پَنتون ( به انگلیسی: Pantone ) یک شرکت با مسئولیت محدود است که دفتر مرکزی آن در کارلاستادت، نیوجرسی است. این شرکت بیشتر به دلیل سیستم تطبیق پنتون ( PMS ) شناخته شده است، یک فضای رنگی اختصاصی که در صنایع مختلف، به ویژه طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی محصول، چاپ و تولید و پشتیبانی از سیستم های مدیریت رنگ از طراحی تا تولید استفاده می شود. فرمت های فیزیکی و دیجیتالی، در میان مواد روکش دار و بدون پوشش، پنبه ای، پلی استر، نایلون و پلاستیک تولید شده اند.
شرکت ایکس - رایت، تامین کننده ابزار و نرم افزار اندازه گیری رنگ، پنتون را به مبلغ ۱۸۰ میلیون دلار در اکتبر ۲۰۰۷خریداری کرد، و خود توسط شرکت داناهر در سال ۲۰۱۲ خریداری شده است.
پنتون در دهه ۱۹۵۰ در نیوجرسی به عنوان شرکت چاپ تجاری برادران مروین و جسی لوین، تبلیغات ام اند جی لوین شروع به کار کرد. در سال ۱۹۵۶، بنیانگذاران آن که هر دو از مدیران تبلیغات بودند، لارنس هربرت، فارغ التحصیل اخیر دانشگاه هافسترا را به عنوان کارمند پاره وقت استخدام کردند. هربرت از دانش شیمی خود برای سیستم بندی و ساده سازی موجودی رنگدانه های شرکت و تولید جوهرهای رنگی استفاده کرد و در سال ۱۹۶۲، هربرت بخش مرکب و چاپ را با سود حاصل از فعالیت اداره کرد، در حالی که بخش نمایش تجاری ۵۰۰۰۰ دلار آمریکا بدهی داشت. او متعاقباً دارایی های فن آوری شرکت را از برادران لوین به قیمت ۵۰۰۰۰ دلار آمریکا ( معادل ۴۳۰۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۰ ) خریداری کرد و نام آن ها را به «پنتون» تغییر داد.
محصولات اولیه این شرکت شامل پنتون گایدز ( راهنماهای پنتون ) است که از تعداد زیادی ورق مقوایی نازک کوچک ( تقریباً ۶×۲ اینچ یا ۱۵×۵ سانتی متر ) تشکیل شده است که در یک طرف با یک سری نمونه های رنگی مرتبط چاپ شده و سپس در یک صفحه کوچک چسبانده می شود. «عرشه فن». به عنوان مثال، یک «صفحه» خاص ممکن است حاوی تعدادی رنگ زرد با رنگ های مختلف باشد.
ایدهٔ پشت پی ام اس ( PMS ) این است که به طراحان اجازه می دهد تا رنگ های خاص را زمانی که طرح وارد مرحله تولید می شود، بدون توجه به تجهیزات مورد استفاده برای تولید رنگ، «تطابق رنگ» داشته باشند. این سیستم به طور گسترده توسط طراحان گرافیک و تکثیر و چاپخانه ها پذیرفته شده است. پنتون توصیه می کند که راهنمای رنگ پی ام اس سالانه خریداری شود، زیرا جوهر آن ها در طول زمان مایل به زرد می شود. تغییر در ذخیره کاغذ خاص مورد استفاده.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشرکت ایکس - رایت، تامین کننده ابزار و نرم افزار اندازه گیری رنگ، پنتون را به مبلغ ۱۸۰ میلیون دلار در اکتبر ۲۰۰۷خریداری کرد، و خود توسط شرکت داناهر در سال ۲۰۱۲ خریداری شده است.
پنتون در دهه ۱۹۵۰ در نیوجرسی به عنوان شرکت چاپ تجاری برادران مروین و جسی لوین، تبلیغات ام اند جی لوین شروع به کار کرد. در سال ۱۹۵۶، بنیانگذاران آن که هر دو از مدیران تبلیغات بودند، لارنس هربرت، فارغ التحصیل اخیر دانشگاه هافسترا را به عنوان کارمند پاره وقت استخدام کردند. هربرت از دانش شیمی خود برای سیستم بندی و ساده سازی موجودی رنگدانه های شرکت و تولید جوهرهای رنگی استفاده کرد و در سال ۱۹۶۲، هربرت بخش مرکب و چاپ را با سود حاصل از فعالیت اداره کرد، در حالی که بخش نمایش تجاری ۵۰۰۰۰ دلار آمریکا بدهی داشت. او متعاقباً دارایی های فن آوری شرکت را از برادران لوین به قیمت ۵۰۰۰۰ دلار آمریکا ( معادل ۴۳۰۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۰ ) خریداری کرد و نام آن ها را به «پنتون» تغییر داد.
محصولات اولیه این شرکت شامل پنتون گایدز ( راهنماهای پنتون ) است که از تعداد زیادی ورق مقوایی نازک کوچک ( تقریباً ۶×۲ اینچ یا ۱۵×۵ سانتی متر ) تشکیل شده است که در یک طرف با یک سری نمونه های رنگی مرتبط چاپ شده و سپس در یک صفحه کوچک چسبانده می شود. «عرشه فن». به عنوان مثال، یک «صفحه» خاص ممکن است حاوی تعدادی رنگ زرد با رنگ های مختلف باشد.
ایدهٔ پشت پی ام اس ( PMS ) این است که به طراحان اجازه می دهد تا رنگ های خاص را زمانی که طرح وارد مرحله تولید می شود، بدون توجه به تجهیزات مورد استفاده برای تولید رنگ، «تطابق رنگ» داشته باشند. این سیستم به طور گسترده توسط طراحان گرافیک و تکثیر و چاپخانه ها پذیرفته شده است. پنتون توصیه می کند که راهنمای رنگ پی ام اس سالانه خریداری شود، زیرا جوهر آن ها در طول زمان مایل به زرد می شود. تغییر در ذخیره کاغذ خاص مورد استفاده.
wiki: پنتون