پروپاگاندای رادیویی

دانشنامه عمومی

پروپاگاندای رادیویی نوعی از پروپاگاندا با هدف تأثیر بر نگرش نسبت به یک هدف یا موقعیت خاص از طریق یک رسانه رادیویی است. قدرت پروپاگاندا رادیویی ناشی از ماهیت انقلابی آن بود. رادیو، مانند پیشرفت های تکنولوژیکی آتی و بعدی در رسانه ها، امکان انتقال سریع و یکنواخت اطلاعات به جمعیت های وسیع را فراهم کرد. در سطح بین المللی، رادیو ابزار اولیه و قدرتمندی برای جذب نیرو برای کمپین های تبلیغاتی بود.
تا قبل از رواج تلویزیون، رادیو تا حد زیادی مؤثرترین راه برای جلوگیری یا ترویج تغییرات اجتماعی بود و در بسیاری از مناطق هنوز هم همین طور است. پروپاگاندا رادیویی را می توان در فواصل دور و با هزینه نسبتاً کم برای مخاطبان زیادی پخش کرد. یک پخش کننده پروپاگاندا از طریق رادیو می تواند صدای خود و تمام قدرت اقناعی تلفیق شده با احساسات خود را به میلیون ها نفر برساند. [ ۱] رویکرد مشابهی در هر جنگی که از پروپاگاندا رادیویی استفاده می کند دیده شده: جدای از متقاعد کردن افراد جبهه داخلی به ضرورت جنگ، نوع دیگری از پروپاگاندا باید به سمت دشمن هدایت شود. رادیو به یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند تبدیل شد زیرا مرزهای ملی را نادیده می گرفت و خطوط دشمن را در دسترس تر می کرد. یکی از متداول ترین راه هایی که میزبان ها مردم غیرنظامی و دشمن را برای شنیدن برنامه های خود تشویق می کردند، پخش اعلامیه از طریق بالون ها یا هواپیماها بود. در سده بیستم میلادی اکثر برنامه ها در ایستگاه های رادیویی منتخب در ساعات خاصی از روز پخش می شدند. اعلامیه های پخش شده دقیقاً توضیح می دادند که چه زمانی و کجا پخش برنامه رادیویی را می توان شنید. تأثیرات پروپاگاندای رادیویی را می توان در تاریخ جنگ های جهانی و جنگ سرد مشاهده و مطالعه نمود. [ ۲] [ ۳]
در جهان غرب استفاده از رادیو به عنوان یک ابزار پروپاگاندایی در زمان جنگ و در طول جنگ جهانی دوم توسط سازمان های رسانه ای مانند صدای آمریکا، توکیو رز، اکسیس سالی و لرد هاو هاو شناخته شد. [ ۴] [ ۵]
عکس پروپاگاندای رادیویی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس