبای خود نبود. ۲۰۷ RC از پیشرانهٔ کم توانی استفاده می کرد که با مینی کوپر S مشترک است.
۲۰۷ در آوریل ۲۰۰۶ به بازارهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا آمد و کمی بعد از آن، وارد دیگر کشورهای اروپایی و غرب آسیا شد. در ژانویه ۲۰۰۴، پژو تصمیم گرفت که ۲۰۷ را در رایتون تولید نکند. [ ۲]
این خودرو در ۸ ژوئن ۲۰۰۶ وارد بریتانیا شد. در همان روز، تعدادی از کارکنان شرکت خودروسازی رایتن پلنت علیه خودروهای دو کارخانهٔ سیتروئن و پژو تظاهراتی به راه انداختند که به نام «تحریم پژو سیتروئن» معروف شد. اعتراض کارگران به دلیل تصمیم شرکت پژو برای بستن کارخانه رایتن پلنت که زیرشاخه ای از پژو بود، رخ داد. با وجود چنین تحریم هایی توسط برخی از مردم، فروش پژو در بریتانیا بیشتر شد. [ ۳]
قبل از عرضه، پژو کمپینی را برای ۲۰۷ در MSN به راه انداخت. [ ۴]
۲۰۷ جانشین ۲۰۶ بود. ۲۰۷ بر اساس نسخه ای اصلاح شده از پلتفرم مورد استفاده برای سیتروئن سی۳ ساخته شد و در پوآسی ( فرانسه ) ، مادرید ( اسپانیا ) و یک کارخانه جدید در ترناوا، اسلواکی مونتاژ شد.
در ابتدا، سه موتور بنزینی برای این خودرو در دسترس بود: ۱٫۴ لیتری ۸ سوپاپ با قدرت ۷۵ اسب بخار، ۱۶ سوپاپ با قدرت ۹۰ اسب بخار ( ۶۷ کیلووات؛ ۹۱ اسب بخار متری ) و ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار ترمز ( ۸۲ کیلووات؛ ۱۱۲ اسب بخار متری ) . از پایان سال ۲۰۰۶، مدل های ۱٫۴ و ۱٫۶ ۱۶ سوپاپ با موتورهای جدید 1. 4 vti با قدرت ۹۵ اسب بخار ترمز ( ۷۱ کیلووات؛ ۹۶ اسب بخار متری ) و 1. 6 vti با قدرت ۱۲۰ اسب بخار ترمز ( ۸۹ کیلووات؛ ۱۲۲ اسب بخار متری ) Valvetronic جایگزین شدند.
wiki: پژو ۲۰۷