پژو ۲۰۷

دانشنامه عمومی

پژو ۲۰۷ ( به انگلیسی: Peugeot 207 ) خودرویی است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ توسط خودروسازی فرانسوی پژو در فرانسه، اسپانیا و اسلواکی تولید می شد. [ ۱] طراحی آن موتور جلو - محور جلو بوده و طول آن در حالت طبیعی ۴٬۰۴۵ میلیمتر ( ۱۵۹٫۳ اینچ ) ، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۴۸ میلیمتر ( ۶۸٫۸ اینچ ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۷۲ میلیمتر ( ۵۸٫۰ اینچ ) است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه خودرو ژنو ارائه شد و در آوریل ۲۰۰۶ به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ تولید شد. پلتفرم این خودرو با سیتروئن سی۳ مشترک است.
این خودرو با خودروی پژو ۲۰۷آی تولید شده در ایران بسیار تفاوت داشته و خودرویی که با نام ۲۰۷ در ایران تولید و عرضه می شود در واقع فیس لیفت پژو ۲۰۶ است که پژو ۲۰۶ پلاس نام دارد و طراحی آن توسط پژو برزیل انجام شده است. در سطح بین المللی، در آوریل ۲۰۱۲، پژو ۲۰۸ جایگزین این خودرو شد. پژو ۲۰۷ در سال ۲۰۰۶ از زبان طراحی جدید پژو بهره می برد. ۲۰۷ نسبت به رقبای خود ایمن تر بود و کیفیت به مراتب بالاتری داشت اما در نسخه RC هاچبک به خوبی رقبای خود نبود. ۲۰۷ RC از پیشرانهٔ کم توانی استفاده می کرد که با مینی کوپر S مشترک است.
۲۰۷ در آوریل ۲۰۰۶ به بازارهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا آمد و کمی بعد از آن، وارد دیگر کشورهای اروپایی و غرب آسیا شد. در ژانویه ۲۰۰۴، پژو تصمیم گرفت که ۲۰۷ را در رایتون تولید نکند. [ ۲]
این خودرو در ۸ ژوئن ۲۰۰۶ وارد بریتانیا شد. در همان روز، تعدادی از کارکنان شرکت خودروسازی رایتن پلنت علیه خودروهای دو کارخانهٔ سیتروئن و پژو تظاهراتی به راه انداختند که به نام «تحریم پژو سیتروئن» معروف شد. اعتراض کارگران به دلیل تصمیم شرکت پژو برای بستن کارخانه رایتن پلنت که زیرشاخه ای از پژو بود، رخ داد. با وجود چنین تحریم هایی توسط برخی از مردم، فروش پژو در بریتانیا بیشتر شد. [ ۳]
قبل از عرضه، پژو کمپینی را برای ۲۰۷ در MSN به راه انداخت. [ ۴]
۲۰۷ جانشین ۲۰۶ بود. ۲۰۷ بر اساس نسخه ای اصلاح شده از پلتفرم مورد استفاده برای سیتروئن سی۳ ساخته شد و در پوآسی ( فرانسه ) ، مادرید ( اسپانیا ) و یک کارخانه جدید در ترناوا، اسلواکی مونتاژ شد.
در ابتدا، سه موتور بنزینی برای این خودرو در دسترس بود: ۱٫۴ لیتری ۸ سوپاپ با قدرت ۷۵ اسب بخار، ۱۶ سوپاپ با قدرت ۹۰ اسب بخار ( ۶۷ کیلووات؛ ۹۱ اسب بخار متری ) و ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار ترمز ( ۸۲ کیلووات؛ ۱۱۲ اسب بخار متری ) . از پایان سال ۲۰۰۶، مدل های ۱٫۴ و ۱٫۶ ۱۶ سوپاپ با موتورهای جدید 1. 4 vti با قدرت ۹۵ اسب بخار ترمز ( ۷۱ کیلووات؛ ۹۶ اسب بخار متری ) و 1. 6 vti با قدرت ۱۲۰ اسب بخار ترمز ( ۸۹ کیلووات؛ ۱۲۲ اسب بخار متری ) Valvetronic جایگزین شدند.
