پژو ۲۰۶ ( به انگلیسی: Peugeot 206 ) یک خودروی سوپرمینی ( سگمنت بی ) است که توسط خودروساز فرانسوی پژو از مه ۱۹۹۸ به عنوان جایگزینی برای پژو ۲۰۵ طراحی و تولید شده است. این خودرو که با کد تی۱ توسعه داده شد؛ در سپتامبر ۱۹۹۸ به شکل هاچ بک معرفی شد. پس از آن مدل های کوپه کابریولت ( ۲۰۶ CC ) در سپتامبر ۲۰۰۰، استیشن واگن ( ۲۰۶ SW ) در سپتامبر ۲۰۰۱ و سدان ( ۲۰۶ SD ) در سپتامبر ۲۰۰۵ نیز معرفی شدند؛ تا این که در آوریل ۲۰۰۶ پژو ۲۰۷ به عنوان جانشین این خودرو معرفی شد.
... [مشاهده متن کامل]
مدل فیس لیفت ۲۰۶ ابتدا در آمریکای جنوبی در سپتامبر ۲۰۰۸، پس از آن در چین در نوامبر ۲۰۰۸، و در سبک های بدنه هاچ بک، سدان و استیشن واگن ( فقط در آمریکای جنوبی ) عرضه شد. نام آن در این دو بازار به ترتیب ۲۰۷ کامپکت و ۲۰۷ بود. ۲۰۶ فیس لیفت متعاقباً در فوریه ۲۰۰۹ در اروپا عرضه شد. این مدل در این بازار فقط به شکل هاچ بک و با نام ۲۰۶+ به بازار عرضه شد. در آمریکای جنوبی ( مکان های مونتاژ در آرژانتین و برزیل ) ، این خودرو با همان نام ۲۰۷ کامپکت تا ژانویه ۲۰۱۷ عرضه می شد. علاوه بر این در چین، هم با نام ۲۰۷ و هم به عنوان سیتروئن سی۲ عرضه شد.
بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می یافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه ( ۱٫۱میلیون ) ، انگلستان ( ۵۴۰ هزار ) ، اسپانیا ( ۴۰۰ هزار ) ، ایتالیا ( ۴۶۵ هزار ) و آلمان ( ۳۳۱ هزار ) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه ( به جز ۲ کارخانه در فرانسه ) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.
۲۰۶ با فروش ۸٬۳۵۸٬۲۱۷ خودرو تا سال ۲۰۱۲ پرفروش ترین مدل پژو در تمام دوران است. پژو ۲۰۶ بدون هیچ تغییر گسترده ای تا فوریه ۲۰۲۳ توسط شرکت ایران خودرو در حال تولید بود. در نتیجه، این خودرو توسط مجله اتوکار به عنوان سی امین خودروی تک نسل با عمر طولانی شناخته شد.
در اوایل دهه ۱۹۹۰، پژو این گونه استنباط کرد که سوپرمینی ها دیگر سودآور یا ارزشمند نیستند؛ بنابراین تصمیم داشت جانشین پژو ۲۰۵ را به طور مستقیم تعیین نکند. در عوض، پژو یک استراتژی منحصر به فرد را دنبال کرد و تصمیم گرفت که سوپرمینی جدیدتر و کوچکترش پژو ۱۰۶ که در سال ۱۹۹۱ به بازار عرضه شد، تیپ های ارزان تر پژو ۲۰۵ را پوشش دهد و تیپ های ارزان تر پژو ۳۰۶ که در سال ۱۹۹۳ و به عنوان جانشین پژو ۳۰۹ عرضه شد تیپ های گران تر ۲۰۵ را پوشش دهند. بین ۱۰۶ و ۳۰۶، پژو امیدوار بود که ۲۰۵ نیازی به تعویض نداشته باشد و بتواند به تدریج از بازار خارج شود، در حالی که مشتریان ۲۰۵ همچنان بتوانند از بین خودروهای کوچکتر یا بزرگتر انتخاب داشته باشند. این استراتژی جواب نداد. با حذف تدریجی ۲۰۵، سایر سوپرمینی ها مانند فورد فیستا و فولکس واگن پولو همچنان به فروش خوب خود ادامه دادند و محبوبیت آنها افزایش یافت. از طرفی دیگر، پژو نیز بدون داشتن رقیب مستقیم برای این خودروها به سرعت فروش خود را از دست داد و نیاز به یک سوپرمینی جدید داشت. ۲۰۶ در سال ۱۹۹۹ به عنوان جایگزینی تا حدودی دیرهنگام برای ۲۰۵ عرضه شد.
