پروپاگاندای ژاپن در جنگ دوم چین و ژاپن و جنگ جهانی دوم، قبل و در زمان جنگ جهانی دوم، برای کمک به دولت حاکم ژاپن در آن زمان طراحی شده بود. بسیاری از عناصر آن در ادامه عناصر قبل از جنگ دولت گرایی شووا بود،
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
از جمله اصول کوکوتای، هاکو ایچیو و بوشیدو. برخی از اشکال جدیدی از تبلیغات پروپاگاندا نیز برای ترغیب کشورهای اشغالی از مزایای حوزه رفاه مشترک آسیای شرقی بزرگ، برای تضعیف روحیه نیروهای آمریکایی و برای مقابله با ادعاهای جنایات جنگی ژاپن ایجاد شد و جنگ را به عنوان یک پیروزی به مردم ژاپن ارائه داد. این تبلیغات با جنگ دوم چین و ژاپن آغاز و در جنگ جهانی دوم ادغام شد. ژاپن برای ارسال پیام های تبلیغاتی خود از رسانه های متنوعی استفاده می کرد.