عکس پژو ۲۰۷عکس پژو ۲۰۷عکس پژو ۲۰۷عکس پژو ۲۰۷عکس پژو ۲۰۷عکس پژو ۲۰۷
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

دید کلی
شرکت : پژو
تولید : ۲۰۰۶–۲۰۱۴
مونتاژ
پوآسی، فرانسه
مادرید، اسپانیا
ترناوا، اسلواکی
بدنه و شاسی
کلاس : سوپرمینی
شکل بدنه
۳ در هاچ بک
۵ در هاچ بک
...
[مشاهده متن کامل]

۲ در کوپه
۵ در استیشن واگن
طرح بندی : موتور جلو - محور جلو
سکو
پلت فرم PF1 پی اس ای
خودروهای وابسته
سیتروئن سی۳
پژو ۲۰۸
پژو ۲۰۰۸
سیتروئن سی۳ ایرکراس
اوپل کراس لند
سیتروئن سی۴ کاکتوس
دی اس۳
پیشرانه
موتور
بنزینی:
۱٫۴ لیتری TU3JP آی۴ ۸ سوپاپ
۱٫۴ لیتری ET3J4 آی۴ ۱۶ سوپاپ
۱٫۴ لیتری Prince آی۴ ۱۶ سوپاپ ( VTi )
۱٫۶ لیتری Prince آی۴ ۱۶ سوپاپ ( VTi )
۱٫۶ لیتری Prince آی۴ ۱۶ سوپاپ توربو ( THP )
دیزل:
۱٫۴ لیتری Ford DV4 آی۴ ۸ سوپاپ ( HDi )
۱٫۶ لیتری Ford DV6 آی۴ ۱۶ سوپاپ ( HDi )
جعبه دنده
۵ سرعته دستی
۶ سرعته دستی
۵ سرعته اتوماتیک
ابعاد
فاصله بین محورها
۲٬۵۴۰ میلیمتر ( ۱۰۰٫۰ اینچ )
درازا
۴٬۰۴۵ میلیمتر ( ۱۵۹٫۳ اینچ ) ( هاچ بک )
۴٬۱۶۴ میلیمتر ( ۱۶۳٫۹ اینچ ) ( استیشن واگن )
۴٬۰۳۷ میلیمتر ( ۱۵۸٫۹ اینچ ) ( کوپه )
پهنا
۱٬۷۴۸ میلیمتر ( ۶۸٫۸ اینچ )
بلندی
۱٬۴۷۲ میلیمتر ( ۵۸٫۰ اینچ )
وزن خالص
۱٬۲۴۳–۱٬۲۸۳ کیلوگرم ( ۲٬۷۴۰–۲٬۸۲۹ پوند )
بعد از پژو ۲۰۶ تولید شد
قبل از پژو ۲۰۸ تولید شد
این خودرو با خودروی پژو ۲۰۷آی تولید شده در ایران بسیار تفاوت داشته و خودرویی که با نام ۲۰۷ در ایران تولید و عرضه می شود در واقع فیس لیفت پژو ۲۰۶ است.
پژو ۲۰۷ آی
پژو 207i فاز اول
این نمونه پژو ۲۰۷آی تفاوتی با پژو ۲۰۶ نداشت و با همان موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به همراه دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شد و تولید آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت.
این نمونه ها به پژو 207i فرانسوی معروف اند، زیرا از نظر فنی تقریباً هنوز دست نخورده بودند و از قطعات فرانسوی بهره می بردند. برای نمونه ECU آنها از برند بوش بود و موتور TU5 ساخت فرانسه با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور با استاندارد آلایندگی یورو - ۴ روی آنها نصب بود و همچنین گیربکس آنها کاملاً مشابه با پژو ۲۰۶ فرانسوی بود. این نمونه از داشبوردی مشابه پژو ۲۰۷ بهره می برد.
