ویلْکاکْس، اِسْتیْوِن (۱۸۳۰ـ۱۸۹۳)(Wilcox, Stephen)
ویلْکاکْس، اِسْتیْوِن
مخترع امریکایی. با هرمان بابکوک، دیگ بخار لوله ـ آبی را طراحی کرد. این دستگاه به یکی از کارآمدترین دستــگاه های مولد بخار فشاربالا تبدیل شد. در وسترلی، واقع در رود آیلند، زاده شد. پس از ترک مدرسه، به بهسازی ماشین های قدیمی و اختراع ماشین های جدید، ازجمله موتور هوای داغ، پرداخت که به کار راه اندازی دستگاه های هشدار مه گرفتگی می آمد. در حدود ۱۸۵۶، با نخستین شریکش، دی اِم استیلمن، طرح دیگ بخار لوله ـ بخاری را به ثبت رساند که موفق نبود. دَه سال بعد، با دوست دوران نوجوانی اش، بابکوک، دیگ بخار لوله ـ آبی را با ایمنی بیشتر طراحی کرد و با او شرکتی برای تولید آن تشکیل داد. ویلکاکس بیش از ۵۰ اختراع به ثبت رساند. دیگ بخار بابکوک ـ ویلکاکس، که در ۱۸۶۷ به ثبت رسید، لوله های مستقیمی داشت که نسبت به سطح افقی شیب دار، و از سر به یکدیگر متصل بودند. آب داغ در این لوله ها براثر هم رفت به تدریج بالا می رفت. آتشدانی این لوله ها را احاطه می کرد تا سریع تر گرم شوند. در بالای آتشدان و لوله ها نیز مخزنی برای آب داغ تعبیه شده بود. بالای سطح آب داغ داخل مخزن، بخار جمع می شد. در نخستین نیروگاه های برق امریکا از این دیگ بخار استفاده می کردند. این دستگاه در حصول پیشرفت های بعدی در زمینۀ روشنایی الکتریکی نیز نقش مهمی داشت.
ویلْکاکْس، اِسْتیْوِن
مخترع امریکایی. با هرمان بابکوک، دیگ بخار لوله ـ آبی را طراحی کرد. این دستگاه به یکی از کارآمدترین دستــگاه های مولد بخار فشاربالا تبدیل شد. در وسترلی، واقع در رود آیلند، زاده شد. پس از ترک مدرسه، به بهسازی ماشین های قدیمی و اختراع ماشین های جدید، ازجمله موتور هوای داغ، پرداخت که به کار راه اندازی دستگاه های هشدار مه گرفتگی می آمد. در حدود ۱۸۵۶، با نخستین شریکش، دی اِم استیلمن، طرح دیگ بخار لوله ـ بخاری را به ثبت رساند که موفق نبود. دَه سال بعد، با دوست دوران نوجوانی اش، بابکوک، دیگ بخار لوله ـ آبی را با ایمنی بیشتر طراحی کرد و با او شرکتی برای تولید آن تشکیل داد. ویلکاکس بیش از ۵۰ اختراع به ثبت رساند. دیگ بخار بابکوک ـ ویلکاکس، که در ۱۸۶۷ به ثبت رسید، لوله های مستقیمی داشت که نسبت به سطح افقی شیب دار، و از سر به یکدیگر متصل بودند. آب داغ در این لوله ها براثر هم رفت به تدریج بالا می رفت. آتشدانی این لوله ها را احاطه می کرد تا سریع تر گرم شوند. در بالای آتشدان و لوله ها نیز مخزنی برای آب داغ تعبیه شده بود. بالای سطح آب داغ داخل مخزن، بخار جمع می شد. در نخستین نیروگاه های برق امریکا از این دیگ بخار استفاده می کردند. این دستگاه در حصول پیشرفت های بعدی در زمینۀ روشنایی الکتریکی نیز نقش مهمی داشت.
wikijoo: ویلکاکس،_استیون_(۱۸۳۰ـ۱۸۹۳)