پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هوایی ترانس اسیا

دانشنامه عمومی

پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هوایی ترانس آسیا. پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هوایی ترانس آسیا ( GE235/TNA235 ) که یک پرواز داخلی برنامه ریزی شده بود در روز ۴ فوریه ۲۰۱۵ ساعت ۱۰:۵۵ به وقت محلی لحظاتی پس از برخاست از فرودگاه سونگشان تایپه و پیمودن تقریباً ۵٫۴ کیلومتر، در رودخانه کیلانگ سقوط کرد . این پرواز بوسیله یک هواپیمای فرانسوی - ایتالیایی مدل ای تی آر ۷۲ نوع  : ۶۰۰ [ ۲] با ۱۰ ماه عمر از مبدا فرودگاه سونگشان تایپه به مقصد فرودگاه کینمن با ۵۳ مسافر و ۵ خدمه انجام میشد . تاکنون ۱۵ نفر نجات یافته اعلام شده است . [ ۳] گفته می شود ۳۱ نفر از سرنشینان این هواپیما از گردشگران چینی بوده اند. [ ۴] پرواز شماره ۲۳۵ به مقصد جزیره کینمن در ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه ارتباط خود با برج مراقبت را از دست داد. قرار بود این هواپیما پیش از ظهر به مقصد برسد. [ ۵]
این پرواز ساعت ۱۰:۵۲ دقیقه به وقت محلی ( ۰۲:۵۲ UTC ) فرودگاه سونگ شان را ترک کرد . قبل از سقوط و کاهش ارتفاع ، این هواپیما تا ارتفاع ۱۰۵۰ فوت اوج گرفته بود . با شروع سیر نزولی ارتفاع ، هواپیما حول محور افقی به سمت چپ مایل شده و قبل از سقوط بال سمت چپ با پل هواندونگ برخورد کرد . مقامات سازمان هواپیمایی تایوان اعلام کردند  : خلبان در فاصله کوتاهی پس از برخاستن از باند فرودگاه ، وضعیت اضطراری را با کد معمول «می دی» اعلام کرد. [ ۳] کنسرسیوم تولید کننده این هواپیما نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برای بررسی ابعاد دقیق تر موضوع و بررسی علل حادثه به زمان بیشتری
نیاز دارد. این دومین حادثه منجر به فوت شرکت هوایی ترانس آسیا و هواپیمای ای تی آر ۷۲ در مدتی حدود هشت ماه میباشد. در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۴ یک هوایپمای دیگر مدل ای تی آر ۷۲ نوع  : ۵۰۰ متعلق به همین شرکت هوایی تایوانی ، در جزیره پنگ هو در تایوان سقوط کرد. علت بروز آن سانحه که منجر به کشته شدن ۴۸ نفر شد، [ ۶] هنوز در دست تحقیق است. [ ۴] با توجه به فیلم و تصاویر موجود شاید فعلاً برای اعلام نظر دقیق و رسمی این حادثه بسیار زود باشد ( ۵ فوریه ۲۰۱۵ ) ضمن اینکه بررسی جعبه سیاه ممکن است دلایل قطعی این موضوع را مشخص کند . فعلاً علت وقوع ، شرایط بد جوی و محدود بودن میدان دید اعلام شده است . [ ۷]
بلافاصله پس از حادثه ، نیروی پلیس و آتش نشانی تایوان ده ها تماس تلفنی از شاهدین حادثه که به سقوط هواپیما در رودخانه کیلانگ اشاره داشتند دریافت کردند . پس از لحظاتی ، نیروی آتشنشانی تایوان ، ارتش و امدادگران داوطلب ، وارد صحنه سقوط شدند و شروع به خارج کردن افراد از درون بدنه نیمه غرق شده هواپیما کرده و برای عبوردادن از آب ، از قایق های موتوری استفاده کردند . قسمت عمده بدنه در زیر آب قرار داشت و غواصان نیز شزوع به همکاری و تلاش برای نجات بازماندگان احتمالی کردند اما شرایط خطرناک لاشه هواپیما و دید محدود ، عملیات نجات را با اشکالات و خطر فراوان مواجه می ساخت . امدادگران بعداً در خبرها اعلام کردند  : تمام کابین هواپیما خرد شده و آن ها دسترسی به مسافران بی هوش که خود را با کمربند نجات به صندلی بسته بودند ، نداشتند و آن ها مجبور به استفاده از ابزار برای بریدن بدنه هواپیما و صندلی ها برای دسترسی به مسافران شدند خصوصاً افرادی که در بخش جلوئی هواپیما قرار داشتند . اکثر بازماندگان در بخش عقب هواپیما نشسته بودند . [ ۸] [ ۹] روز گذشته ۶۰ غواص با پشتیبانی ۲۰ قایق نجات درگیر جستجو از رودخانه کیلانگ شدند. [ ۱۰]
عکس پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هوایی ترانس آسیاعکس پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هوایی ترانس آسیاعکس پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هوایی ترانس آسیاعکس پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هوایی ترانس آسیا
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس