پل شاخ ها ( عربی: جسر القرن الإفریقی، ت. ت. 'Bridge of the Horn of Africa' پل شاخ آفریقا ' ) یک پروژه ساختمانی پیشنهادی برای ساختن پلی بین سواحل جیبوتی و یمن بر فراز باب المندب، بین دریای سرخ و خلیج عدن است. این پروژه بنا بود توسط سرمایه گذاری ال نور ساخته شود. [ ۱] در سال ۲۰۱۰، اعلام شد که فاز نخست به تعویق افتاده است. در سال ۲۰۱۵ جنگ داخلی دیگری در یمن آغاز شد. [ ۲] تا ژوئیه ۲۰۲۱، چیزی دربارهٔ این پروژه شنیده نشده است و در حال حاضر فرض بر این است که به طور نامحدود تعلیق یا لغو شده باشد.
طول پل ۲۹ کیلومتر ( ۱۸ مایل ) و هزینه کل در حدود بیست میلیارد دلار آمریکا برآورد گردید. این پیشنهاد توسط شرکت توسعه خاورمیانه Middle East Development LLC مستقر در دوبی به سرپرستی طارق بن لادن مطرح شد. تاریخ افتتاحیه انتظار می رفت در سال ۲۰۲۰ باشد.
برای پاکسازی مسیر شناورهای زیردریایی و سطحی، پل پیشنهادی دارای طولانی ترین دهانه تعلیق در جهان به ابعاد ۵ کیلومتر ( ۳٫۱ مایل ) طرح ریزی شده بود. پل برفراز دریای سرخ، از سمت یمن شروع می شد و به جزیره پریم متصل می گردید و تقریباً ۲۸٫۵ کیلومتر ( ۱۷٫۷ مایل ) تا جیبوتی در قاره آفریقا ادامه می یافت. ابعاد باید طوری تنظیم می گشت تا امکان عبور کشتی های بسیار بزرگ با اندازه سوئزماکس را در هر دو جهت به طور همزمان مهیا کند.
پیش بینی می شد روزانه حدود ۱۰۰۰۰۰ اتومبیل و ۵۰٬۰۰۰ مسافر ریلی از روی پل عبور کنند. [ ۳]
شهرهای دوقلو، که از آنها به عنوان شهر النور یاد می شد، قرار بود در دو طرف پل ساخته شوند. توسعه دهندگان سایت احتمالی بیان داشتند که از انرژی های تجدید پذیر برای آن استفاده خواهند کرد. در طرف جیبوتی، اسماعیل عمر گوئله ۵۰۰ کیلومتر مربع ( ۱۹۰ مایل مربع ) برای ساخت شهر نور اهدا کرد، اولین شهر از صدها شهر نور که انتظار می رفت توسط گروه سعودی بن لادن ساخته شود. توسعه دهندگان اظهار می کردند که انتظار دارند شهر نور تا سال ۲۰۲۵ ۲٫۵ میلیون نفر و شهر دوقلوی یمن ۴٫۵ میلیون نفر ساکن داشته باشند و یک فرودگاه جدید با ظرفیت ۱۰۰ میلیون مسافر در سال به هر دو شهر خدمات رسانی کند. احداث یک بزرگراه جدید که شهرها را به دوبی وصل کند هم پیشنهاد شده بود، اگرچه هیچ برنامه ای برای ارتباط جاده های جیبوتی کم جمعیت با مراکز جمعیتی آدیس آبابا در اتیوپی یا خارطوم در سودان، وجود ندارد. یکی از مواردی که برای این پل تصور می شده است دسترسی آسان شبه قاره ای به مراسم حج در مکه بود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفطول پل ۲۹ کیلومتر ( ۱۸ مایل ) و هزینه کل در حدود بیست میلیارد دلار آمریکا برآورد گردید. این پیشنهاد توسط شرکت توسعه خاورمیانه Middle East Development LLC مستقر در دوبی به سرپرستی طارق بن لادن مطرح شد. تاریخ افتتاحیه انتظار می رفت در سال ۲۰۲۰ باشد.
برای پاکسازی مسیر شناورهای زیردریایی و سطحی، پل پیشنهادی دارای طولانی ترین دهانه تعلیق در جهان به ابعاد ۵ کیلومتر ( ۳٫۱ مایل ) طرح ریزی شده بود. پل برفراز دریای سرخ، از سمت یمن شروع می شد و به جزیره پریم متصل می گردید و تقریباً ۲۸٫۵ کیلومتر ( ۱۷٫۷ مایل ) تا جیبوتی در قاره آفریقا ادامه می یافت. ابعاد باید طوری تنظیم می گشت تا امکان عبور کشتی های بسیار بزرگ با اندازه سوئزماکس را در هر دو جهت به طور همزمان مهیا کند.
پیش بینی می شد روزانه حدود ۱۰۰۰۰۰ اتومبیل و ۵۰٬۰۰۰ مسافر ریلی از روی پل عبور کنند. [ ۳]
شهرهای دوقلو، که از آنها به عنوان شهر النور یاد می شد، قرار بود در دو طرف پل ساخته شوند. توسعه دهندگان سایت احتمالی بیان داشتند که از انرژی های تجدید پذیر برای آن استفاده خواهند کرد. در طرف جیبوتی، اسماعیل عمر گوئله ۵۰۰ کیلومتر مربع ( ۱۹۰ مایل مربع ) برای ساخت شهر نور اهدا کرد، اولین شهر از صدها شهر نور که انتظار می رفت توسط گروه سعودی بن لادن ساخته شود. توسعه دهندگان اظهار می کردند که انتظار دارند شهر نور تا سال ۲۰۲۵ ۲٫۵ میلیون نفر و شهر دوقلوی یمن ۴٫۵ میلیون نفر ساکن داشته باشند و یک فرودگاه جدید با ظرفیت ۱۰۰ میلیون مسافر در سال به هر دو شهر خدمات رسانی کند. احداث یک بزرگراه جدید که شهرها را به دوبی وصل کند هم پیشنهاد شده بود، اگرچه هیچ برنامه ای برای ارتباط جاده های جیبوتی کم جمعیت با مراکز جمعیتی آدیس آبابا در اتیوپی یا خارطوم در سودان، وجود ندارد. یکی از مواردی که برای این پل تصور می شده است دسترسی آسان شبه قاره ای به مراسم حج در مکه بود.
wiki: پل شاخ ها