... [مشاهده متن کامل]
مدل فیس لیفت ۲۰۶ ابتدا در آمریکای جنوبی در سپتامبر ۲۰۰۸، پس از آن در چین در نوامبر ۲۰۰۸، و در سبک های بدنه هاچ بک، سدان و استیشن واگن ( فقط در آمریکای جنوبی ) عرضه شد. نام آن در این دو بازار به ترتیب ۲۰۷ کامپکت و ۲۰۷ بود. ۲۰۶ فیس لیفت متعاقباً در فوریه ۲۰۰۹ در اروپا عرضه شد. این مدل در این بازار فقط به شکل هاچ بک و با نام ۲۰۶+ به بازار عرضه شد. در آمریکای جنوبی ( مکان های مونتاژ در آرژانتین و برزیل ) ، این خودرو با همان نام ۲۰۷ کامپکت تا ژانویه ۲۰۱۷ عرضه می شد. علاوه بر این در چین، هم با نام ۲۰۷ و هم به عنوان سیتروئن سی۲ عرضه شد.
بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می یافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه ( ۱٫۱میلیون ) ، انگلستان ( ۵۴۰ هزار ) ، اسپانیا ( ۴۰۰ هزار ) ، ایتالیا ( ۴۶۵ هزار ) و آلمان ( ۳۳۱ هزار ) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه ( به جز ۲ کارخانه در فرانسه ) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.
۲۰۶ با فروش ۸٬۳۵۸٬۲۱۷ خودرو تا سال ۲۰۱۲ پرفروش ترین مدل پژو در تمام دوران است. پژو ۲۰۶ بدون هیچ تغییر گسترده ای تا فوریه ۲۰۲۳ توسط شرکت ایران خودرو در حال تولید بود. در نتیجه، این خودرو توسط مجله اتوکار به عنوان سی امین خودروی تک نسل با عمر طولانی شناخته شد.
در اوایل دهه ۱۹۹۰، پژو این گونه استنباط کرد که سوپرمینی ها دیگر سودآور یا ارزشمند نیستند؛ بنابراین تصمیم داشت جانشین پژو ۲۰۵ را به طور مستقیم تعیین نکند. در عوض، پژو یک استراتژی منحصر به فرد را دنبال کرد و تصمیم گرفت که سوپرمینی جدیدتر و کوچکترش پژو ۱۰۶ که در سال ۱۹۹۱ به بازار عرضه شد، تیپ های ارزان تر پژو ۲۰۵ را پوشش دهد و تیپ های ارزان تر پژو ۳۰۶ که در سال ۱۹۹۳ و به عنوان جانشین پژو ۳۰۹ عرضه شد تیپ های گران تر ۲۰۵ را پوشش دهند. بین ۱۰۶ و ۳۰۶، پژو امیدوار بود که ۲۰۵ نیازی به تعویض نداشته باشد و بتواند به تدریج از بازار خارج شود، در حالی که مشتریان ۲۰۵ همچنان بتوانند از بین خودروهای کوچکتر یا بزرگتر انتخاب داشته باشند. این استراتژی جواب نداد. با حذف تدریجی ۲۰۵، سایر سوپرمینی ها مانند فورد فیستا و فولکس واگن پولو همچنان به فروش خوب خود ادامه دادند و محبوبیت آنها افزایش یافت. از طرفی دیگر، پژو نیز بدون داشتن رقیب مستقیم برای این خودروها به سرعت فروش خود را از دست داد و نیاز به یک سوپرمینی جدید داشت. ۲۰۶ در سال ۱۹۹۹ به عنوان جایگزینی تا حدودی دیرهنگام برای ۲۰۵ عرضه شد.
