پرواز ۹۸۱ فلای دبی ( FZ981/FDB981 ) یک پرواز بین المللی برنامه ریزی شده بود که از مبدأ شهر دبی در امارات متحده عربی، به روستوف - نا - دونو در روسیه عازم بود. در ۱۹ مارس ۲۰۱۶ میلادی، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ نسل بعدی در فرودگاه روستوف ان دون دو تلاش ناموفق برای فرود داشت و پس از اولین تلاش ناموفق خلبانان برای فرود، این هواپیمای مسافربری دو ساعت در آسمان روسیه چرخید. در دومین تلاش خلبانان برای فرود در ساعت ۳:۵۰ بامداد به وقت محلی، بال هواپیما در ۲۵۰ متری ابتدای باند به سطح فرودگاه برخورد کرد و هواپیما متلاشی و تکه تکه شد. [ ۱] [ ۲] همهٔ ۶۲ سرنشین این هواپیما کشته شدند. [ ۳] [ ۴]
این سانحه، تنها حادثهٔ هوایی مرگبار تاریخ هوانوردی امارات در طول عمر صنعت هواپیمایی است. [ ۵]
خلبان یک ۳۸ ساله این پرواز آریستوس سوکراتوس، اهل قبرس بود. [ ۶] او در مجموع ۵۹۶۵ ساعت پرواز داشت، [ ۷] و با ۵۰۰۰ ساعت پرواز خلبان یک فلای دوبی شد. [ ۸] [ ۹] سوکراتوس درست یک سال و نیم پیش از سقوط هواپیمایش ارتقا گرفته و کاپیتان اول شده بود. [ ۶] درست پیش از پرواز او موفق به پیشنهاد کاری از رایان ایر گرفته بود و قرار بود به این شرکت برود تا در کنار خانواده اش در قبرس زندگی کند. [ ۱۰] همسرش تا چند هفته پس از سقوط قرار است اولین فرزندش را به دنیا بیاورد. [ ۶] > [ ۱۰]
کمک خلبان ۳۷ ساله این پرواز آلخاندرو کروز آلاوا اسپانیایی بود. [ ۱۱] و سابقه ۶۷۶۹ ساعت پرواز را در کارنامه خود داشت. [ ۷] و درست دو سال پیش از سقوط در فلای دوبی استخدام شده بود و پیش از آن سابقه کار در دو خط اسپانیایی بینتر و نایاسا. [ ۱۲]
هر دو خلبان سابقه پرواز به روستوف - نا - دونو را نداشتند. [ ۱۳]
همهٔ ۶۲ سرنشین این پرواز، شامل ۵۵ مسافر و ۷ خدمه، در این سانحه جانباختند. [ ۳]
۴۴مسافران سانحه شهروندان روسیه بودند[ ۳] [ ۱۱] و ۳۴ تن از آن ها، گردشگران یک تور چارتر ایرانی - اماراتی بودند که از استان روستوف شروع و پس از یک هفته تفریح روسها در دبی، ابوظبی، شارجه، فجیره و راس الخیمه به مبدا می گشت. [ ۹] ده تن از مسافران زیر هجده سال بودند. [ ۱۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین سانحه، تنها حادثهٔ هوایی مرگبار تاریخ هوانوردی امارات در طول عمر صنعت هواپیمایی است. [ ۵]
خلبان یک ۳۸ ساله این پرواز آریستوس سوکراتوس، اهل قبرس بود. [ ۶] او در مجموع ۵۹۶۵ ساعت پرواز داشت، [ ۷] و با ۵۰۰۰ ساعت پرواز خلبان یک فلای دوبی شد. [ ۸] [ ۹] سوکراتوس درست یک سال و نیم پیش از سقوط هواپیمایش ارتقا گرفته و کاپیتان اول شده بود. [ ۶] درست پیش از پرواز او موفق به پیشنهاد کاری از رایان ایر گرفته بود و قرار بود به این شرکت برود تا در کنار خانواده اش در قبرس زندگی کند. [ ۱۰] همسرش تا چند هفته پس از سقوط قرار است اولین فرزندش را به دنیا بیاورد. [ ۶] > [ ۱۰]
کمک خلبان ۳۷ ساله این پرواز آلخاندرو کروز آلاوا اسپانیایی بود. [ ۱۱] و سابقه ۶۷۶۹ ساعت پرواز را در کارنامه خود داشت. [ ۷] و درست دو سال پیش از سقوط در فلای دوبی استخدام شده بود و پیش از آن سابقه کار در دو خط اسپانیایی بینتر و نایاسا. [ ۱۲]
هر دو خلبان سابقه پرواز به روستوف - نا - دونو را نداشتند. [ ۱۳]
همهٔ ۶۲ سرنشین این پرواز، شامل ۵۵ مسافر و ۷ خدمه، در این سانحه جانباختند. [ ۳]
۴۴مسافران سانحه شهروندان روسیه بودند[ ۳] [ ۱۱] و ۳۴ تن از آن ها، گردشگران یک تور چارتر ایرانی - اماراتی بودند که از استان روستوف شروع و پس از یک هفته تفریح روسها در دبی، ابوظبی، شارجه، فجیره و راس الخیمه به مبدا می گشت. [ ۹] ده تن از مسافران زیر هجده سال بودند. [ ۱۴]
wiki: پرواز ۹۸۱ فلای دبی