پدرخوانده های توکیو ( به ژاپنی: 東京ゴッドファーザーズ Tōkyō Goddofāzāzu ) فیلمی انیمه، در ژانر کمدی - درام به نویسندگی و کارگردانی ساتوشی کن در سال ۲۰۰۳ تولید شده که از محصولات استودیوی مدهاوس می باشد.
داستان انیمه «پدرخوانده های توکیو» دربارهٔ سه بی خانمان است که در ایام کریسمس، نوزادی را در گوشهٔ شهر توکیو پیدا می کنند؛ یکی از آنها که فردی ترنس است و در آرزوی تشکیل خانواده می باشد، تصمیم می گیرد از این نوزاد مراقبت کرده و او را به خانواده اش برگرداند. این تصمیم آغاز یک ماجراجویی پردردسر برای این سه نفر می شود که طی آن با گذشتهٔ هر شخصیت و سرنوشت و زندگی آن ها آشنا می شویم.
ساتوشی کن از فیلم آمریکایی سه پدرخوانده محصول سال ۱۹۴۸ به کارگردانی جان فورد برای ساخت این فیلم الهام گرفت. پدرخوانده های توکیو حاوی هیچ عنصر فانتزی نیست و محتوای آن خطوط بین رؤیا و واقعیت را بررسی نمی کند، در عوض بیشتر بر پایه رئالیسم استوار است. با این حال، همان طور که در کارهای کن مرسوم است، داستان فیلم کاملاً ساده نیست و پیچیدگی هایی دارد. خود کن آن را یک داستان احساساتی پیچیده نامید.
از ویژگی های دیگر این اثر می توان به موقعیت های اتفاقی و تصادفی که در آن بسیار رخ می دهد، اشاره کرد که همان ترکیب «واقعیت» با «معجزه و شانس» می باشد.
• هفتمین جشنوارهٔ هنرهای رسانه ای ژاپن در سال ۲۰۰۳: برندهٔ Excellence Award در بخش بهترین پویانمایی [ ۳]
• جشنوارهٔ Mainichi Film Awards در سال ۲۰۰۴: برندهٔ جایزهٔ بهترین پویانمایی[ ۴] [ ۵]
• سومین جشنوارهٔ Tokyo Anime Awards در سال ۲۰۰۴: برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم سینمایی[ ۶]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفداستان انیمه «پدرخوانده های توکیو» دربارهٔ سه بی خانمان است که در ایام کریسمس، نوزادی را در گوشهٔ شهر توکیو پیدا می کنند؛ یکی از آنها که فردی ترنس است و در آرزوی تشکیل خانواده می باشد، تصمیم می گیرد از این نوزاد مراقبت کرده و او را به خانواده اش برگرداند. این تصمیم آغاز یک ماجراجویی پردردسر برای این سه نفر می شود که طی آن با گذشتهٔ هر شخصیت و سرنوشت و زندگی آن ها آشنا می شویم.
ساتوشی کن از فیلم آمریکایی سه پدرخوانده محصول سال ۱۹۴۸ به کارگردانی جان فورد برای ساخت این فیلم الهام گرفت. پدرخوانده های توکیو حاوی هیچ عنصر فانتزی نیست و محتوای آن خطوط بین رؤیا و واقعیت را بررسی نمی کند، در عوض بیشتر بر پایه رئالیسم استوار است. با این حال، همان طور که در کارهای کن مرسوم است، داستان فیلم کاملاً ساده نیست و پیچیدگی هایی دارد. خود کن آن را یک داستان احساساتی پیچیده نامید.
از ویژگی های دیگر این اثر می توان به موقعیت های اتفاقی و تصادفی که در آن بسیار رخ می دهد، اشاره کرد که همان ترکیب «واقعیت» با «معجزه و شانس» می باشد.
• هفتمین جشنوارهٔ هنرهای رسانه ای ژاپن در سال ۲۰۰۳: برندهٔ Excellence Award در بخش بهترین پویانمایی [ ۳]
• جشنوارهٔ Mainichi Film Awards در سال ۲۰۰۴: برندهٔ جایزهٔ بهترین پویانمایی[ ۴] [ ۵]
• سومین جشنوارهٔ Tokyo Anime Awards در سال ۲۰۰۴: برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم سینمایی[ ۶]
wiki: پدرخوانده های توکیو