پژو 207i فاز دوم
این نمونه به عنوان پژو ۲۰۷آی ایرانیزه شناخته نیز می شود و از موتور TU5 ایرانیزه شده با گیربکس متعلق به پژو ۴۰۵ استفاده می کند. به همین دلیل از استهلاک و مصرف سوخت بالاتر در کنار قدرت و گشتاور کمتری برخوردار است. اگرچه این نمونه به چراغ های جلو و عقب متفاوتی مجهز شد که دارای چراغ روشنایی مخصوص روز بوده و آینه این خودرو نیز بازطراحی و مجهز به راهنما شد. در داخل خودرو نیز فرمان بازطراحی شد و به آپشن های دکمه های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و کروز کنترل تجهیز شد. همچنین یک مالتی مدیا باکیفیت و پیشرفته مجهز به دوربین دیدعقب و رهیاب ماهواره ای ( از سال ۱۴۰۰ مجهز به اپل کارپلی و اندروید اتو ) نیز اضافه شد. این نمونه در چند تیپ عرضه شد.
پژو 207i دنده ای
این نمونه مجهز به موتور TU5JP4 ایرانیزه شده با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. همچنین سیستم انتقال قدرت آن به وسیله یک گیربکس ۵ دنده دستی BE4 صورت می گیرد. از آپشن های نمونه دنده ای می توان به دو عدد ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستن تهویه مطبوع اتوماتیک، پورت USB، بلوتوث، مالتی مدیا ۷ اینچی مجهز به رهیاب ماهواره ای و قابلیت اتصال موبایل به سیستم صوتی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل کابین، آینه های جانبی برقی هم رنگ بدنه، ایموبلایزر، چهار شیشهٔ برقی، تنظیم برقی آینه های جانبی، مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS و ترمز کمکی EBD، ترمزهای جلوعقب دیسکی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، رینگ های ۱۴ اینچ آلومینیومی، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب، کروز کنترل و تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی اشاره کرد.
کد کلاس ۶۰۰۰۲
مجهز به تمام امکانات ذکر شده است.
کد کلاس ۶۰۰۰۳
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک شده است. همچنین تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند.
کد کلاس ۶۰۰۰۴
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فاقد ترمز عقب دیسکی و مجهز به ترمز عقب کاسه ای. همچنین تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند و از آپشن کروز کنترل بی بهره هستند. این کد دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما می باشد.
کد کلاس ۶۰۰۰۵
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند و از آپشن کروز کنترل بی بهره هستند.
کد کلاس ۶۰۰۰۶
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک شده است. همچنین تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند.
کد کلاس ۶۰۰۰۷
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند.
کد کلاس ۶۰۰۱۰
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک شده است. این کد دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما می باشد و کامل ترین نمونه پژو ۲۰۷ دنده ای است.
کد کلاس ۶۰۰۱۱
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند.
کد کلاس ۶۰۰۱۲
مجهز به تمام امکانات ذکر شده که دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما نیز می باشد.
کد کلاس ۶۰۰۱۵
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فاقد ترمز عقب دیسکی و مجهز به ترمز عقب کاسه ای. همچنین تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند.
کد کلاس ۶۰۰۱۶
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک و تایرهای آن به رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق تجهیز شده است. همچنین قابلیت روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز ( Position Lamp ) به آنها اضافه شده است.
کد کلاس ۶۰۰۱۷
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک شده است. همچنین قابلیت روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز ( Position Lamp ) به آنها اضافه شده است. این کد دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما می باشد.
کد کلاس ۶۰۰۱۹
مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما فاقد ترمز عقب دیسکی و مجهز به ترمز عقب کاسه ای و تایرهای آن به رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق تجهیز شده است. همچنین قابلیت روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز ( Position Lamp ) به آنها اضافه شده است.