دید کلی
شرکت : پژو
نام های دیگر
پژو ۲۰۶ ( اروپا، ۲۰۰۹–۲۰۱۲ )
پژو ۲۰۷آی ( ایران، ۲۰۱۰–اکنون )
پژو ۲۰۷ کامپکت ( آمریکای لاتین، ۲۰۰۸–۲۰۱۴ )
پژو ۲۰۷ براسیل ( برزیل، ۲۰۰۸–۲۰۱۴ )
نازا ۲۰۶ بستاری ( مالزی، ۲۰۰۶–۲۰۱۱ )
... [مشاهده متن کامل]
سیتروئن سی۲ ( چین، ۲۰۰۶–۲۰۱۳ )
تولید
مه ۱۹۹۸–ژانویه ۲۰۱۳ ( فرانسه )
ژوئیه ۱۹۹۹–ژانویه ۲۰۰۷ ( بریتانیا )
۲۰۰۶–۲۰۱۳ ( چین )
۲۰۰۳–۲۰۰۶ ( اندونزی )
۱۹۹۹–۲۰۰۴ ( شیلی )
آوریل ۲۰۰۱–ژانویه ۲۰۱۵ ( برزیل )
ژوئیه ۱۹۹۹–ژانویه ۲۰۱۷ ( آرژانتین )
آوریل ۲۰۰۱–اکنون ( ایران )
مونتاژ
مولوز، فرانسه
پوآسی، فرانسه
رایتون آن دانزمور، بریتانیا
تهران، ایران ( ایران خودرو )
پورتو رئال، برزیل
بوئنوس آیرس، آرژانتین
جاکارتا، اندونزی ( گایا موتور )
کوالالامپور، مالزی ( نازا )
لوس آندس، شیلی
بارا دو کاراسکو، اروگوئه
طراح
جرارد والتر ( ۲۰۶ )
مورات گونک ( ۲۰۶ سی سی )
بدنه و شاسی
کلاس : سوپرمینی
شکل بدنه : ۳ و ۵ در هاچ بک
۲ در کوپه کابریولت
۴ در سدان
۵ در استیشن
طرح بندی : موتور جلو - محور جلو
سکو : ترکیبی ۱۰۶/ساکسو و پی اف۱
پیشرانه
موتور
موتورهای بنزینی:
۱٫۰ لیتری D4D
۱٫۱ لیتری TU1JP
۱٫۴ لیتری TU3JP
۱٫۴ لیتری ET3J4
۱٫۴ لیتری TU3A ( از سال ۲۰۰۷ و در ایران )
۱٫۶ لیتری TU5JP
۱٫۶ لیتری TU5JP4
۲٫۰ لیتری EW10J4
۲٫۰ لیتری EW10J4S
موتورهای دیزل:
۱٫۴ لیتری DV4 HDi I4
۱٫۶ لیتری DV6 HDi I4
۱٫۹ لیتری DW8 I4
۲٫۰ لیتری DW10 I4
گنجایش باک : ۵۰ لیتر
جعبه دنده
MA5N ( دستی ۵ دنده )
BE4 ( دستی ۵ دنده )
BE3 ( دستی ۵ دنده )
AL4 ( اتوماتیک با تیپ ترونیک )
Autoadaptive AL4 ( اتوماتیک بدون تیپ ترونیک )
خودروهای وابسته
سیتروئن سی۲
سیتروئن سی۳
پژو ۱۰۰۷
رانا
ابعاد
فاصله بین محورها
۲٬۴۴۲ میلیمتر ( ۹۶٫۱ اینچ )
درازا
۳٬۸۳۵ میلیمتر ( ۱۵۱٫۰ اینچ ) ( هاچ بک )
۳٬۸۷۲ میلیمتر ( ۱۵۲٫۴ اینچ ) ( هاچ بک، ۲۰۶ و ۲۰۷ کامپکت )
۴٬۰۰۰ میلیمتر ( ۱۵۷٫۵ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۴٬۱۸۸ میلیمتر ( ۱۶۴٫۹ اینچ ) ( سدان، اروپا )
۴٬۲۳۵ میلیمتر ( ۱۶۶٫۷ اینچ ) ( سدان، آمریکای جنوبی )
۴٬۰۲۸ میلیمتر ( ۱۵۸٫۶ اینچ ) ( استیشن واگن )
پهنا
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( هاچ بک )
۱٬۶۷۳ میلیمتر ( ۶۵٫۹ اینچ ) ( جی تی آی/اس۱۶/جی تی آی ۱۸۰/آرسی )
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۱٬۶۵۵ میلیمتر ( ۶۵٫۲ اینچ ) ( سدان )
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( استیشن واگن )
بلندی
۱٬۴۲۸ میلیمتر ( ۵۶٫۲ اینچ ) ( هاچ بک )
۱٬۳۷۳ میلیمتر ( ۵۴٫۱ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۱٬۴۵۶ میلیمتر ( ۵۷٫۳ اینچ ) ( سدان )
۱٬۴۶۰ میلیمتر ( ۵۷٫۵ اینچ ) ( استیشن واگن )
وزن خالص
۹۵۰–۱٬۱۴۵ کیلوگرم ( ۲٬۰۹۴–۲٬۵۲۴ پوند )
بعد از پژو ۲۰۵ تولید شد
قبل از پژو ۲۰۷ تولید شد
رکوردهای تولید
میزان تولید تاریخ
۵۰۰٬۰۰۰ سپتامبر ۱۹۹۹
۲٬۰۰۰٬۰۰۰ اوت ۲۰۰۱
۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ژانویه ۲۰۰۳
۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ژانویه ۲۰۰۴
۵٬۰۰۰٬۰۰۰ مه ۲۰۰۵
۶٬۰۰۰٬۰۰۰ آوریل ۲۰۰۷
۸٬۳۵۸٬۲۱۷ دسامبر ۲۰۱۲
