پورشه ۹۱۸ اسپایدر ( به انگلیسی: Porsche 918 Spyder ) یک خودروی اسپورت است که توسط شرکت آلمانی پورشه ساخته شده است. [ ۶] ۹۱۸ اسپایدر یک پلاگین هیبریدی است که از یک موتور وی۸ تنفس طبیعی ۴٫۶ لیتر ( ۴٬۵۹۳ سانتی متر مکعب ) نصب شده در وسط نیرو می گیرد، با قدرت ۴۴۷ کیلووات ( ۶۰۸ اسب بخار متری؛ ۵۹۹ اسب بخار ) در ۸٬۷۰۰ دور در دقیقه، با دو موتور الکتریکی که ۲۱۰ کیلووات ( ۲۸۶ اسب بخار متری؛ ۲۸۲ اسب بخار ) علاوه بر خروجی ترکیبی ۶۵۲ کیلووات ( ۸۷۵ اسب بخار ) و ۱٬۲۸۰ نیوتن متر ( ۹۴۴ پوند نیرو - فوت ) گشتاور تولید می کنند. [ ۷] [ ۸] بسته باتری یون لیتیم ۶٫۸ کیلووات ساعت ۹۱۸ اسپایدر، برد تمام الکتریکی ۱۹ کیلومتر ( ۱۲ مایل ) را تحت آزمایش های پنج چرخه آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا می دهد. [ ۹]
تولید در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۳ آغاز شد، تحویل در ابتدا در دسامبر ۲۰۱۳ برنامه ریزی شده بود و قیمت اولیه آن ۷۸۱٬۰۰۰ یورو ( ۸۴۵٬۰۰۰ دلار آمریکا یا ۷۱۱٬۰۰۰ پوند ) بود. [ ۱۰] [ ۱۱] ۹۱۸ اسپایدر در دسامبر ۲۰۱۴ فروخته شد و تولید آن در ژوئن ۲۰۱۵ به پایان رسید. [ ۱۲]
۹۱۸ اسپایدر اولین بار به عنوان یک کانسپت در هشتادمین نمایشگاه خودروی ژنو در مارس ۲۰۱۰ به نمایش گذاشته شد. در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۰، پس از ۲۰۰ اظهار نظر، کمیته نظارت پورشه توسعه سری ۹۱۸ اسپایدر را تأیید کرد. [ ۱۳] نسخه تولیدی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سپتامبر ۲۰۱۳ رونمایی شد. [ ۱۴] پورشه همچنین در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۱ از نسخه ای RSR ۹۱۸ رونمایی کرد که ترکیبی از فناوری هیبریدی است که برای اولین بار در ۹۹۷ جی تی۳ آر ۳ هیبرید به کار رفته بود، با استایلی از ۹۱۸ اسپایدر. [ ۱۵] با این حال، ۹۱۸ RSR به تولید نرسید. ۹۱۸ اسپایدر دومین خودروی پلاگین هیبریدی بود که توسط پورشه تولید شد، پس از پانامرا اس ئی - هیبرید ۲۰۱۴. [ ۱۶]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفتولید در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۳ آغاز شد، تحویل در ابتدا در دسامبر ۲۰۱۳ برنامه ریزی شده بود و قیمت اولیه آن ۷۸۱٬۰۰۰ یورو ( ۸۴۵٬۰۰۰ دلار آمریکا یا ۷۱۱٬۰۰۰ پوند ) بود. [ ۱۰] [ ۱۱] ۹۱۸ اسپایدر در دسامبر ۲۰۱۴ فروخته شد و تولید آن در ژوئن ۲۰۱۵ به پایان رسید. [ ۱۲]
۹۱۸ اسپایدر اولین بار به عنوان یک کانسپت در هشتادمین نمایشگاه خودروی ژنو در مارس ۲۰۱۰ به نمایش گذاشته شد. در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۰، پس از ۲۰۰ اظهار نظر، کمیته نظارت پورشه توسعه سری ۹۱۸ اسپایدر را تأیید کرد. [ ۱۳] نسخه تولیدی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سپتامبر ۲۰۱۳ رونمایی شد. [ ۱۴] پورشه همچنین در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۱ از نسخه ای RSR ۹۱۸ رونمایی کرد که ترکیبی از فناوری هیبریدی است که برای اولین بار در ۹۹۷ جی تی۳ آر ۳ هیبرید به کار رفته بود، با استایلی از ۹۱۸ اسپایدر. [ ۱۵] با این حال، ۹۱۸ RSR به تولید نرسید. ۹۱۸ اسپایدر دومین خودروی پلاگین هیبریدی بود که توسط پورشه تولید شد، پس از پانامرا اس ئی - هیبرید ۲۰۱۴. [ ۱۶]
wiki: پورشه ۹۱۸ اسپایدر