پژو 207i اتوماتیک
ویرایش
این نمونه مجهز به همان موتور TU5JP4 ایرانیزه شده با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. اما سیستم انتقال قدرت آن به وسیله یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک AL4 با قابلیت تیپ ترونیک مشابه گیربکس پژو ۲۰۶ تیپ ۶ به چرخ های جلو انجام می شود. امکانات تیپ اتوماتیک با تیپ دنده ای یکسان است. گفته شده با شروع تولید پژو 207i شش سرعته تولید نمونه چهار سرعته متوقف شده است.
کد کلاس ۶۰۱۰۲
مجهز به تمام امکانات ذکر شده است.
کد کلاس ۶۰۱۰۳
مجهز به تمام امکانات ذکر شده، اما فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک شده است. همچنین تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند.
کد کلاس ۶۰۱۰۴
مجهز به تمام امکانات ذکر شده، اما فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیک شده است. این کد دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما می باشد و کامل ترین نمونه پژو 207i اتوماتیک است.
کد کلاس ۶۰۱۰۸
مجهز به تمام امکانات ذکر شده، ولی تایرهای این نمونه دارای رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق می باشند
کد کلاس ۶۰۱۰۹
مجهز به تمام امکانات ذکر شده، اما فاقد ترمز عقب دیسکی و مجهز به ترمز عقب کاسه ای و تایرهای آن به رینگ ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق تجهیز شده است. این کد دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما می باشد.
پژو 207i مولتی کالر ( Peugeot 207i MC )
ویرایش
این نمونه، پژو 207i دو رنگ است و تزئینات بدنه از جمله سقف، قاب مه شکن، ورودی هوا، قاب آینه، زه درها و قاب پلاک به رنگ قرمز درآمده و رینگ های آن از نوع آلومینیومی کربنی هستند و کالیبرهای ترمز آن قرمزرنگ هستند و در داخل داشبورد شاهد تزئینات قرمزرنگ نیز هستیم. اما در بحث فنی موتور آن از نوع TU5P است و مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ( CVVT ) شده و با تغییر در برنامه پاشش سوخت و برخی اصلاحات دیگر میزان قدرت را به ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور به ۱۴۴ نیوتن متر افزایش یافته که به ترتیب ۸ و ۲ واحد بالاتر از مدل عادی است. همچنین گیربکس آن با مدل ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE با ضرائب بهتر جایگزین شده که در سرعت های بالاتر شاهد سکوت بهتر و مصرف سوخت بهینه تری هستیم و دیگر از آن تقه های معروف هم خبری نیست ( لازم است ذکر شود که از دی ۱۴۰۱ گیربکس Landay روی پژو 207i نصب شده و شاهد ارزان سازی گیربکس اتوماتیک این نمونه توسط ایران خودرو بودیم. )
پژو 207i با موتور TU5P و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
ویرایش
نمونه ارتقاء یافته پژو 207i اتوماتیک که از نظر فنی با نسخه مولتی کالر برابر است و به همان موتور TU5P و گیربکس شش دنده اتوماتیک DAE/Landay مجهز شده است و امکانات آن با نسخه چهار دنده اتوماتیک برابری می کند.
کد کلاس ۶۰۶۰۱
مجهز به تمام امکانات ذکر شده که دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما نیز می باشد.
کد کلاس ۶۰۶۰۳
نمونه استاندارد پژو 207i شش سرعته اتوماتیک که امکانات آن ذکر شده است.
کد کلاس ۶۰۶۰۵
مجهز به تمام امکانات ذکر شده که دارای آپشن ویژه سقف شیشه ای پاناروما نیز می باشد. همچنین قابلیت روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز ( Position Lamp ) به آنها اضافه شده است.
کد کلاس ۶۰۶۰۷
مجهز به تمام امکانات ذکر شده که دارای قابلیت روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز ( Position Lamp ) نیز می باشد.