نتایج تست پژو ۲۰۶
حفاظت از سرنشینان حفاظت از سرنشینان ۴ ستاره
حفاظت از عابر پیاده حفاظت از عابر پیاده ۲ ستاره
تیپ های پژو ۲۰۶ در ایران
تیپ یک:نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲ هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج
تیپ دو: تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می برد اما به مانند تیپ یک آینه های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می برد.
تیپ سه:می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد. در بهار ۱۴۰۱ ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای ( پانوراما ) را تولید کرد. این نسخه رینگ آلومینیومی دارد و از ترمز دیسکی عقب بهره می برد. بقیه تجهیزات این خودرو همانند تیپ ۳ معمولی است.
تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۰۵ اسب بخار را دارد. علاوه براین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با کد AL4 و بدون قابلیت تعویض به صورت دستی بهره می برد. این خودرو به شکل skd در سالهای ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ مونتاژ و عرضه شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۴ فاقد آینه برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک است.
تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپ های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۰۵ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است.
تیپ شش: پژو ۲۰۶ تیپ ۶ در سال ۱۳۸۳ در بازار عرضه شد و تولید آن تا اواسط سال ۱۳۹۱ ادامه داشت. موتور این خودرو از نوع tu5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت می باشد که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۵ نیز از همین موتور استفاده شده است. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ تیپ ۶ همان گیربکس AL4 موجود بر روی تیپ ۴ است فقط با این تقاوت که قابلیت تعویض دنده دستی را دارد. در واقع گیربکس پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یک گیربکس تیپ ترونیک است. پژو ۲۰۶ تیپ ۶ از لحاظ امکانات، مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است و امکاناتی مانند آینه های برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک را می توان در لیست امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یافت.
جوایز
"زیباترین خودروی سال ۱۹۹۸"، جشنواره بین المللی خودرو، ۱۹۹۸
�بهترین خودروی کوچک بنزینی� و �بهترین خودروی کوچک دیزلی�، جوایز عالی ناوگان، ۲۰۰۱
"بهترین کانورتیبل " ( پژو ۲۰۶ سی سی ) ، جوایز وات کار؟، ۲۰۰۱
�بهترین سوپرمینی استفاده شده�، مجله وات کار؟، ۲۰۰۱
�خودروی نمایشگاه� ( پژو ۲۰۶ سی سی ) ، نمایشگاه بین المللی خودرو بریتانیا، ۲۰۰۰
"پرفروش ترین خودرو در اروپا ۲۰۰۱–۲۰۰۳"
نسخه wrc این خودرو ۴۴ قهرمانی در رالی جهانی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ کسب کرد
سومین خودرو سال اروپا در سال ۲۰۰۰
پرفروش ترین خودرو سالیانه در اروپا با فوروس ۱ میلیون ۲۱۴ هزار دستگاه سال ۲۰۰۴
هاچبک منتخب اروپا نسخه rc سال ۲۰۰۴
