پژو ۱۰۰۷ یک خودروی سه در کوچک است که توسط پژو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ تولید شد و به دلیل قطعات داخلی قابل تعویض توسط کاربر و طراحی چهار ستون آن که دارای دو در کشویی برقی است، مورد توجه قرار گرفت. پلتفرم این خودرو با پژو ۲۰۶، سیتروئن سی۲ و سیتروئن سی۳ مشترک است. فروش در آوریل ۲۰۰۵ در اروپا آغاز شد.
۱۰۰۷ نسخه تولیدی کانسپت Sésame است که در سال ۲۰۰۲ در نمایشگاه خودرو پاریس ارائه شد. [ ۳] [ ۴]
این خودرو دارای گیربکس دستی خودکار اختیاری «2 - Tronic» بود که ( با نام «Sensodrive» ) در سیتروئن سی۲، سی۳ و سی۳ پلوریل که دارای موتورهای ۱٫۴ لیتری و ۱٫۶ لیتری بنزینی ۲۰۶ و موتورهای دیزلی ۱٫۴ لیتری و ۱٫۶ لیتری است استفاده می شد.
۱۰۰۷ با توجه به اندازه اش گران بود و قیمت آن حدود ۱۴۰۰۰ یورو / ۱۰۰۰۰ پوند بود. یورو ان سی ای پی دومین رتبه برتر خود برای ایمنی سرنشینان بزرگسال را به این خودرو اعطا کرد. [ ۵] ۱۰۰۷ به عنوان یک سوپرمینی، [ ۲] [ ۵] [ ۶] یک هاچ بک شهری، [ ۷] یک خودروی شهری[ ۱] [ ۸] [ ۹] و یک خودروی کوچک[ ۲] [ ۱۰] [ ۱۱] توصیف شده است؛ در حالی که برخی از ویژگی های ۱۰۰۷ با وسایل نقلیه چند منظوره ( MPV ) مقایسه شده است. [ ۱] [ ۲] [ ۱۰] این خودرو به طور کلی توسط فرنچ اسپیس به عنوان یک پتیت مونو اسپیس، مینی اسپیس ( MPV کوچک ) یا میکرو اسپیس ( MPV کوچکتر ) توصیف شده است. [ ۱۲] [ ۱۳] [ ۱۴] [ ۱۵] [ ۱۶] [ ۱۷] [ ۱۸] پینینفارینا، استودیوی طراح ۱۰۰۷، آن را به عنوان MPV توصیف کرد. [ ۱۹] پژو نیز از ۱۰۰۷ به عنوان برلینه مونوکروپس ( خودروی تک جعبه ای ) یاد می کند. [ ۲۰] [ ۲۱]
۱۰۰۷ اولین خودروی رایج پژو است که دارای عددی با دو صفر در وسط است. در کشورهای انگلیسی زبان، این نام با تلفظ "ten oh seven" به بازار عرضه شد.
پژو که کمپین تبلیغاتی ۱۰۰۷ را در ابتدا با تلفظ "one double oh seven" و تبلیغ به سبک جیمز باند به راه انداخت، استراتژی تبلیغاتی خود را تحت فشار صاحبان امتیاز باند اصلاح کرد. [ ۷] معمولاً به آن «هزار و هفت» ( one thousand and seven ) نیز گفته می شد. در فرانسه، این خودرو با عنوان "mille sept" به بازار عرضه شد.
۱۰۰۷ در سال ۲۰۰۸ از مدل های پژو در بریتانیا کنار گذاشته شد؛ اگرچه این خودرو تا پایان سال ۲۰۰۹ همچنان در سرزمین اصلی تولید می شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف۱۰۰۷ نسخه تولیدی کانسپت Sésame است که در سال ۲۰۰۲ در نمایشگاه خودرو پاریس ارائه شد. [ ۳] [ ۴]
این خودرو دارای گیربکس دستی خودکار اختیاری «2 - Tronic» بود که ( با نام «Sensodrive» ) در سیتروئن سی۲، سی۳ و سی۳ پلوریل که دارای موتورهای ۱٫۴ لیتری و ۱٫۶ لیتری بنزینی ۲۰۶ و موتورهای دیزلی ۱٫۴ لیتری و ۱٫۶ لیتری است استفاده می شد.
۱۰۰۷ با توجه به اندازه اش گران بود و قیمت آن حدود ۱۴۰۰۰ یورو / ۱۰۰۰۰ پوند بود. یورو ان سی ای پی دومین رتبه برتر خود برای ایمنی سرنشینان بزرگسال را به این خودرو اعطا کرد. [ ۵] ۱۰۰۷ به عنوان یک سوپرمینی، [ ۲] [ ۵] [ ۶] یک هاچ بک شهری، [ ۷] یک خودروی شهری[ ۱] [ ۸] [ ۹] و یک خودروی کوچک[ ۲] [ ۱۰] [ ۱۱] توصیف شده است؛ در حالی که برخی از ویژگی های ۱۰۰۷ با وسایل نقلیه چند منظوره ( MPV ) مقایسه شده است. [ ۱] [ ۲] [ ۱۰] این خودرو به طور کلی توسط فرنچ اسپیس به عنوان یک پتیت مونو اسپیس، مینی اسپیس ( MPV کوچک ) یا میکرو اسپیس ( MPV کوچکتر ) توصیف شده است. [ ۱۲] [ ۱۳] [ ۱۴] [ ۱۵] [ ۱۶] [ ۱۷] [ ۱۸] پینینفارینا، استودیوی طراح ۱۰۰۷، آن را به عنوان MPV توصیف کرد. [ ۱۹] پژو نیز از ۱۰۰۷ به عنوان برلینه مونوکروپس ( خودروی تک جعبه ای ) یاد می کند. [ ۲۰] [ ۲۱]
۱۰۰۷ اولین خودروی رایج پژو است که دارای عددی با دو صفر در وسط است. در کشورهای انگلیسی زبان، این نام با تلفظ "ten oh seven" به بازار عرضه شد.
پژو که کمپین تبلیغاتی ۱۰۰۷ را در ابتدا با تلفظ "one double oh seven" و تبلیغ به سبک جیمز باند به راه انداخت، استراتژی تبلیغاتی خود را تحت فشار صاحبان امتیاز باند اصلاح کرد. [ ۷] معمولاً به آن «هزار و هفت» ( one thousand and seven ) نیز گفته می شد. در فرانسه، این خودرو با عنوان "mille sept" به بازار عرضه شد.
۱۰۰۷ در سال ۲۰۰۸ از مدل های پژو در بریتانیا کنار گذاشته شد؛ اگرچه این خودرو تا پایان سال ۲۰۰۹ همچنان در سرزمین اصلی تولید می شد.
wiki: پژو ۱۰۰۷