پِنْدِرِتْسْکی، کژیشْتُف (۱۹۳۳)(Penderecki, Krzysztof)
پِنْدِرِتْسْکی، کژیشْتُف
آهنگ ساز لهستانی. آثار اکسپرسیونیستی او، مانند سوگ نامه برای قربانیان هیروشیما (۱۹۶۱) برای سازهای زهی، با بهره گیری از جلوۀ آکوردهای خوشه ای و پاساژهای کوبی ساخته شده اند. بعدها به موضوع های مذهبی روآورد و سبکی خشک تر و قانون مندتر اختیار کرد، که نمونه هایش ماگنیفیکات (۱۹۷۴) و رکویِم لهستانی (۱۹۸۰ـ۱۹۸۳) اند. اپراینقاب سیاه (۱۹۸۶) مسیر تازه ای از شوخی فراواقعی (سوررآلیستی) را آشکار کرد.
پِنْدِرِتْسْکی، کژیشْتُف
آهنگ ساز لهستانی. آثار اکسپرسیونیستی او، مانند سوگ نامه برای قربانیان هیروشیما (۱۹۶۱) برای سازهای زهی، با بهره گیری از جلوۀ آکوردهای خوشه ای و پاساژهای کوبی ساخته شده اند. بعدها به موضوع های مذهبی روآورد و سبکی خشک تر و قانون مندتر اختیار کرد، که نمونه هایش ماگنیفیکات (۱۹۷۴) و رکویِم لهستانی (۱۹۸۰ـ۱۹۸۳) اند. اپراینقاب سیاه (۱۹۸۶) مسیر تازه ای از شوخی فراواقعی (سوررآلیستی) را آشکار کرد.
wikijoo: پندرتسکی،_کژیشتف_(۱۹۳۳)