شرکت : پژو
نام های دیگر
پژو ۲۰۶ ( اروپا، ۲۰۰۹–۲۰۱۲ )
پژو ۲۰۷آی ( ایران، ۲۰۱۰–اکنون )
پژو ۲۰۷ کامپکت ( آمریکای لاتین، ۲۰۰۸–۲۰۱۴ )
پژو ۲۰۷ براسیل ( برزیل، ۲۰۰۸–۲۰۱۴ )
نازا ۲۰۶ بستاری ( مالزی، ۲۰۰۶–۲۰۱۱ )
... [مشاهده متن کامل]
سیتروئن سی۲ ( چین، ۲۰۰۶–۲۰۱۳ )
تولید
مه ۱۹۹۸–ژانویه ۲۰۱۳ ( فرانسه )
ژوئیه ۱۹۹۹–ژانویه ۲۰۰۷ ( بریتانیا )
۲۰۰۶–۲۰۱۳ ( چین )
۲۰۰۳–۲۰۰۶ ( اندونزی )
۱۹۹۹–۲۰۰۴ ( شیلی )
آوریل ۲۰۰۱–ژانویه ۲۰۱۵ ( برزیل )
ژوئیه ۱۹۹۹–ژانویه ۲۰۱۷ ( آرژانتین )
آوریل ۲۰۰۱–اکنون ( ایران )
مونتاژ
مولوز، فرانسه
پوآسی، فرانسه
رایتون آن دانزمور، بریتانیا
تهران، ایران ( ایران خودرو )
پورتو رئال، برزیل
بوئنوس آیرس، آرژانتین
جاکارتا، اندونزی ( گایا موتور )
کوالالامپور، مالزی ( نازا )
لوس آندس، شیلی
بارا دو کاراسکو، اروگوئه
طراح
جرارد والتر ( ۲۰۶ )
مورات گونک ( ۲۰۶ سی سی )
بدنه و شاسی
کلاس : سوپرمینی
شکل بدنه : ۳ و ۵ در هاچ بک
۲ در کوپه کابریولت
۴ در سدان
۵ در استیشن
طرح بندی : موتور جلو - محور جلو
سکو : ترکیبی ۱۰۶/ساکسو و پی اف۱
پیشرانه
موتور
موتورهای بنزینی:
۱٫۰ لیتری D4D
۱٫۱ لیتری TU1JP
۱٫۴ لیتری TU3JP
۱٫۴ لیتری ET3J4
۱٫۴ لیتری TU3A ( از سال ۲۰۰۷ و در ایران )
۱٫۶ لیتری TU5JP
۱٫۶ لیتری TU5JP4
۲٫۰ لیتری EW10J4
۲٫۰ لیتری EW10J4S
موتورهای دیزل:
۱٫۴ لیتری DV4 HDi I4
۱٫۶ لیتری DV6 HDi I4
۱٫۹ لیتری DW8 I4
۲٫۰ لیتری DW10 I4
گنجایش باک : ۵۰ لیتر
جعبه دنده
MA5N ( دستی ۵ دنده )
BE4 ( دستی ۵ دنده )
BE3 ( دستی ۵ دنده )
AL4 ( اتوماتیک با تیپ ترونیک )
Autoadaptive AL4 ( اتوماتیک بدون تیپ ترونیک )
خودروهای وابسته
سیتروئن سی۲
سیتروئن سی۳
پژو ۱۰۰۷
رانا
ابعاد
فاصله بین محورها
۲٬۴۴۲ میلیمتر ( ۹۶٫۱ اینچ )
درازا
۳٬۸۳۵ میلیمتر ( ۱۵۱٫۰ اینچ ) ( هاچ بک )
۳٬۸۷۲ میلیمتر ( ۱۵۲٫۴ اینچ ) ( هاچ بک، ۲۰۶ و ۲۰۷ کامپکت )
۴٬۰۰۰ میلیمتر ( ۱۵۷٫۵ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۴٬۱۸۸ میلیمتر ( ۱۶۴٫۹ اینچ ) ( سدان، اروپا )
۴٬۲۳۵ میلیمتر ( ۱۶۶٫۷ اینچ ) ( سدان، آمریکای جنوبی )
۴٬۰۲۸ میلیمتر ( ۱۵۸٫۶ اینچ ) ( استیشن واگن )
پهنا
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( هاچ بک )
۱٬۶۷۳ میلیمتر ( ۶۵٫۹ اینچ ) ( جی تی آی/اس۱۶/جی تی آی ۱۸۰/آرسی )
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۱٬۶۵۵ میلیمتر ( ۶۵٫۲ اینچ ) ( سدان )
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( استیشن واگن )
بلندی
۱٬۴۲۸ میلیمتر ( ۵۶٫۲ اینچ ) ( هاچ بک )
۱٬۳۷۳ میلیمتر ( ۵۴٫۱ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۱٬۴۵۶ میلیمتر ( ۵۷٫۳ اینچ ) ( سدان )
۱٬۴۶۰ میلیمتر ( ۵۷٫۵ اینچ ) ( استیشن واگن )
وزن خالص
۹۵۰–۱٬۱۴۵ کیلوگرم ( ۲٬۰۹۴–۲٬۵۲۴ پوند )
بعد از پژو ۲۰۵ تولید شد
قبل از پژو ۲۰۷ تولید شد
رکوردهای تولید
میزان تولید تاریخ
۵۰۰٬۰۰۰ سپتامبر ۱۹۹۹
۲٬۰۰۰٬۰۰۰ اوت ۲۰۰۱
۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ژانویه ۲۰۰۳
۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ژانویه ۲۰۰۴
۵٬۰۰۰٬۰۰۰ مه ۲۰۰۵
۶٬۰۰۰٬۰۰۰ آوریل ۲۰۰۷
۸٬۳۵۸٬۲۱۷ دسامبر ۲۰۱۲
