پرواز ۶۱۱ چاینا ایرلاینز یک پرواز مسافربری از فرودگاه بین المللی چیانگ کای شک ( فرودگاه بین المللی تائویوان کنونی ) در تایوان به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بود. در ۲۵ مه ۲۰۰۲، بوئینگ ۷۴۷–۲۰۹بی دقایقی پس از برخاست، در مسیر خود، در هوا متلاشی شد و در تنگه تایوان، سقوط کرد.
در این سانحه تمام ۲۲۵ سرنشین هواپیما کشته شدند. این فروپاشی در حین پرواز به دلیل تعمیرات نادرست هواپیما در ۲۲ سال قبل بود. تا سال ۲۰۲۱، این سانحه همچنان مرگبارترین سانحه در تاریخ تایوان است، و همچنین آخرین حادثه یک ۷۴۷ است که منجر به مرگ مسافران شد.
این پرواز در ساعت ۱۵:۰۸ به وقت محلی ( ۰۷:۰۸ UTC ) انجام شد و قرار بود در ساعت ۱۶:۲۸ HKT ( ۰۸:۲۸ UTC ) به هنگ کنگ برسد. خدمه پرواز متشکل از کاپیتان یی چینگ فونگ ۵۱ ساله، کاپیتان ۵۲ ساله شیه یه شیونگ و مهندس پرواز چائو سن کو ۵۴ ساله بود. [ ۱] [ ۲] هر سه نفر از تجربه بالایی برخوردار بودند. هر دو خلبان بیش از ۱۰۱۰۰ ساعت پرواز داشتند و مهندس پرواز بیش از ۱۹۱۰۰ ساعت پرواز داشت. [ ۳] تمامی ۲۰۶ مسافر و ۱۹ خدمه این هواپیما جان باختند. [ ۴]
بیشتر مسافران ( ۱۱۴ نفر ) ، اعضای یک تور گروهی تایوانی به سرزمین اصلی چین بودند که توسط چهار آژانس مسافرتی برگزار می شد. [ ۵] یکی از مسافران هواپیما، سیاست مدار تایوانی، یو جی چنگ بود. [ ۶]
از ۲۲۵ مسافر و خدمه هواپیما، بقایای ۱۷۵ نفر کشف و شناسایی شد. ۸۲ جسد شناور در سطح اقیانوس و تنگه تایوان و توسط قایق های ماهیگیری و کشتی های نظامی پیدا شد. متعاقباً از کشتی های بازیابی قراردادی برای بازیابی لاشه هواپیما و اجساد باقی مانده استفاده شد. [ ۷]
قربانیان با شناسایی بصری، وسایل شخصی، اثر انگشت، معاینات دندانپزشکی و از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شدند. تنها جسد سه عضو خدمه پرواز کشف شده کالبدشکافی شد. از اجساد قربانیان عکسبرداری شد و لباس ها و اموال آن ها فهرست شد و به خانواده های قربانیان تحویل داده شد. [ ۷]
اکثر قربانیان صدمات گسترده ای داشتند که با ضربه به سر، شکستگی استخوان درشت نی و نازک نی، ساییدگی قابل توجه پشت و صدمات لگنی همراه بود. اکثر اجساد تقریباً دست نخورده بودند به جز، در برخی موارد، استخوان های شکسته، برخی از قربانیان گشاد شدن بافت ریه، آمفیزم زیر پوستی و خونریزی از بینی و دهان داشتند. [ ۷] هیچ بقایای کربن روی هیچ یک از اجساد بازیابی شده یا لباس آنها یافت نشد و هیچ نشانه ای از آتش سوزی، سوختگی یا آسیب انفجار یافت نشد. [ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر این سانحه تمام ۲۲۵ سرنشین هواپیما کشته شدند. این فروپاشی در حین پرواز به دلیل تعمیرات نادرست هواپیما در ۲۲ سال قبل بود. تا سال ۲۰۲۱، این سانحه همچنان مرگبارترین سانحه در تاریخ تایوان است، و همچنین آخرین حادثه یک ۷۴۷ است که منجر به مرگ مسافران شد.
این پرواز در ساعت ۱۵:۰۸ به وقت محلی ( ۰۷:۰۸ UTC ) انجام شد و قرار بود در ساعت ۱۶:۲۸ HKT ( ۰۸:۲۸ UTC ) به هنگ کنگ برسد. خدمه پرواز متشکل از کاپیتان یی چینگ فونگ ۵۱ ساله، کاپیتان ۵۲ ساله شیه یه شیونگ و مهندس پرواز چائو سن کو ۵۴ ساله بود. [ ۱] [ ۲] هر سه نفر از تجربه بالایی برخوردار بودند. هر دو خلبان بیش از ۱۰۱۰۰ ساعت پرواز داشتند و مهندس پرواز بیش از ۱۹۱۰۰ ساعت پرواز داشت. [ ۳] تمامی ۲۰۶ مسافر و ۱۹ خدمه این هواپیما جان باختند. [ ۴]
بیشتر مسافران ( ۱۱۴ نفر ) ، اعضای یک تور گروهی تایوانی به سرزمین اصلی چین بودند که توسط چهار آژانس مسافرتی برگزار می شد. [ ۵] یکی از مسافران هواپیما، سیاست مدار تایوانی، یو جی چنگ بود. [ ۶]
از ۲۲۵ مسافر و خدمه هواپیما، بقایای ۱۷۵ نفر کشف و شناسایی شد. ۸۲ جسد شناور در سطح اقیانوس و تنگه تایوان و توسط قایق های ماهیگیری و کشتی های نظامی پیدا شد. متعاقباً از کشتی های بازیابی قراردادی برای بازیابی لاشه هواپیما و اجساد باقی مانده استفاده شد. [ ۷]
قربانیان با شناسایی بصری، وسایل شخصی، اثر انگشت، معاینات دندانپزشکی و از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شدند. تنها جسد سه عضو خدمه پرواز کشف شده کالبدشکافی شد. از اجساد قربانیان عکسبرداری شد و لباس ها و اموال آن ها فهرست شد و به خانواده های قربانیان تحویل داده شد. [ ۷]
اکثر قربانیان صدمات گسترده ای داشتند که با ضربه به سر، شکستگی استخوان درشت نی و نازک نی، ساییدگی قابل توجه پشت و صدمات لگنی همراه بود. اکثر اجساد تقریباً دست نخورده بودند به جز، در برخی موارد، استخوان های شکسته، برخی از قربانیان گشاد شدن بافت ریه، آمفیزم زیر پوستی و خونریزی از بینی و دهان داشتند. [ ۷] هیچ بقایای کربن روی هیچ یک از اجساد بازیابی شده یا لباس آنها یافت نشد و هیچ نشانه ای از آتش سوزی، سوختگی یا آسیب انفجار یافت نشد. [ ۷]
wiki: پرواز ۶۱۱ چاینا ایرلاینز