پالایش گروهی روشی است که توسط سیستم های توصیه گر استفاده می شود. پالایش گروهی در دو معنا کاربرد دارد: معنای عام و خاص. در معنای عام، پالایش اطلاعات یا الگوهای موجود در داده توسط همکاری چند عامل، صورت از داده یا چند داده مختلف و غیره را پالایش گروهی می نامند. [ ۱] انگیزه پیدایش پالایش گروهی، بر اساس این ایده است که معمولاً مردم بهترین پیشنهادها را از کسانی دریافت می کنند که مشابه سلیقه خودشان باشند. پالایش گروهی به کاوش روش هایی می پردازد که افراد باعلاقه های یکسان را باهم تطابق می دهند و بر این اساس به ارائه توصیه می پردازد[ ۲] . این روش با استفاده از نظرات دیگر کاربران که علاقه مندی های خود را به اشتراک گذاشته اند، به مردم کمک می کند تا انتخاب های خود را انجام دهند. این بدین معنا است که مدل های مبتنی بر پالایش گروهی، در حقیقت از قدرت نظرات کاربران بر اقلام برای ایجاد توصیه استفاده می کنند. اصلی ترین چالش موجود در سیستم های پالایش گروهی مسئله خلوت بودن ماتریس نظرات کاربران است[ ۳] .
در معنای خاص، پالایش گروهی تعیین علایق کاربر است با جمع آوری و تحلیل علایق دیگر کاربران. فرض اساسی این روش بر این است که اگر کاربر A دارای سلیقهٔ مشابهی با کاربر B باشد، در یک موضوع مشترک x، در مقایسه با یک کاربر تصادفی، دارای عقیده مشابهی با B خواهد بود. به عنوان مثال، با استفاده از این روش می توان برنامه های تلویزیونی مورد علاقه یک فرد را پیش بینی کرد، در حالی که فقط فهرست ناقصی از علاقه مندی های کاربران دیگر داده شده است. [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر معنای خاص، پالایش گروهی تعیین علایق کاربر است با جمع آوری و تحلیل علایق دیگر کاربران. فرض اساسی این روش بر این است که اگر کاربر A دارای سلیقهٔ مشابهی با کاربر B باشد، در یک موضوع مشترک x، در مقایسه با یک کاربر تصادفی، دارای عقیده مشابهی با B خواهد بود. به عنوان مثال، با استفاده از این روش می توان برنامه های تلویزیونی مورد علاقه یک فرد را پیش بینی کرد، در حالی که فقط فهرست ناقصی از علاقه مندی های کاربران دیگر داده شده است. [ ۴]
wiki: پالایش گروهی