نتایج تست پژو ۲۰۶
حفاظت از سرنشینان حفاظت از سرنشینان ۴ ستاره
حفاظت از عابر پیاده حفاظت از عابر پیاده ۲ ستاره
تیپ های پژو ۲۰۶ در ایران
تیپ یک:نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲ هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج
تیپ دو: تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می برد اما به مانند تیپ یک آینه های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می برد.
تیپ سه:می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد. در بهار ۱۴۰۱ ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای ( پانوراما ) را تولید کرد. این نسخه رینگ آلومینیومی دارد و از ترمز دیسکی عقب بهره می برد. بقیه تجهیزات این خودرو همانند تیپ ۳ معمولی است.
تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۰۵ اسب بخار را دارد. علاوه براین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با کد AL4 و بدون قابلیت تعویض به صورت دستی بهره می برد. این خودرو به شکل skd در سالهای ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ مونتاژ و عرضه شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۴ فاقد آینه برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک است.
تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپ های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۰۵ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است.
تیپ شش: پژو ۲۰۶ تیپ ۶ در سال ۱۳۸۳ در بازار عرضه شد و تولید آن تا اواسط سال ۱۳۹۱ ادامه داشت. موتور این خودرو از نوع tu5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت می باشد که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۵ نیز از همین موتور استفاده شده است. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ تیپ ۶ همان گیربکس AL4 موجود بر روی تیپ ۴ است فقط با این تقاوت که قابلیت تعویض دنده دستی را دارد. در واقع گیربکس پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یک گیربکس تیپ ترونیک است. پژو ۲۰۶ تیپ ۶ از لحاظ امکانات، مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است و امکاناتی مانند آینه های برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک را می توان در لیست امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یافت.
جوایز
"زیباترین خودروی سال ۱۹۹۸"، جشنواره بین المللی خودرو، ۱۹۹۸
�بهترین خودروی کوچک بنزینی� و �بهترین خودروی کوچک دیزلی�، جوایز عالی ناوگان، ۲۰۰۱
"بهترین کانورتیبل " ( پژو ۲۰۶ سی سی ) ، جوایز وات کار؟، ۲۰۰۱
�بهترین سوپرمینی استفاده شده�، مجله وات کار؟، ۲۰۰۱
�خودروی نمایشگاه� ( پژو ۲۰۶ سی سی ) ، نمایشگاه بین المللی خودرو بریتانیا، ۲۰۰۰
"پرفروش ترین خودرو در اروپا ۲۰۰۱–۲۰۰۳"
نسخه wrc این خودرو ۴۴ قهرمانی در رالی جهانی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ کسب کرد
سومین خودرو سال اروپا در سال ۲۰۰۰
پرفروش ترین خودرو سالیانه در اروپا با فوروس ۱ میلیون ۲۱۴ هزار دستگاه سال ۲۰۰۴
هاچبک منتخب اروپا نسخه rc سال ۲۰۰۴