پودوفْکین، فسِوُلُت (۱۸۹۳ـ۱۹۵۳)(Pudovkin, Vsevolod)
پودوفْکین، فسِوُلُت
کارگردان روس سینما. به سبب توانایی اش در انتقال احساس از طریق هم نشینی فزایندۀ تصاویر شهرت دارد که این روش با تفکیک های دقیق به دست می آید. او در مدرسۀ ایالتی فیلم در مسکو، تحت تأثیر لف کولشیوف آموزش دید. برخی از فیلم های او عبارت اند از فیلم های صامت مادر (۱۹۲۶)، سرانجامِ سن پترزبورگ (۱۹۲۷)، و توفان بر فراز آسیا (۱۹۲۸)؛ و فیلم های سینمای ناطقِ فراری (۱۹۳۳) و سوورِف (۱۹۴۱). از آثار قلمی اوست: تکنیک فیلم که بیشتر دیدگاه او را در زمینۀ تدوین بیان می کند و بازیگری در فیلم که به اهمیت طبیعی جلوه دادن و غیرتئاتری بودن اجرا، می پردازد.
پودوفْکین، فسِوُلُت
کارگردان روس سینما. به سبب توانایی اش در انتقال احساس از طریق هم نشینی فزایندۀ تصاویر شهرت دارد که این روش با تفکیک های دقیق به دست می آید. او در مدرسۀ ایالتی فیلم در مسکو، تحت تأثیر لف کولشیوف آموزش دید. برخی از فیلم های او عبارت اند از فیلم های صامت مادر (۱۹۲۶)، سرانجامِ سن پترزبورگ (۱۹۲۷)، و توفان بر فراز آسیا (۱۹۲۸)؛ و فیلم های سینمای ناطقِ فراری (۱۹۳۳) و سوورِف (۱۹۴۱). از آثار قلمی اوست: تکنیک فیلم که بیشتر دیدگاه او را در زمینۀ تدوین بیان می کند و بازیگری در فیلم که به اهمیت طبیعی جلوه دادن و غیرتئاتری بودن اجرا، می پردازد.
wikijoo: پودوفکین،_فسولت_(۱۸۹۳ـ۱۹۵۳)