پرواز ۱۱۰ تاکا یک پرواز برنامه ریزی شده بین المللی بود که توسط هواپیمایی تاکا از بلیز به نیواورلئان انجام می گرفت. در ۲۴ مه سال ۱۹۸۸، بوئینگ 737 - 300 این پرواز هر دو موتورش را از دست داد اما خلبانان موفق به فرود اضطراری هواپیما در چمن خاکریز مجاور به کارخانه مونتاژ میشو متعلق به ناسا شدند. در این سانحه جز یک نفر با جراحات جزئی فرد دیگری آسیب ندید و به هواپیما هم خسارت جزئی وارد آمد. پس از تعویض موتور هواپیما توانست از جاده ای که قبلاً باند فرود در میشو بود پرواز کرده و متعاقباً به خدمت بازگشت.
محققان سازمان ملی سوانح هوانوردی آمریکا مشخص کردند که این هواپیما ناخواسته به رعد و برق طوفان سطح ۴ پرواز کرده است و احتراق آب باعث شده که هر دو موتور با وجود این که گواهینامه آنها مطابق با استانداردهای اداره هواپیمایی هواپیمایی فدرال ( FAA ) برای احتراق آب است، خاموش شوند. هواپیما دچار خسارت تگرگ خفیف شد و موتور سمت راست آن ( شماره ۲ ) از گرمای بیش از حد آسیب دید. [ ۱]
این حادثه در قسمت Whereway to Land، قسمت یازدهم فصل یازدهم برنامه تلویزیونی پیام اضطراری ( تحقیقات سقوط هوایی ) نمایش داده شده است. [ ۲]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمحققان سازمان ملی سوانح هوانوردی آمریکا مشخص کردند که این هواپیما ناخواسته به رعد و برق طوفان سطح ۴ پرواز کرده است و احتراق آب باعث شده که هر دو موتور با وجود این که گواهینامه آنها مطابق با استانداردهای اداره هواپیمایی هواپیمایی فدرال ( FAA ) برای احتراق آب است، خاموش شوند. هواپیما دچار خسارت تگرگ خفیف شد و موتور سمت راست آن ( شماره ۲ ) از گرمای بیش از حد آسیب دید. [ ۱]
این حادثه در قسمت Whereway to Land، قسمت یازدهم فصل یازدهم برنامه تلویزیونی پیام اضطراری ( تحقیقات سقوط هوایی ) نمایش داده شده است. [ ۲]
wiki: پرواز ۱۱۰ تاکا