پژو 207i تیپ ۵
ویرایش
این تیپ ارزان ترین تیپ پژو ۲۰۷آی است. تیپ ۵ مشخصات فنی یکسانی با نسخه دنده ای دارد، اما در بحث طراحی کابین با پژو ۲۰۶ برابر بوده و قالب داشبورد آن مانند ۲۰۷i فعلی نیست. برای همین امکاناتی مانند دوربین عقب، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان در این تیپ ۲۰۷i دیده نمی شود. همچنین رینگ های آلومینیومی در این تیپ دیده نمی شود و ترمزهای عقب آن نیز از نوع کاسه ای است. [۹]
کد کلاس ۶۰۰۱۴
نمونه استاندارد پژو 207i تیپ ۵ که امکانات آن ذکر شده است.
کد کلاس ۶۰۰۱۸
این نمونه علاوه براین، قابلیت روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز ( Position Lamp ) به آنها اضافه شده است.
پژو 207i با موتور TU3
این نمونه همان طور که از اسمش پیداست، موتور TU3A جایگزین موتور TU5 شده است. تی یو - ۳ یک پیشرانه ۱۴۰۰ سی سی است که در گذشته روی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نصب شده بود می تواند تنها ۷۵ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتن گشتاور تولید کند و گیربکس ۵ دنده دستی روی آن قرار گرفته است. امکانات این نسخه نیز تفاوتی با پژو 207i دنده ای استاندارد ندارد، ولیکن رینگ فولادی با قالپاق جایگزین رینگ آلومینیومی شده است. این تیپ با کد کلاس ۲۶۹۰۲ شناخته می شود. این نمونه با هدف جایگزینی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ سقف شیشه ای وارد خط تولید ایران خودرو شد.
پژو 207i SD صندوقدار
پژو ۲۰۷i صندوق دار در سال ۹۵ با رونمایی از دنا پلاس به بازار کشور معرفی شد. در آن زمان مهندسان �ایران خودرو�، این سدان اتوماتیک را محصولی جدید و دست آورد ملی این شرکت می دانستند، اما واقعیت این است که پژو ۲۰۷i صندوق دار، سال ها پیش در نمایندگی های �دانگ فنگ� چین با نام پژو ۲۰۶ پلاس صندوق دار حضور داشت و در اصل ابتکارهای به کار رفته در این خودرو بیش تر پشتوانه ای غیر ایرانی دارد. این نمونه براساس پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو 207i هاچ بک توسعه یافته است. این نمونه با همان پیشرانه TU5 ایرانیزه شده و تنها با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک عرضه شد که البته نسبت به پژو 207i هاچ بک اتوماتیک دو آپشن فرمان برقی و آینه های تاشو برقی اضافه تر داشت و تولید آن در میانه سال ۱۳۹۹ به دلیل عدم استقبال کافی و موردنظر ایران خودرو و البته شرایط خودروسازان ایرانی و شیوع بیماری کرونا و از طرفی تمرکز ایران خودرو در توسعه رانا پلاس و ایران خودرو تارا از خط تولید کنار رفت. البته زمزمه هایی برای بازگشت آن به خط تولید ایران خودرو وجود دارد. ناگفته نماند که براساس خبرهای گفته شده در سال ۱۳۹۷ توسعه این خودرو ۵۰ میلیارد هزینه داشت که برای آن دوره رقم غیرقابل باوری بود.
کد کلاس ۶۰۳۰۲
این نمونه مجهز به تمام امکانات ذکر شده به علاوه رینگ ۱۴ اینچ آلومینیومی پنج پره بود و از ابتدا تا پایان تولید این پژو 207i SD، این مدل تولید شد.
کد کلاس ۶۰۳۰۶ این نمونه مجهز به تمام امکانات ذکر شده اما با رینگ های ۱۴ اینچ فولادی با قالپاق بود و به نوعی نسخه ارزان سازی شده که از اواخر سال ۱۳۹۷ تا پایان تولید عرضه شد.

پژو ۲۰۷پژو ۲۰۷پژو ۲۰۷پژو ۲۰۷پژو ۲۰۷پژو ۲۰۷
منابع• https://www.ikco.ir/fa/Product.aspx?ID=72&Section=4• https://fa.m.wikipedia.org/wiki/پژو_207i• https://fa.m.wikipedia.org/wiki/پژو_۲۰۷

بپرس