پایگاه هوایی اچ ۳ (عراق). پایگاه هوایی اچ - ۳ ( به انگلیسی: H - 3 Air Base ) ( با نام کد 202C، 202D ) بخشی از مجموعه ای از پایگاه های پیشین نیروی هوایی عراق در استان انبار عراق است. اچ - ۳ در یک منطقهٔ دورافتاده از صحرای غربی عراق، حدود ۴۳۵ کیلومتری غرب بغداد واقع شده است. پایگاه نزدیک مرز سوریه و عراق و بزرگراهی است که اردن را به بغداد متصل می کند.
مرکز اچ - ۳ توسط دو میدان هوایی دورتر از اچ - ۳ واقع در جنوب غربی با مختصات ۳۲°۴۴′۴۸″ شمالی ۰۳۹°۳۵′۵۹″ شرقی۳۲٫۷۴۶۶۷°شمالی ۳۹٫۵۹۹۷۲°شرقی / 32. 74667; 39. 59972 ( H - 3 Southwest AB ) ، و اچ - ۳ شمال غربی با مختصات ۳۳°۰۴′۳۴″ شمالی ۰۳۹°۳۵′۵۲″ شرقی۳۳٫۰۷۶۱۱°شمالی ۳۹٫۵۹۷۷۸°شرقی / 33. 07611; 39. 59778 ( H - 3 Northwest AB ) ، و یک جاده بزرگراهی، ۴۲ کیلومتر به سمت غرب۳۲°۵۰′۵۵″ شمالی ۰۳۹°۱۸′۲۸″ شرقی۳۲٫۸۴۸۶۱°شمالی ۳۹٫۳۰۷۷۸°شرقی / 32. 84861; 39. 30778 ( H - 3 Highway Strip ) پشتیبانی می شود. اچ - ۳ در جنوب غربی دارای یک باند فرودگاه ۹۷۰۰ فوتی است و همچنین یک باند تاکسی مخصوص موازی آن دارد که می تواند به عنوان باند جایگزین مورد استفاده قرار گیرد.
این مجموعهٔ پایگاهی یکی از هشت پایگاه اصلی عملیاتی نیروی هوایی عراق قبل از حمله نیروهای ائتلاف به عراق در سال ۲۰۰۳ بود. این پایگاه، بعداً توسط ائتلاف، به کاربری غیرنظامی تغییر یافت و امروز متروکه است.
پروازگاه اچ - ۳ توسط شرکت نفت عراق در سال ۱۹۳۵ به عنوان باند فرود ایستگاه پمپاژ اچ - ۳ برای خط لوله انتقال نفت موصل - حیفا تأسیس شد. [ ۱]
بر خلاف تصور عوام این پایگاه هرگز پایگاه هوایی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس ( RAF ) نبوده است هر چند در طول جنگ جهانی دوم ایستگاه پمپاژ و خط لوله نفت مجاور توسط ماشین های زرهی RAF محافظت می شده است، همراه با نیروهای عراقی مستقر در اچ - ۳ و هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا از باند پروازی استفاده می کردند. [ ۲] [ ۳]
در طول دهه ۱۹۷۰، این فرودگاه یکی از چندین فرودگاه هوایی عراق بود که در پروژه سوپر بیس "Super - Base" در راستای تجربیات جنگ های اعراب و اسرائیل در سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ به روزرسانی شد.
شرکت هایی از یوگسلاوی - که قبلاً در عراق پل سازی می کردند - در ساخت پایگاه هوایی مشارکت داشتند. به دلیل طراحی خاص آنها در این فرودگاه ها - که شامل راه های تاکسی بود که از آشیانه های پناهگاهی هواپیما ( HAS ) خارج می شدند و که به شکل مورب به باندها متصل می شدند - به «ذوزنقه» یا «یوگوس» معروف شدند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمرکز اچ - ۳ توسط دو میدان هوایی دورتر از اچ - ۳ واقع در جنوب غربی با مختصات ۳۲°۴۴′۴۸″ شمالی ۰۳۹°۳۵′۵۹″ شرقی۳۲٫۷۴۶۶۷°شمالی ۳۹٫۵۹۹۷۲°شرقی / 32. 74667; 39. 59972 ( H - 3 Southwest AB ) ، و اچ - ۳ شمال غربی با مختصات ۳۳°۰۴′۳۴″ شمالی ۰۳۹°۳۵′۵۲″ شرقی۳۳٫۰۷۶۱۱°شمالی ۳۹٫۵۹۷۷۸°شرقی / 33. 07611; 39. 59778 ( H - 3 Northwest AB ) ، و یک جاده بزرگراهی، ۴۲ کیلومتر به سمت غرب۳۲°۵۰′۵۵″ شمالی ۰۳۹°۱۸′۲۸″ شرقی۳۲٫۸۴۸۶۱°شمالی ۳۹٫۳۰۷۷۸°شرقی / 32. 84861; 39. 30778 ( H - 3 Highway Strip ) پشتیبانی می شود. اچ - ۳ در جنوب غربی دارای یک باند فرودگاه ۹۷۰۰ فوتی است و همچنین یک باند تاکسی مخصوص موازی آن دارد که می تواند به عنوان باند جایگزین مورد استفاده قرار گیرد.
این مجموعهٔ پایگاهی یکی از هشت پایگاه اصلی عملیاتی نیروی هوایی عراق قبل از حمله نیروهای ائتلاف به عراق در سال ۲۰۰۳ بود. این پایگاه، بعداً توسط ائتلاف، به کاربری غیرنظامی تغییر یافت و امروز متروکه است.
پروازگاه اچ - ۳ توسط شرکت نفت عراق در سال ۱۹۳۵ به عنوان باند فرود ایستگاه پمپاژ اچ - ۳ برای خط لوله انتقال نفت موصل - حیفا تأسیس شد. [ ۱]
بر خلاف تصور عوام این پایگاه هرگز پایگاه هوایی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس ( RAF ) نبوده است هر چند در طول جنگ جهانی دوم ایستگاه پمپاژ و خط لوله نفت مجاور توسط ماشین های زرهی RAF محافظت می شده است، همراه با نیروهای عراقی مستقر در اچ - ۳ و هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا از باند پروازی استفاده می کردند. [ ۲] [ ۳]
در طول دهه ۱۹۷۰، این فرودگاه یکی از چندین فرودگاه هوایی عراق بود که در پروژه سوپر بیس "Super - Base" در راستای تجربیات جنگ های اعراب و اسرائیل در سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ به روزرسانی شد.
شرکت هایی از یوگسلاوی - که قبلاً در عراق پل سازی می کردند - در ساخت پایگاه هوایی مشارکت داشتند. به دلیل طراحی خاص آنها در این فرودگاه ها - که شامل راه های تاکسی بود که از آشیانه های پناهگاهی هواپیما ( HAS ) خارج می شدند و که به شکل مورب به باندها متصل می شدند - به «ذوزنقه» یا «یوگوس» معروف شدند.
wiki: پایگاه هوایی اچ ۳ (عراق)